Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

152 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29104
Digitalization of work: Challenges for workplace learning
C. Harteis, M. Goller, K.-H. Gerholz, in: M. Malloch, L. Cairns, K. Evans, B.N. O’Connor (Eds.), The SAGE Handbook of Learning and Work, SAGE Publications, London, 2022, pp. 329–342.
LibreCat | Files available
 
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30105
Die professionelle pädagogische Beziehung zwischen Referendar*innen und ihren Seminarlehrkräften: Belastungsfaktor oder Ressource?
T. Kärner, M. Goller, C. Bonnes, E. Maué, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft (2022).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 30291
Research Approaches on Workplace Learning
C. Harteis, D. Gijbels, E. Kyndt, eds., Research Approaches on Workplace Learning, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30289
Agency: Taking Stock of Workplace Learning Research
M. Goller, S. Paloniemi, in: Research Approaches on Workplace Learning, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30290
Research on Workplace Learning in Times of Digitalisation
C. Harteis, in: Research Approaches on Workplace Learning, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30913
Supporting Young Immigrants in Their Transition From School to Work? A Staff Perspective on Challenges of Vocational Integration Classes
M. Goller, International Journal for Research in Vocational Education and Training 9 (2022) 92–119.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26686
The concept of a digital twin and its potential for learning organizations
A. Berisha-Gawlowski, C. Caruso, C. Harteis, in: D. Ifenthaler (Ed.), Digital Transformation of Learning Organizations, Springer, Cham, 2021, pp. 95–113.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26690
Die Forderung nach Lebenslangem Lernen: Zwischen Banalität, Herausforderung und Zumutung
C. Harteis, in: H. Gembris, S. Herbst, J. Menze, T. Krettenauer (Eds.), Lebenslanges Lernen in der Musikpädagogik. Theorie und Praxis , Lit, Münster, 2021, pp. 37–50.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21815 | OA LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, International Journal for Research in Vocational Education and Training 8 (2021) 208–223.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis
K.-H. Gerholz, M. Goller, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Edition Fachdidaktiken, Springer, Wiesbaden, 2021, pp. 393–419.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments zur Charakterisierung der professionellen pädagogischen Beziehung zwischen angehenden Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften
T. Kärner, C. Bonnes, E. Maué, M. Goller, V. Schmidt, in: E. Wittmann, D. Frommberger, U. Weyland (Eds.), Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, Verlag Barbara Budrich, Opladen, Berlin, Toronto, 2021, pp. 85–104.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe
C. Caruso, M. Goller, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 14 (2021) 296–310.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities
F. Hilkenmeier, M. Goller, N. Schaper, Vocations and Learning (2021) 411–438.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26689
Digitalisation in agriculture: Knowledge and learning requirements of German diary farmers
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, International Journal of Research on Vocational and Educational Training 8 (2021) 208–223.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742 LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22218
Projekt Art-D Grids: Nachhaltige und stabile Microgrids in Afrika - eine Plattform für Forschung und Lehre für die Entwicklung
S. Krauter, J. Böcker, C. Freitag, B. Hehenkamp, U. Hilleringmann, K. Temmen, T. Klaus, N. Rohrer, S. Lehmann, in: Tagungsband des 36. PV-Symposiums, 18.-26 Mai 2021, Conexio, Pforzheim, 2021, pp. 305–309.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed