Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

294 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46758
R. Schmidt, C. Tenberge, and U. Häsel-Weide, “Lehre in Zeiten von Digitalisierung und Inklusion - Beispiele aus drei Fächern,” in Aktive Teilhabe fördern – ICM und Student Engagement in der Hochschullehre, N. Vöing, R. Schmidt, and I. Neiske, Eds. Visual Ink Publishing, 2023, pp. 297–318.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46756
M. Wallner and U. Häsel-Weide, “Conceptual understanding of third grades for axial symmetry,” in International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education, Prag, 2023, pp. 346–354.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49425
S. Seitz, U. Häsel-Weide, Y. Wilke, and M. Wallner, “Expertise and professionalism for inclusive (mathematics) teaching and learning: reflections on findings from interdisciplinary professionalisation research,” Teachers and Teaching, pp. 1–16, 2023, doi: https://doi.org/10.1080/13540602.2023.2284876 .
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48596
U. Häsel-Weide, R. Schmidt, and P. Büker, “„FInDig“: Fach – Inklusion – Digitalisierung vernetzen. Ein Planungs- und Reflexionsmodell für die Lehrkräftebildung,” Zeitschrift für Schul- Und Professionsentwicklung. (PFLB), vol. 5, no. 1, pp. 215–229, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51131
L. M. Graf, U. Häsel-Weide, K. Höveler, and M. Nührenbörger, “Insights into out-of-field teachers’ self-reports: Fostering the understanding of addition and subtraction as a basis for children to overcome difficulties in mathematics,” in Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 2023, pp. 3203–3210.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
H. Gilbert, M. Schürmann, M. Liebendörfer, D. Lawson, and M. Hodds, “Post-pandemic online mathematics and statistics support: Practitioners’ opinions in Germany and Great Britain & Ireland,” International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, pp. 1–26, 2023, doi: 10.1080/0020739x.2023.2184282.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
R. Biehler, D. Guntermann, M. Liebendörfer, S. Krämer, and S. Schlüter, “Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, vol. 1, I.-P. Goethe-Universität Frankfur, Ed. Münster: WTM, 2023, pp. 407–410.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
R. Göller, L. Gildehaus, M. Liebendörfer, and M. Besser, “Erfassung und Vergleich (mathematischer) Eingangsvoraussetzungen angehender Studierender verschiedener mathematikhaltiger Studiengänge,” in Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2021. Beiträge zum gleichnamigen Online-Symposium am 12 November 2021 aus Bochum, J. Härterich, M. Kallweit, K. Rolka, and T. Skill, Eds. Münster: WTM, 2023, pp. 66–80.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52809
L. Kempen and M. Liebendörfer, “Zu digital - zu viel - zu schwer? Qualitative Einsichten in das Erleben und Handeln von Erstsemester-Studierenden der Mathematik während der Corona-Pandemie,” in Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2021. Beiträge zum gleichnamigen Online-Symposium am 12 November 2021 aus Bochum, J. Härterich, M. Kallweit, K. Rolka, and T. Skill, Eds. Münster: WTM, 2023, pp. 91–106.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52813
S. Schlüter and M. Liebendörfer, “Bearbeitungsmuster von Studierenden im Umgang mit formalen Definitionen im Kontext konstanter Folgen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, vol. 2, I.-P. Goethe-Universität Frankfur, Ed. Münster: WTM, 2023, pp. 1177–1180.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52812
S. Krämer and M. Liebendörfer, “Förderung prozeduraler Flexibilität durch Lernvideos mit interaktiven Aufgaben,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, vol. 2, I.-P. Goethe-Universität Frankfur, Ed. Münster: WTM, 2023, pp. 949–952.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52807
“Preservice teachers’ mathematics-related values and expectancy in the transition from school to university,” 2023, doi: 10.48489/QUADRANTE.31191.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46155
J. Bruns, M. Hagena, and H. Gasteiger, “Professional Development Enacted by Facilitators in the Context of Early Mathematics Education: Scaling up or Dilution of Effects?,” Teaching and Teacher Education, vol. 132, Art. no. 104270, 2023, doi: 10.1016/j.tate.2023.104270.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 51101
G. Werth, Neue Wege im mathematischen Unterricht: Auf den Spuren Mathilde Vaertings. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51103
G. Werth, “Standardkonstruktionen eigenständig entdecken. Mathilde Vaertings Idee der Selbstständigkeitsprobe,” mathematik lehren, vol. 241, pp. 15–19, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53565
I. Schwerin, “Verdoppeln und Halbieren im Zahlenraum bis 100 - Erkenntnisse einer Interviewstudie in Klasse 2,” in Mathematikdidaktik Grundschule, University of Bamberg Press, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
S. Rezat, S. N. Malik, and M. Leifeld, “Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik  vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main, 2023, pp. 1125–1128, doi: 10.17877/DE290R-23392.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
M. Leifeld and S. Rezat, “Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik  vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main, 2023, pp. 993–996, doi: 10.17877/DE290R-23760.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
S. N. Malik and S. Rezat, “Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand,” 2023, doi: 10.17877/DE290R-23380.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
B. Pepin, Z. Kock, and S. Rezat, “Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics,” in Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, B. Pepin, G. Gueudet, and J. Choppin, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2023, pp. 1–28.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed