Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3671 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44717
B. Herzig and A. Martin, “Lehrerbildung in der digitalen Welt – konzeptionelle und empirische Aspekte,” in Digitalisierung und Bildung, J. Knopf, S. Ladel, and A. Weinberger, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2018, pp. 89–113.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44774
C. Freitag, “Der Rhythmus des Christenmenschen. Rhythmen und Rhythmisierungen als Mittel christlicher Missionspädagogik,” in Lernen zwischen Zeit und Ewigkeit. Pädagogische Praxis und Transzendenz, A. Maier, A. Conrad, J.-M. Weber, and P. Voss, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2018, pp. 17–23.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44775
C. Freitag and I. von Bargen, “Vergleichende Erziehungswissenschaft und Organisationspädagogik,” in Handbuch Organisationspädagogik, M. Göhlich, A. Schröer, and S. M. Weber, Eds. Wiesbaden: Springer, 2018, pp. 107–116.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44776
C. Freitag and I. von Bargen, “Bilder von Männlichkeit und Weiblichkeit im Kontext religionsbezogener Wahrnehmung: Zuschreibungen aus der Sicht von Lehrkräften,” in Migration, Geschlecht und Religion. Praktiken der Differenzierung, E. Breitenbach, T. Rieske, and S. Toppe, Eds. Opladen: Verlag Barbara Budrich, 2018, pp. 49–60.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 15957
F. Hengsbach et al., “Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers,” Progress in Additive Manufacturing, pp. 221–231, 2018, doi: 10.1007/s40964-018-0044-4.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 24104
F. Hengsbach et al., “Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers,” Progress in Additive Manufacturing, pp. 221–231, 2018, doi: 10.1007/s40964-018-0044-4.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41525
F. Hengsbach et al., “Inline additively manufactured functionally graded multi-materials: microstructural and mechanical characterization of 316L parts with H13 layers,” Progress in Additive Manufacturing, vol. 3, no. 4, pp. 221–231, 2018, doi: 10.1007/s40964-018-0044-4.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45999
Y. Pan et al., “Active site engineering by surface sulfurization for a highly efficient oxygen evolution reaction: a case study of Co3O4 electrocatalysts,” Journal of Materials Chemistry A, vol. 6, no. 45, pp. 22497–22502, 2018, doi: 10.1039/c8ta08211a.
LibreCat | DOI
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 45131
R. Kißgen, J. Austermühle, S. Franke, D. Limburg, and J. Wöhrle, Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Zwischenbericht zur quantitativ-empirischen Online-Erhebung der Leiterinnen und Leiter. Universität Siegen, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45129
S. Franke and R. Kißgen, “Bindungsrepräsentation und externalisierende Verhaltensauffälligkeiten von Grundschulkindern mit ADHS,” Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, vol. 67, no. 4, pp. 315 – 332, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45136
D. Mays et al., “School belonging and successful transition practice - academic self-concept and achievement motivation in primary school students,” in Pathways to Belonging - Contemporary Research in School Belonging, K. Allen and C. Boyle, Eds. Rotterdam: Sense Publishers, 2018, pp. 168–187.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45132
D. Mays et al., “Schulisches Selbstkonzept sowie Lern- und Leistungsmotivation bei Schülerinnen und Schülern mit einem prognostizierten ungünstigen Entwicklungsverlauf im Bereich der emotionalen und sozialen Entwicklung während der Transition in die Sekundarstufe I,” Zeitschrift für Heilpädagogik, vol. 69, pp. 133–146, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45133
D. Mays, H. Zielemanns, S. Franke, M. Wichmann, and F. Metzner, “Der Übergang von der Grundschule auf die weiterführende Schule im Kontext inklusiver Bildung - Ein Blick in die Forschung und Praxis. In Porsch, R. (Hrsg.). Der Übergang von der Grundschule auf weiterführende Schulen,” in Grundlagen für die Lehrerausbildung und Praxis, Stuttgart: UTB, 2018, pp. 139–164.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42676
M. A. Erofeeva and N. Klowait, “Basic Income: A Capitalist Road to Communism? Book Review: Standing, Guy (2017): Basic income. And how we can make it happen. London: Pelican, Penguin Books,” Sociology of Power, vol. 30, no. 4, pp. 257–267, 2018, doi: 10.22394/2074-0492-2018-4-257-267.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46732
I. Güldenpenning, M. Alhaj Ahmad Alaboud, W. Kunde, and M. Weigelt, “The impact of global and local context information on the processing of deceptive actions in game sports: Both higher head-fake frequencies and head-fake repetitions reduce the size of the head-fake effect in basketball. ,” German Journal of Exercise and Sport Research, vol. 48, no. 3, pp. 366–375, 2018, doi: https://doi.org/10.1007/s12662-018-0493-4.
LibreCat | DOI
 

2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 47089
M. Achtnicht, M. Kesternich, and B. Sturm, Die “Diesel-Debatte”: ökonomische Handlungsempfehlungen an die Politik, vol. 98. 2018, pp. 574–577.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1588
T. Kenter et al., “OpenCL-based FPGA Design to Accelerate the Nodal Discontinuous Galerkin Method for Unstructured Meshes,” presented at the Proc. Int. Symp. on Field-Programmable Custom Computing Machines (FCCM), 2018, doi: 10.1109/FCCM.2018.00037.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1204
H. Riebler, G. F. Vaz, T. Kenter, and C. Plessl, “Automated Code Acceleration Targeting Heterogeneous OpenCL Devices,” 2018, doi: 10.1145/3178487.3178534.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49053
M. Schulze and Akademie der Bildenden Künste, Eds., No. ISBN 978-3-923244-35-5. München, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
M. Knickenberg, T. Koskela, and S. Hanna-Maija, “Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and examination of the student version,” presented at the EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs’. “Inclusive education: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education,” Potsdam, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed