Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3637 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51128
Digitalisierungsbezogene Lehrkräftebildung als Gegenstand internationaler Schulleistungsstudien
M. Domke, N. Fröhlich, B. Eickelmann, S. Pink, in: B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, Waxmann Verlag GmbH, Münster, n.d.
LibreCat
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 52663
Supporting Error Chains in Static Analysis for Precise Evaluation Results and Enhanced Usability
A.-K. Wickert, M. Schlichtig, M. Vogel, L. Winter, M. Mezini, E. Bodden, Supporting Error Chains in Static Analysis for Precise Evaluation Results and Enhanced Usability, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51098
Children and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research
A. Labusch, B. Eickelmann, G. Casamassima, K. Drossel, G.B. Gudmundsdottir, A. Kazani, L. Mifsud, M. Symeonaki, G. Teidla-Kunitsõn, in: H.B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people , Palgrave Macmillan, 2024, pp. 321–350.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51096
Videoanalysen zu unterrichtlichen Lehr- und Lernprozessen unter den Bedingungen der Digitalität an organisational resilienten Schulen in Deutschland
K. Drossel, A. Oldak, R. Bette, B. Eickelmann, P. Schreyer, in: B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, Waxmann Verlag GmbH, Münster, n.d.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49905
Edge-Connectivity and Pairwise Disjoint Perfect Matchings in Regular Graphs
Y. Ma, D. Mattiolo, E. Steffen, I.H. Wolf, Combinatorica 44 (2024) 429–440.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53068
Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi)
S. Grüter, J. Gorges, B. Lütje-Klose, P. Neumann, E. Wild, QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte 5 (2024).
LibreCat | DOI
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 52678
Eine Methode zur Unterstützung von Entscheidungen bei der Entwicklung modularer Leichtbauprodukte
X. Yang, Eine Methode Zur Unterstützung von Entscheidungen Bei Der Entwicklung Modularer Leichtbauprodukte , 2024.
LibreCat
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 53133
Materialschonende Verarbeitung von Thermoplasten auf Wave-Schnecken
C.W.T. Schall, Materialschonende Verarbeitung von Thermoplasten Auf Wave-Schnecken, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37704
Anwendung von System Dynamics zur Geschäftsmodellinnovation in einem B2B-Ökosystem
C. Ksouri-Gerwien, C. Vorbohle, in: D.R.A. Schallmo, D. Kundisch, K. Lang (Eds.), Digitale Plattformen und Ökosysteme im B2B-Bereich, Springer Gabler, Wiesbaden, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 43135
Measuring collective efficacy for inclusion in a global context
Umesh Sharma , Tim Loreman , Fiona May , Alessandra Romano , C.S. Lozano , Elias Avramidis , Stuart Woodcock , Pearl Subban , H. Kullmann, European Journal of Special Needs Education 39 (2024) 167–184.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53407
Belgischer Symbolismus zum Be/Greifen nah. Museumskoffer zum Werk von Léon Spilliaert und George Minne.
L. Eikermann, S. Schmitz, eds., Belgischer Symbolismus zum Be/Greifen nah. Museumskoffer zum Werk von Léon Spilliaert und George Minne., arthistoricum.net, Heidelberg, n.d.
LibreCat | DOI
 
 
 
 
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers.
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., Porto, Portugal, 2024.
LibreCat
 
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53639 LibreCat
 
 
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed