Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

243 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47520
Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur Ablösung vom zählenden Rechnen
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, K. Höveler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 773–776.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47519
Verdoppeln und Halbieren im 2. Schuljahr - Vorgehensweisen und Verständnis
I. Schwerin, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 401–404.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48407
Pre-service Teachers' Professional Development: Relating Abstract Algebra and School Algebra
A. Dellori, L. Wessel, in: S.S. Karunakaran, A. Higgins (Eds.), Proceedings of the 24th Annual Conference on Research in Undergraduate Mathematics Education, MA, Boston, 2022, p. 1177.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48408
Schreiben will gelernt sein: Schreiblerngelegenheiten adaptiv gestalten
L. Wessel, J. Dröse, mathematik lehren 233 (2022) 33–36.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory
L. Wessel, T. Leuders, in: R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, C. Winslow (Eds.), Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2022, pp. 349–368.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48325
Entwicklung und Erprobung von professionsorientierten Lernumgebungen zur Wissensvernetzung in der Algebra
A. Dellori, L. Wessel, Beiträge zum Mathematikunterricht 2022 (2022) 665–668.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen
J. Dröse, P. Neugebauer, R. Delucchi Danhier, B. Mertins, in: P. Kleine, N. Graulich, J. Kuhn, M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis, 2022, pp. 209–225.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth
S. Prediger, J. Dröse, R. Stahnke, C. Ademmer, Journal of Mathematics Teacher Education (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45379
Prosepctive teachers‘ diagnostic judgements on students’ under- standing of conditional probabilities
J. Dröse, B. Griese, L. Wessel, in: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48385
Design principles for intertwining local and nonlocal mathematics - The case of relating registers and representations in abstract algebra
A. Dellori, L. Wessel, in: M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, J. Peters (Eds.), Proceedings of INDRUM2022, 2022, pp. 572–573.
LibreCat
 
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48389
Prospective teachers’ diagnostic judgments on students’ understanding of conditional probabilities
J. Dröse, B. Griese, L. Wessel, in: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45378
Prospective Teachers‘ Competence of Fostering Students’ Understanding in Script Writing Task
J. Dröse, L. Wessel, in: C. Fernandez, S. Llinares, A. Gutiérrez, N. Planas (Eds.), Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME, 2022.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31576
Inklusive Praktiken im Mathematikunterricht. Empirische Analysen von Unterrichtsdiskursen in Einführungsphasen.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbürger, Zeitschrift für Grundschulforschung (ZfG) (2021) 49–65.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31577
Das Dezimalsystem verstehen – Bedeutung, Erkenntnisse, Anregungen
U. Häsel-Weide, C. Schöttler, Zeitschrift für Mathematikdidaktik in Forschung & Praxis (ZMFP) (2021).
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35720
Mathematikvorkurse als Brücke in das Studium–Einführung
R. Biehler, in: R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, N. Schaper (Eds.), Lehrinnovationen in Der Hochschulmathematik . Konzepte Und Studien Zur Hochschuldidaktik Und Lehrerbildung Mathematik, Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, 2021, pp. 285–290.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35730
Einführung: Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik – praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert
R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, N. Schaper, in: R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, N. Schaper (Eds.), Lehrinnovationen in Der Hochschulmathematik . Konzepte Und Studien Zur Hochschuldidaktik Und Lehrerbildung Mathematik, Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, 2021, pp. 1–6.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35737
Introducing students to machine learning with decision trees using CODAP and Jupyter Notebooks
R. Biehler, Y. Fleischer, Teaching Statistics 43 (2021) S133–S142.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35734
Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik
R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, N. Schaper, eds., Lehrinnovationen in Der Hochschulmathematik, Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35746
Integration digitaler Lernmaterialien in die Präsenzlehre am Beispiel des Mathematikvorkurses für Ingenieure an der Universität Paderborn
Y. Fleischmann, R. Biehler, A. Gold, T. Mai, in: R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, N. Schaper (Eds.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, 2021, pp. 321–363.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed