Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1205 Publications


2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26754
Hellmich, F., Günther, F., & Sievers, S. (2010). Attributionsstile von Grundschulkindern und deren Erklärungsfaktoren. In K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, & B. Ziegenmeyer (Eds.), Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik. Jahrbuch Grundschulpädagogik (Vol. 14, pp. 151–154). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26755
Deters, T., & Hellmich, F. (2010). Attributionsstile von Grundschulkindern und deren Erklärungsfaktoren. In K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, & B. Ziegenmeyer (Eds.), Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik. (Vol. 14, pp. 99–102). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26756
Höntges, J., & Hellmich, F. (2010). Förderung der Lesefähigkeit durch Lesetagebücher – Ergebnisse aus einer empirischen Studie. In K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, & B. Ziegenmeyer (Eds.), Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik (Vol. 14, pp. 129–132). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26757
Hellmich, F., & Höntges, J. (2010). Wissenschaftliches Denken in der Grundschule. In H. Köster, F. Hellmich, & V. Nordmeier (Eds.), Handbuch Experimentieren (pp. 69–81). Schneider Hohengehren.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26758
Deters, T., & Hellmich, F. (2010). Glück oder Pech? Über Erfolge und Misserfolge nachdenken – eine Herausforderung für Kinder?! Grundschulunterricht, 1, 35–38.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26873
Hellmich, F. (2010). Diagnose und Förderung im Mathematikunterricht der Grundschule. In P. Hanke, G. Möwes-Butschko, A. K. Hein, D. Berntzen, & A. Thieltges (Eds.), Anspruchsvolles Fördern in der Grundschule (pp. 185–192). ZfL.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26879
Hellmich, F., Günther, F., & Sievers, S. (2010). Erklärungsfaktoren für dynamische Selbstkonzepte bei Grundschulkindern. In K.-H. Arnold, K. Hauenschild, B. Schmidt, & B. Ziegenmeyer (Eds.), Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik: Perspektiven für die Grundschulpädagogik (Vol. 14, pp. 151–154). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26897
Bokhof, B., Günther, A. L., Berg-Beckhoff, G., Kroke, A., & Buyken, A. (2010). Validation of protein intake assessed from weighed dietary records against protein estimated from 24 h urine samples in children, adolescents and young adults participating in the Dortmund Nutritional and Longitudinally Designed (DONALD) Study. Public Health Nutrition, 826–834. https://doi.org/10.1017/s136898000999317x
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26899
Cheng, G., Libuda, L., Karaolis-Danckert, N., Alexy, U., Bolzenius, K., Remer, T., & Buyken, A. (2010). Trends in dietary carbohydrate quality during puberty from 1988 to 2007: a cause for concern? British Journal of Nutrition, 1375–1383. https://doi.org/10.1017/s0007114510002278
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 26902
Cheng, G., Remer, T., Prinz-Langenohl, R., Blaszkewicz, M., Degen, G. H., & Buyken, A. (2010). Relation of isoflavones and fiber intake in childhood to the timing of puberty. The American Journal of Clinical Nutrition, 556–564. https://doi.org/10.3945/ajcn.2010.29394
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2010

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed