Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4036 Publications
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59244
M. F. Löper and F. Hellmich, “ Explanatory factors for students’ attitudes and their supportive behaviour towards peers with social and emotional disabilities. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ ,” 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61351
J. Diederich et al., “Ultrafast Electron Dynamics at the Water‐Modified InP(100) Surface,” Advanced Materials Interfaces, vol. 12, no. 16, Art. no. e00463, 2025, doi: 10.1002/admi.202500463.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61441 |
M. Homt, B. Bloh, and J. Wehde, “Perspektiven angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen – eine qualitative Längsschnittstudie im Referendariat und Berufseinstieg,” Zeitschrift für Bildungsforschung, 2025, doi: 10.1007/s35834-025-00506-4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60342
J. Wehde, B. Bloh, and M. Homt, “Das Verhältnis zwischen politischer Involviertheit und professioneller Handlungskompetenz zur unterrichtlichen Gestaltung demokratischer Lerngelegenheiten,” in Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven, C. Vogelsang, L. Grotegut, J. Bruns, J. Riese, and S. Fechner, Eds. Waxmann.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60130
B. Bloh, M. Homt, and J. Wehde, “Die Perspektive von Berufseinsteiger*innen: Die Bedeutung des Praxissemesters für den eigenen Professionalisierungsprozess.,” presented at the Internationale Gesellschaft für Schulpraktische Studien und Professionalisierung (IGSP)), Pädagogische Hochschule Heidelberg, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61442
M. Homt, B. Bloh, and J. Wehde, “Zwischen Erfahrung und Evidenz? – Eine Analyse der Quellennutzung von Lehrkräften im Berufseinstieg,” presented at the Jahrestagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) , Essen, 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61452
H. Schroeter-Wittke and I. Kirsner, “Glanz und Gloria mitten im Leiden (Jesaja 66,10-14). 4. Sonntag der Passionszeit (Lätare) - 15.03.2026,” in Predigtstudien, vol. II/1, Freiburg: Kreuz, 2025, pp. 176–183.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61462
B. Kottmann, “‘Eins geht nicht ohne das andere’!" Demokratie, Diversität und Inklusion: Untrennbar verbunden,” Die Grundschulzeitschrift, no. 2025, pp. 44–47, 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61478
M. Abdelrahem, “Impact of Theological Attitudes on Legal Thinking: Reason and Maṣlaḥah in the Legal Thought of Muḥammad ʿAbduh (d. 1323/1905),” in Dynamics of Tradition – Law and Theology in Relation, I. Nassery and M. Tatari, Eds. Leiden: Brill , 2025, pp. 120–151.
LibreCat
| DOI
2025 | Misc | LibreCat-ID: 60533 |
T. Albers and S. Meusel, Abschlussbericht: Sprachliche Bildung im Kontext von Mehrsprachigkeit. Impulse zur Gestaltung eines mehrsprachigen Kita-Alltags in den städtischen Kindertageseinrichtungen in Köln. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61543
J. Klostermeier, M. Knickenberg, M. F. Löper, M. Grosche, M. Grüßing, and F. Hellmich, “Förderung der sozial-emotionalen Kompetenzen von Kindern im Zusammenhang mit dem kooperativen Lernen im diversitätssensiblen Grundschulunterricht (soko-M). Vortrag auf der Herbsttagung 2025 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). (angenommen),” 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61767
D. Köhler, A. Dargel, J. Troschitz, M. Gude, and R. Kupfer, “In Situ CT of Clinch Points – Enhancing Interface Detectability Using Electroplated Patterns of Radiopaque Materials,” Journal of Nondestructive Evaluation, vol. 44, no. 4, Art. no. 131, 2025, doi: 10.1007/s10921-025-01270-1.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61373
S. Wüllner, J. Schellenbach-Zell, and M. Rochnia, “Practice-Based Teacher Education. A Delphi Study to Identify Subject-Specific Core Practices for Educational Science,” presented at the ECER 2025: Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives, University of Belgrade, Serbien, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59268
J. Dou, T. Götte, H. Hillebrandt, C. Scheideler, and J. Werthmann, “Distributed and Parallel Low-Diameter Decompositions for Arbitrary and Restricted Graphs,” in 16th Innovations in Theoretical Computer Science Conference (ITCS 2025), 2025, vol. 325, p. 45:1–45:26, doi: 10.4230/LIPIcs.ITCS.2025.45.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61138
Y. Zhan, I. Caylak, R. Ostwald, E. Barth, and E. Uhlmann, “Damage-incorporated four-step mean-field method for simulating CFRP machining: a novel algorithmic approach,” Multiscale and Multidisciplinary Modeling, Experiments and Design, vol. 8, no. 10, Art. no. 434, 2025, doi: 10.1007/s41939-025-01026-4.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61851
D. Bartlitz, “Wohlverhaltenspflichten nach § 63 Abs. 4, Abs. 5 WpHG (Product Governance),” iff Infobrief, no. 17, pp. 1–11, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61989
A. Hovemann, I. M. Bita, A. A. Aldade, O. von Heißen, and R. Dumitrescu, “Prompt Engineering im Systems Engineering,” Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, vol. 120, no. s1, pp. 101–106, 2025, doi: 10.1515/zwf-2024-0139.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60341
J. Wehde, “Integration eines Lehrmoduls zur Demokratiebildung in bildungswissenschaftlichen Seminaren der Universität Paderborn,” in Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung, M. Busch, M. Dittgen, L. Frerick, and B. Weyand, Eds. Frankfurt/M.: Wochenschau Wissenschaft, 2025, pp. 188–200.
LibreCat
| DOI