Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

536 Publications


2024 | Book | LibreCat-ID: 55193
M. Hoffmann, J. Hilgert, and T. Weich, Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 | OA
F. Y. Fleischer, S. Podworny, and R. Biehler, “Teaching and Learning to Construct Data-Based Decision Trees Using Data Cards as the First Introduction to Machine Learning in Middle School,” Statistics Education Research Journal, vol. 23, no. 1, Art. no. 3, 2024, doi: 10.52041/serj.v23i1.450.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 | OA
R. Biehler and D. Frischemeier, “Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe,” in Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik, Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 55758
R. Biehler and D. Frischemeier, Daten-Spürnasen auf Spurensuche: Datenanalyse in der Grundschule mit digitalen Werkzeugen. Klett Kallmeyer, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56016 | OA
M. Hoffmann and R. Biehler, “Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures,” ZDM – Mathematics Education, 2024, doi: 10.1007/s11858-024-01633-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht,” in Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule, B. Barzel, A. Büchter, C. Rütten, F. Schacht, and S. Weskamp-Kleine, Eds. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, pp. 97–113.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022
U. Häsel-Weide and M. Wallner, “Achsensymmetrisch?! Praktiken, soziale und sozio-mathematische Normen der Begründung der Achsensymmetrie ebener Figuren in der Grundschule,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 45, no. 2, Art. no. 18, 2024, doi: https://doi.org/10.1007/s13138-024-00241-9.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56197
M. Hoffmann and R. Biehler, “Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures,” ZDM – Mathematics Education, 2024, doi: 10.1007/s11858-024-01633-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 | OA
M. Hoffmann, “Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers,” Recherches en Didactique des Mathématiques, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
M. Liebendörfer, A. Schmitz, and R. Biehler, Eds., Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln. 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
R. Biehler, V. Durand-Guerrier, and M. Trigueros, “New trends in didactic research in university mathematics education,” ZDM – Mathematics Education, 2024, doi: 10.1007/s11858-024-01643-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
A. Dettelbach and U. Häsel-Weide, “Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘,” in Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten, C. Bierbrauer, S. Ladel, and M. Platz, Eds. WTM-Verlag, 2024, pp. 184–200.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
G. Werth, “Der Einzug der Mathematik in die Bildungspläne der höheren Mädchenschulen zu Beginn des 20. Jahrhunderts,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2024, Essen, 2024, pp. 1505–1508, doi: https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59467 | OA
K. M. Miller et al., “Data and Social Worlds: How Data Science Education Supports Civic Participation and Social Discourse,” in Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences-ICLS 2024, 2024, pp. 1863–1870.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “ Praktiken der Fördeurng im inklusiven Mathematikunterricht,” in Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, and P. Scherer, Eds. 2024, pp. 207–210.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
J. Schönherr, “Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value,” British Journal of Educational Psychology, vol. 94, no. 2, pp. 407–424, 2024, doi: 10.1111/bjep.12653.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836
J. Schönherr and S. Schukajlow, “Preservice teachers’ judgments of students’ expectations of success and task values: Close relations with their personal task motivation,” Teaching and Teacher Education, vol. 148, Art. no. 104659, 2024, doi: 10.1016/j.tate.2024.104659.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
J. Schönherr, A. R. Strohmaier, and S. Schukajlow, “Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education,” Educational Research Review, vol. 45, Art. no. 100639, 2024, doi: 10.1016/j.edurev.2024.100639.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
J. Schönherr and R. E. Mayer, “Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling,” in Lecture Notes in Computer Science, Cham: Springer Nature Switzerland, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60103
W. Langer, J. Bruns, and J. Erhorn, “Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf individuelle Förderung im inklusiven Sportunterricht,” Journal for Educational Research Online, vol. 2023, no. 1, pp. 51–73, 2024, doi: 10.31244/jero.2023.01.03.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed