Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

294 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Schürmann, Mirko, et al. “Ein Kurzbericht Aus Dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren Als Unterstützungsmaßnahme Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” Dghd-Newsletter, vol. 01/2020, 2020, pp. 25–29.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13106
Schumacher, Jan. “Rekonstruktion diagrammatischen Schließens am Beispiel der Subtraktion negativer Zahlen.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13107
Schumacher, Jan, and Sebastian Rezat. “A Hypothetical Learning Trajectory for the Learning of the Rules for Manipulating Integers.” Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019), edited by Uffe Thomas Jankvist et al., Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 13139 | OA
Rezat, Sebastian, et al., editors. Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development: 16-19 September 2019 Paderborn, Germany. Universitätsbibliothek Paderborn, 2019, doi:10.17619/UNIPB/1-768.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32089
Häsel-Weide, Uta, and M. Nührenbörger. “Materials Für Inclusive Mathematics Education - Design Principles an Practices.” Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research an Development, edited by Sebastian Rezat et al., 2019, pp. 185–90.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32090
Breucker, T., et al. “Fördern im inklusiven Mathematikunterricht im Spannungsfeld zwischen gemeinsamen Lernsituationen und gezielter Förderung.” Zeitschrift für Heilpädagogik, no. 70, 2019, pp. 316–26.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 32091
Häsel-Weide, Uta, et al. Das Zahlenbuch 4. Förderheft. Klett, 2019.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 31954
Häsel-Weide, Uta, et al. Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 4. Schuljahr. Klett, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32092
Häsel-Weide, Uta. “Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht zwischen reichhaltiger Offenheit und fokussierter Förderung.” Zwischen Persönlichkeitsbildung und Leistungsentwicklung. Fachspezifische Zugänge zu inklusivem Unterricht, edited by B. Baumert and M. Willen, Klinkhardt, 2019, pp. 175–81.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
Dröse, Jennifer. Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung. Springer Spektrum, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
Dröse, Jennifer, and Susanne Prediger. “Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben.” Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen , edited by B. Ahrenholz et al., de Gruyter, 2019, pp. 107–34.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Bruns, Julia, and L. Eichen. “Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag.” KiTa aktuell Österreich, vol. 7, no. 5, 2019, pp. 85–86.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
Bruns, Julia, and Hedwig Gasteiger. “VimaS_num: Measuring Situational Perception in Mathematics of Early Childhood Teachers.” Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, edited by Mellony Graven et al., vol. 2, 2019, pp. 129–36.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Gasteiger, Hedwig, et al. “Mathematical Pedagogical Content Knowledge of Early Childhood Teachers: A Standardized Situation-Related Measurement Approach.” ZDM, vol. 52, 2019, pp. 193–205, doi:10.1007/s11858-019-01103-2.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 | OA
Bruns, Julia, and Hedwig Gasteiger. “Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, edited by Andreas Frank et al., WTM-Verlag, 2019, pp. 169–72, doi:10.17877/DE290R-20771.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45388
Dröse, Jennifer. “Comprehending Mathematical Problem Texts – Fostering Subject-Specific Reading Strategies for Creating Mental Text Representation.” Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, edited by U. T. Jankvist et al., Freudenthal Group & ERME, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45389
Dröse, Jennifer. “Mathematical and Linguistic Features of Word Problems in Grade 4 and 5 German Textbooks – A Compara-Tive Corpus Linguistic Approach.” Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development , edited by S. Rezat et al., 2019, pp. 161–66.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45391
Delucchi, R., et al. “Eye-Tracking-Studie zum Erfassen von Referenzstrukturen in Textaufgaben der Klasse 5.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 , edited by A. Frank et al., WTM, 2019, pp. 1239–42.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52510
Werth, Gerda. “Mathilde Vaerting. Deutschlands erste Mathematikdidaktikderin.” Beiträge zum Mathematikunterricht, edited by Andreas Frank et al., WTM, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 33598
Rezat, Sara, and Sebastian Rezat. “„...weil man Fermi-Aufgaben so rechnet“. Modelltexte als sprachliche Ressource für das Erklären von Lösungswegen bei Fermi-Aufgaben.” In: Mathematik differenziert 3/2019, 2019, pp. 30–37.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed