Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3931 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48951
Schulze, M. (2023). Dreckiges Informel: In Erwartung eines gebrochenen Arms. In M. Schulze & Estate Achim Duchow Düsseldorf (Eds.), Achim Duchow: Blindes Vertrauen / Werkverzeichnis 1971–1993 (pp. 281–294). Spector Books.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46573
Baron, E., Goldhahn, R., Espinoza, S., Zahradník, M., Rebarz, M., Andreasson, J., Deppe, M., As, D. J., & Feneberg, M. (2023). Time-resolved pump–probe spectroscopic ellipsometry of cubic GaN. I. Determination of the dielectric function. Journal of Applied Physics, 134(7). https://doi.org/10.1063/5.0153091
LibreCat | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 46967
Hahn, C. A. (2023). Learning the pronunciation of segmental features of english phonology at german primary schools. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1802
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 48433 | OA
Böttger, L. (2023). Lydia Böttger (Universität Paderborn) rezensiert: Burwitz-Melzer, Eva; Riemer, Claudia; Schmelter, Lars (Hrsg.) (2022): Feedback beim Lehren und Lernen von Fremd- und Zweitsprachen. Arbeitspapiere der 42. Frühjahrs- konferenz zur Erforschung des Fremdsprachenunterrichts. [Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik]. Tübingen: Narr Francke Attempto, 245 Seiten. ISBN 978-3- 8233-8569-1. In www.daz-portal.de.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48475
Görel, G., Finke, P., & Hellmich, F. (2023). Professionelle Unterrichtswahrnehmung von Lehramtsstudierenden – das Projekt iDEAL. Vortrag auf der Herbsttagung 2023 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48598
Kottmann, B., Lütje-Klose, B., & Neumann, P. (2023). Wer übernimmt Verantwortung für Inklusion? Zeitschrift für Heilpädagogik, 74(11), 554–556.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 33368 | OA
Steinhardt, I., Bauer, M., Wünsche, H., & Schimmler, S. (2023). The connection of open science practices and the methodological approach of researchers. Quality & Quantity, 57(4), 3621–3636. https://doi.org/10.1007/s11135-022-01524-4
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48986
Heisler, D., & Lüttke, D. (2023). Ursachen vorzeitiger Vertragslösungen im Spannungsfeld von statistischer Beschreibung und Praxis. Berufsbildung, 77, 47–49. https://doi.org/10.3278/bb2303w014
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 49116 | OA
Hüster, J. M. (2023). Riegel, Ulrich / Zimmermann, Mirjam (2022). Evaluation des konfessionell-kooperativen Religionsunterrichts in Nordrhein-Westfalen. Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-043134-8. 333 Seiten. In Religionspädagogische Beiträge (Vol. 46, Issue 1, pp. 127–129). Universitatsbibliothek Bamberg. https://doi.org/10.20377/rpb-263
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47448
Terfloth, L., Schaffer, M., Buhl, H. M., & Schulte, C. (2023). Adding Why to What? Analyses of an Everyday Explanation. 1st World Conference on eXplainable Artificial Intelligence (xAI 2023), Lisboa. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44070-0_13
LibreCat | DOI
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 50370
Eickelmann, B. (2023). KI in der Schule und Bildungsgerechtigkeit. Blog-Beitrag im fiete.ai-Blog.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48335
Knorr, L., Jungeilges, A., Pfeifer, F., Burmeister, S. C., & Meschede, H. (2023). Regenerative Energien für einen effizienten Betrieb von Presshärtelinien. 4. Aachener Ofenbau- und Thermoprozess-Kolloquium.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37058
Brennig, K., & Müller, O. (2023). More Isn’t Always Better – Measuring Customers’ Preferences for Digital Process Transparency. Hawaii International Conference on System Sciences. 56th Hawaii International Conference on System Sciences, Lāhainā.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50458
Maack, M., Meyer auf der Heide, F., & Pukrop, S. (2023). Server Cloud Scheduling. Algorithmica. https://doi.org/10.1007/s00453-023-01189-x
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50460
Deppert, M. A., Jansen, K., Maack, M., Pukrop, S., & Rau, M. (2023). Scheduling with Many Shared Resources. 2023 IEEE International Parallel and Distributed Processing Symposium (IPDPS). https://doi.org/10.1109/ipdps54959.2023.00049
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50534
Knickenberg, M., Kullmann, H., Wüthrich, S., Sahli Lozano, C., Loreman, T., & Sharma, U. (2023). Teachers‘ collective efficacy with regard to inclusive practices – Characterising a new scale and international results from Canada, Germany, & Switzerland. ECER (European Conference on Educational Research). “The value of diversity in education and educational research,” University of Glasgow, UK.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50532
Knickenberg, M. (2023). Emotional-motivationales Erleben im Zusammenhang mit selbstbestimmtem Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Grundschulunterricht. Herbsttagung der Arbeitsgruppe für empirische sonderpädagogische Forschung (AESF), Universität Münster.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50580
Büker, P., Kamin, A.-M., Becker, V., Glawe, K., Herding, J., Schaper, F., & Stets, M. (2023). Fallarbeit im OER-Format: Die Lehr-/ Lernumgebung inklud.nrw zur Entwicklung inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Grundschullehrkräftebildung. In M. Haider, R. Böhme, S. Gebauer, C. Gößinger, M. Munser-Kiefer, & A. Rank (Eds.), Nachhaltige Bildung in der Grundschule (Vol. 27, pp. 331–334). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.25656/01:27767
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41475
Kamin, A.-M., Büker, P., Glawe, K., Herding, J., Menke, I., & Schaper, F. (2023). Inklusions- und digitalisierungsbezogene Kompetenzen im Lehramtsstudium erwerben – Konzeption, Erprobung und Evaluation der Lehr-/Lernumgebung inklud.nrw. In D. Ferencik-Lehmkuhl, I. Huynh, C. Laubmeister, C. Lee, C. Melzer, I. Schwank, H. Weck, & K. Ziemen (Eds.), Inklusion digital! Chancen und Herausforderungen inklusiver Bildung im Kontext von Digitalisierung (pp. 228–246). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50579
Rank, A., Büker, P., Miller, S., & Martschinke, S. (2023). Grundschullehramt zwischen Professionalität und De-Professionalisierung. Herausforderungen der Lehrkräftequalifizierung für eine hochwertige grundlegende Bildung in der Grundschule. Erziehungswissenschaft, 34(2), 11–21. https://doi.org/10.3224/ezw.v34i2.02
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed