Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

542 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 | OA
B. Barzel, G. Greefrath, M. Nagel, and M. Hoffmann, “Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts,” mathematik lehren, vol. 242, pp. 42–47, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 | OA
S. Prediger and L. Wessel, “31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht.,” in Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis, vol. Band 3, C. Efing and Z. Kalkavan-Aydin, Eds. Berlin: DE GRUYTER, 2024, pp. 363–372.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54078
U. Häsel-Weide, L. M. Graf, K. Höveler, and M. Nührenbörger, “Fachbezogene Professionalisierung von fachfremd Mathematik unterrichtenden Lehrkräften: Retrospektive Selbsteinschätzungen zur Expertise im Umgang mit Schwierigkeiten beim Mathematiklernen im Anfangsunterricht der Grundschule,” HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, vol. 7, no. 1, 2024, doi: 10.11576/hlz-6727.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54144
E. Lankeit and R. Biehler, “The meaning landscape of the concept of the total derivative in multivariable real analysis textbooks: an analysis based on a new model of meaning,” ZDM – Mathematics Education, 2024, doi: 10.1007/s11858-024-01584-w.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
S. Rezat, J. Visnovska, G. Yan, M. Leshota, and H. Sabra, “Topic Study Group 41: Research and development on textbooks and resources for learning and teaching mathematics,” in Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, 2024, vol. 1, pp. 537–545, doi: 10.1142/9789811287152_0065.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 55193
M. Hoffmann, J. Hilgert, and T. Weich, Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 | OA
F. Y. Fleischer, S. Podworny, and R. Biehler, “Teaching and Learning to Construct Data-Based Decision Trees Using Data Cards as the First Introduction to Machine Learning in Middle School,” Statistics Education Research Journal, vol. 23, no. 1, Art. no. 3, 2024, doi: 10.52041/serj.v23i1.450.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 | OA
R. Biehler and D. Frischemeier, “Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe,” in Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik, Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 55758
R. Biehler and D. Frischemeier, Daten-Spürnasen auf Spurensuche: Datenanalyse in der Grundschule mit digitalen Werkzeugen. Klett Kallmeyer, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56016 | OA
M. Hoffmann and R. Biehler, “Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures,” ZDM – Mathematics Education, 2024, doi: 10.1007/s11858-024-01633-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht,” in Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule, B. Barzel, A. Büchter, C. Rütten, F. Schacht, and S. Weskamp-Kleine, Eds. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, pp. 97–113.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022
U. Häsel-Weide and M. Wallner, “Achsensymmetrisch?! Praktiken, soziale und sozio-mathematische Normen der Begründung der Achsensymmetrie ebener Figuren in der Grundschule,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 45, no. 2, Art. no. 18, 2024, doi: https://doi.org/10.1007/s13138-024-00241-9.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56197
M. Hoffmann and R. Biehler, “Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures,” ZDM – Mathematics Education, 2024, doi: 10.1007/s11858-024-01633-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 | OA
M. Hoffmann, “Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers,” Recherches en Didactique des Mathématiques, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
M. Liebendörfer, A. Schmitz, and R. Biehler, Eds., Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln. 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
R. Biehler, V. Durand-Guerrier, and M. Trigueros, “New trends in didactic research in university mathematics education,” ZDM – Mathematics Education, 2024, doi: 10.1007/s11858-024-01643-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
A. Dettelbach and U. Häsel-Weide, “Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘,” in Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten, C. Bierbrauer, S. Ladel, and M. Platz, Eds. WTM-Verlag, 2024, pp. 184–200.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
G. Werth, “Der Einzug der Mathematik in die Bildungspläne der höheren Mädchenschulen zu Beginn des 20. Jahrhunderts,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2024, Essen, 2024, pp. 1505–1508, doi: https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59467 | OA
K. M. Miller et al., “Data and Social Worlds: How Data Science Education Supports Civic Participation and Social Discourse,” in Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences-ICLS 2024, 2024, pp. 1863–1870.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
J. Schönherr, “Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value,” British Journal of Educational Psychology, vol. 94, no. 2, pp. 407–424, 2024, doi: 10.1111/bjep.12653.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed