Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3664 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 24104
Hengsbach F, Koppa P, Holzweissig MJ, et al. Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers. Progress in Additive Manufacturing. Published online 2018:221-231. doi:10.1007/s40964-018-0044-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41525
Hengsbach F, Koppa P, Holzweissig MJ, et al. Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers. Progress in Additive Manufacturing. 2018;3(4):221-231. doi:10.1007/s40964-018-0044-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45999
Pan Y, Ren H, Du H, et al. Active site engineering by surface sulfurization for a highly efficient oxygen evolution reaction: a case study of Co3O4 electrocatalysts. Journal of Materials Chemistry A. 2018;6(45):22497-22502. doi:10.1039/c8ta08211a
LibreCat | DOI
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 45131
Kißgen R, Austermühle J, Franke S, Limburg D, Wöhrle J. Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Zwischenbericht zur quantitativ-empirischen Online-Erhebung der Leiterinnen und Leiter. Universität Siegen; 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45129
Franke S, Kißgen R. Bindungsrepräsentation und externalisierende Verhaltensauffälligkeiten von Grundschulkindern mit ADHS. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie. 2018;67(4):315 – 332.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45136
Mays D, Franke S, Metzner F, et al. School belonging and successful transition practice - academic self-concept and achievement motivation in primary school students. In: Allen K, Boyle C, eds. Pathways to Belonging - Contemporary Research in School Belonging. Sense Publishers; 2018:168-187.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45132
Mays D, Schneider L, Wichmann M, et al. Schulisches Selbstkonzept sowie Lern- und Leistungsmotivation bei Schülerinnen und Schülern mit einem prognostizierten ungünstigen Entwicklungsverlauf im Bereich der emotionalen und sozialen Entwicklung während der Transition in die Sekundarstufe I. Zeitschrift für Heilpädagogik. 2018;69:133-146.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45133
Mays D, Zielemanns H, Franke S, Wichmann M, Metzner F. Der Übergang von der Grundschule auf die weiterführende Schule im Kontext inklusiver Bildung - Ein Blick in die Forschung und Praxis. In Porsch, R. (Hrsg.). Der Übergang von der Grundschule auf weiterführende Schulen. In: Grundlagen für die Lehrerausbildung und Praxis. UTB; 2018:139-164.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42676
Erofeeva MA, Klowait N. Basic Income: A Capitalist Road to Communism? Book Review: Standing, Guy (2017): Basic income. And how we can make it happen. London: Pelican, Penguin Books. Sociology of Power. 2018;30(4):257-267. doi:10.22394/2074-0492-2018-4-257-267
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46732
Güldenpenning I, Alhaj Ahmad Alaboud M, Kunde W, Weigelt M. The impact of global and local context information on the processing of deceptive actions in game sports: Both higher head-fake frequencies and head-fake repetitions reduce the size of the head-fake effect in basketball. . German Journal of Exercise and Sport Research. 2018;48(3):366–375. doi:https://doi.org/10.1007/s12662-018-0493-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 47089
Achtnicht M, Kesternich M, Sturm B. Die “Diesel-Debatte”: ökonomische Handlungsempfehlungen an die Politik. Vol 98.; 2018:574-577. doi:10.1007/s10273-018-2333-4
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1588
Kenter T, Mahale G, Alhaddad S, et al. OpenCL-based FPGA Design to Accelerate the Nodal Discontinuous Galerkin Method for Unstructured Meshes. In: Proc. Int. Symp. on Field-Programmable Custom Computing Machines (FCCM). IEEE; 2018. doi:10.1109/FCCM.2018.00037
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1204
Riebler H, Vaz GF, Kenter T, Plessl C. Automated Code Acceleration Targeting Heterogeneous OpenCL Devices. In: Proc. ACM SIGPLAN Symposium on Principles and Practice of Parallel Programming (PPoPP). ACM; 2018. doi:10.1145/3178487.3178534
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49053
Schulze M, Akademie der Bildenden Künste, eds. No. ISBN 978-3-923244-35-5.; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
Knickenberg M, Koskela T, Hanna-Maija S. Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and examination of the student version. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
Knickenberg M, Zurbriggen C, Venetz M, Schwab S, Gebhardt M. Assessing dimensions of inclusion – Measurement invariance between students with/without disabilities. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
Knickenberg M, Marwin Felix L, Frank H. Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
Knickenberg M, Hellmich F. Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19773
Büker P, Ogrodowski J, Seibel M, Weiß C. Inklusion vom Kind aus denken: Förderplanung im Übergang. Fortbildung für das Paderborner Netzwerk der Bildungshauspartner „Marien“ im Rahmen des Weiterbildungsprogramms zur Qualitätsentwicklung im Übergang mit dem Paderborner Qualitätsstern: Professionelle Wege der Zusammenarbeit zwischen Kita und Grundschule des Bildungsbüros Kind & Ko der Stadt Paderborn. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19775
Büker P, Ogrodowski J. Zur Bedeutung von Integrationserfahrungen in der Grundschulzeit aus der Retroperspektive junger Erwachsener. Eine Interviewstudie. Vortrag an der 27. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Goethe Universität Frankfurt. In: ; 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed