Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2296 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34495 | OA
Wild, E., Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Gorges, J. (2018). Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF) – Zentrale Befunde. DDS – Die Deutsche Schule, 110(2), 109–123. https://doi.org/10.31244/dds.2018.02.02
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 23773
Habig, S., Blankenburg, J., van Vorst, H., Fechner, S., Parchmann, I., & Sumfleth, E. (2018). Context characteristics and their effects on students’ situational interest in chemistry. International Journal of Science Education, 40(10), 1154–1175. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1470349
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12755
Hagengruber, R. E. (Ed.). (2018). Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences (Vol. 1). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97861-1
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36007
Hartmann, A. (2018). The Personal Is Theoretical and the Past Is Present: Blurring the Lines in Contemporary Anti-Racist Writing. Open Cultural Studies, 2(1), 224–235. https://doi.org/10.1515/culture-2018-0021
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29923 | OA
Watanabe, S., Hori, T., Karita, S., Hayashi, T., Nishitoba, J., Unno, Y., Enrique Yalta Soplin, N., Heymann, J., Wiesner, M., Chen, N., Renduchintala, A., & Ochiai, T. (2018). ESPnet: End-to-End Speech Processing Toolkit. INTERSPEECH 2018, Hyderabad, India, 2207–2211. https://doi.org/10.21437/Interspeech.2018-1456
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36085
Kamp, H. (2018). Der Frieden mit den Heiden. Die Karolinger, die dänischen Könige und die Seeräuber aus dem Norden. In P. Depreux & S. Esders (Eds.), La productivité d’une crise. Le règne de Louis le Pieux (814-840) et la transformation de l’Empire (pp. 129–156).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36092
Kamp, H. (2018). Formen und Funktionen der Burgkapelle im spätmittelalterlichen Herzogtum Burgund: Burgkapellen: Formen - Funktionen - Fragen. In G. Pfeiffer (Ed.), Akten der Internationalen Tagung, Brixen, Bischöfliche Hofburg und Cusanus-Akademie, 2. bis 5. September 2015 (pp. 287–308).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36268 | OA
Weber, J. (2018). Big Data-Kriege. Über Tötungslisten, Drohnen und die Politik der Datenbanken. In C. Engemann & A. Sudmann (Eds.), Machine Learning – Medien, Infrastrukturen und Technologien der Künstlichen Intelligenz (pp. 219–246). transcript.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36267
Weber, J. (2018). Blackbox, Baukasten, Biomarker. Körperkonzepte in der Kontrollgesellschaft. In K. von Bose, H. Bublitz, M. Fuchs, & J. Weber (Eds.), Körper, Materialitäten, Technologien (pp. 83–99). Fink.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
Lindmeier, C., Laubenstein, D., & Guthöhrlein, K. (2018). Gelingensbedingungen des gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse. In M. Walm, T. Häcker, F. Radisch, & A. Krüger (Eds.),  Empirisch-pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung (pp. 282–295). Klinkhardt.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35216
Laubenstein, D., & Lindmeier, C. (2018). Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz. In F. Hellmich, G. Görel, & M. F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung. (pp. 26–41). Kohlhammer.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36280
Hohwiller, P. (2018). Embodiment and the Literature Classroom. In H. Böttger & M. Sambanis (Eds.), Focus on Evidence II – Fremdsprachendidaktik trifft Neurowissenschaften (pp. 181–188).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36279
Hohwiller, P., & Beckmann, S. (2018). Herkunftssprecher(innen) im Fremdsprachenunterricht. Praxis Fremdsprachenunterricht , 5, 5–7.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36269
Weber, J. (2018). Introduction: Autonomous Driving and the Transformation of Car Culture. Degendering the Driver. Sonderausgabe „Transfers: Interdisciplinary Journal of Mobility Studies“ (Hg.: Jutta Weber/Fabian Kröger), Vol. 8(1), 15–23.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36304
Thyssen, C., Finger, A., Laumann, D., & Vogelsang, C. (2018). Digitalisierung in der Lehrerbildung - Einstellungen und motivationale Orientierungen von angehenden Biologielehrkräften zum Einsatz digitaler Medien im Unterricht. In M. Hammann & M. Lindner (Eds.), Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik (Vol. 8, pp. 337–352). Studienverlag.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
Hagengruber, R., & Luft, S. (Eds.). (2018). Women Phenomenologists on Social Ontology (Vol. 1). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97861-1
LibreCat | DOI | PubMed | Europe PMC
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
Pöllmann, A. (2018). Strategies of segregation: race, residence, and the struggle for educational equality. In Ethnic and Racial Studies (Vol. 42, Issue 3, pp. 490–492). Informa UK Limited. https://doi.org/10.1080/01419870.2018.1520274
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
Pöllmann, A. (2018). La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 20(1), Article 83. https://doi.org/10.24320/redie.2018.20.1.1461
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
Pöllmann, A. (2018). Capital intercultural y posición socio-educacional: un análisis estadístico de las prácticas de lectura en idiomas extranjeros en la población alemana contemporánea. Cultura y Representaciones Sociales, 170–183. https://doi.org/10.28965/2018-25-06
LibreCat | DOI
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 36411 | OA
Becker, R., Heidgen, M., Lauert, M., & Witschel, V. (2018). Tagungsbericht: Kulturen der Moral – Moral Cultures. Internationale und interdisziplinäre Tagung in Kooperation mit der DGEJ vom 19. bis 22. September 2018 an der Universität Paderborn.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed