Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4036 Publications


2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59244
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Explanatory Factors for Students’ Attitudes and Their Supportive Behaviour towards Peers with Social and Emotional Disabilities. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . University of Belgrade, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61351
Diederich, Jonathan, et al. “Ultrafast Electron Dynamics at the Water‐Modified InP(100) Surface.” Advanced Materials Interfaces, vol. 12, no. 16, e00463, Wiley, 2025, doi:10.1002/admi.202500463.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61424
Herzig, Bardo. “Soziale Medien als algorithmische Diskursmaschinen.” SLLD, edited by Gunhild Berg and Bernhard Franke, OMP / RUB, 2025, pp. 43–61, doi:10.46586/SLLD.429.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61441 | OA
Homt, Martina, et al. “Perspektiven angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen – eine qualitative Längsschnittstudie im Referendariat und Berufseinstieg.” Zeitschrift für Bildungsforschung, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s35834-025-00506-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60342
Wehde, Janis, et al. “Das Verhältnis zwischen politischer Involviertheit und professioneller Handlungskompetenz zur unterrichtlichen Gestaltung demokratischer Lerngelegenheiten.” Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven, edited by Christoph Vogelsang et al., Waxmann.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60130
Bloh, Bea, et al. Die Perspektive von Berufseinsteiger*innen: Die Bedeutung Des Praxissemesters Für Den Eigenen Professionalisierungsprozess. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61442
Homt, Martina, et al. Zwischen Erfahrung Und Evidenz? – Eine Analyse Der Quellennutzung von Lehrkräften Im Berufseinstieg. 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61452
Schroeter-Wittke, Harald, and Inge Kirsner. “Glanz Und Gloria Mitten Im Leiden (Jesaja 66,10-14). 4. Sonntag Der Passionszeit (Lätare) - 15.03.2026.” Predigtstudien, vol. II/1, Kreuz, 2025, pp. 176–83.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61462
Kottmann, Brigitte. “‘Eins Geht Nicht Ohne Das Andere’!" Demokratie, Diversität Und Inklusion: Untrennbar Verbunden.” Die Grundschulzeitschrift, no. 2025, 2025, pp. 44–47.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61478
Abdelrahem, Mohammed. “Impact of Theological Attitudes on Legal Thinking: Reason and Maṣlaḥah in the Legal Thought of Muḥammad ʿAbduh (d. 1323/1905).” Dynamics of Tradition – Law and Theology in Relation, edited by Idris Nassery and Muna Tatari, Brill , 2025, pp. 120–51, doi:10.1163/9789004746886_007.
LibreCat | DOI
 

2025 | Misc | LibreCat-ID: 60533 | OA
Albers, Timm, and Sarah Meusel. Abschlussbericht: Sprachliche Bildung Im Kontext von Mehrsprachigkeit. Impulse Zur Gestaltung Eines Mehrsprachigen Kita-Alltags in Den Städtischen Kindertageseinrichtungen in Köln. 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61543
Klostermeier, Jasmin, et al. Förderung Der Sozial-Emotionalen Kompetenzen von Kindern Im Zusammenhang Mit Dem Kooperativen Lernen Im Diversitätssensiblen Grundschulunterricht (Soko-M). Vortrag Auf Der Herbsttagung 2025 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). (Angenommen). Technische Universität Dortmund, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61767
Köhler, Daniel, et al. “In Situ CT of Clinch Points – Enhancing Interface Detectability Using Electroplated Patterns of Radiopaque Materials.” Journal of Nondestructive Evaluation, vol. 44, no. 4, 131, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s10921-025-01270-1.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61373
Wüllner, Sabrina, et al. Practice-Based Teacher Education. A Delphi Study to Identify Subject-Specific Core Practices for Educational Science. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59268
Dou, Jinfeng, et al. “Distributed and Parallel Low-Diameter Decompositions for Arbitrary and Restricted Graphs.” 16th Innovations in Theoretical Computer Science Conference (ITCS 2025), edited by Raghu Meka, vol. 325, Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik, 2025, p. 45:1–45:26, doi:10.4230/LIPIcs.ITCS.2025.45.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61138
Zhan, Yingjie, et al. “Damage-Incorporated Four-Step Mean-Field Method for Simulating CFRP Machining: A Novel Algorithmic Approach.” Multiscale and Multidisciplinary Modeling, Experiments and Design, vol. 8, no. 10, 434, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s41939-025-01026-4.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 61423
Berg, Gunhild, and Bernhard Franke, editors. Ambiguität Und Algorithmus: Literatur in Den Social Media. Universitätsbibliothek der Ruhr-Universität Bochum, 2025, doi:10.46586/slld.429.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61851
Bartlitz, David. “Wohlverhaltenspflichten nach § 63 Abs. 4, Abs. 5 WpHG (Product Governance).” iff Infobrief, no. 17, 2025, pp. 1–11.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61989
Hovemann, Aschot, et al. “Prompt Engineering Im Systems Engineering.” Zeitschrift Für Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, vol. 120, no. s1, Walter de Gruyter GmbH, 2025, pp. 101–06, doi:10.1515/zwf-2024-0139.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60341
Wehde, Janis. “Integration eines Lehrmoduls zur Demokratiebildung in bildungswissenschaftlichen Seminaren der Universität Paderborn.” Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung, edited by Matthias Busch et al., Wochenschau Wissenschaft, 2025, pp. 188–200, doi:10.46499/2248.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed