48 Publications

Mark all

[48]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “ Team-Teaching Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven".” Wien, Österreich: Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 
[47]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Universitären Kooperationstrainings Auf Inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven".” Wien: Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 
[46]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Universitären Lehrerkooperationstrainings Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte Angehender Lehrkräfte. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“. .” Potsdam: Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
 
[45]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of a Collaborative Teacher Education on Pre-Service Teachers’ Inclusion-Related Self-Concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice’.” València, Spain: Universitat de València, 2024.
LibreCat
 
[44]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. .” Porto, Portugal: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., 2024.
LibreCat
 
[43]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35892
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“.” Duisburg/Essen: Universität Duisburg-Essen, 2023.
LibreCat
 
[42]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 42245
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Children’s Competencies in Inclusive Education. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 
[41]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53548
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Wer Kooperiert Besser Mit Wem? – Effekte Des Team-Teachings von Lehramtsstudierenden Auf Die Kompetenzen von Kindern Im (Inklusiven) Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. .” Potsdam: Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 
[40]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53547
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Universitären Trainings Zur Lehrerkooperation Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. .” Potsdam: Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 
[39]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Kooperatives Unterrichten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht.” In Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule , edited by Felix Buchhaupt, Jonas Becker, Dieter Katzenbach, Deborah Lutz, Alica Strecker, and Michael Urban, 2:47–61. Münster: Waxmann , 2022. https://doi.org/10.31244/9783830995135.
LibreCat | DOI
 
[38]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36000
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 
[37]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35990
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Teacher Feedback on Primary School Students’ Self-Efficacy Beliefs and Their Interest in Science Lessons. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan, Armenia: Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 
[36]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36026
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Pre-Service Teachers’ Collaborative Lesson Planning and Their Self-Concepts in Inclusive Education. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.’” Oldenburg: Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 
[35]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Des Feedbacks von Lehrkräften Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Und Die Intrinsische Motivation von Kindern Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: ‘Nachhaltige Bildung in Der Grundschule.’” Regensburg: Universität Regensburg, 2022.
LibreCat
 
[34]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Practices and Children’s Competence Development in Inclusive Schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.’” Oldenburg: Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 
[33]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35919
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Effects of the Composition of Pre-Service Teacher Teams on Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. ‘A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.’” Ghent, Belgium: Ghent University, 2022.
LibreCat
 
[32]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40450
Schulze, Jan Roland, Lena Luise Crummenerl, Annika Sicking, Katrin Temmen, and Eva Blumberg. “ Effects on Primary and Secondary School Students’ Academic out-of-School Learning Experiences in Science Technology Engineering Mathematics (STEM) Education. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan. Armenia: Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 
[31]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (InED) of the School of Education.” Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
 
[30]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Effects of Pre-Service Teachers’ Collaboration on Children’s Competencies and Motivation in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons.” International Journal of Inclusive Education, 2021, 1–15. https://doi.org/10.1080/13603116.2020.1862406.
LibreCat | DOI
 
[29]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Teacher Feedback on Children’s Self-Concepts and Motivation in Science Lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” University of Gothenburg: Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
 
[28]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “The Role of Teacher Feedback for Children’s Self-Concepts and Motivation in Primary School Science Lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations,’” 2021.
LibreCat
 
[27]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36143
Hellmich, Frank, Jan Roland Schulze, and Fabian Karl Hoya. “The Promotion of Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Competencies for Inclusive Education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” Gothenburg, Sweden: University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 
[26]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36175
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule – Ergebnisse Aus Dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 
[25]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36180
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, and Eva Blumberg. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule – Schlussfolgerungen Und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 
[24]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36125
Hellmich, Frank, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Fabian Karl Hoya. “The Impact of the Composition of Pre-Service Teacher Teams on Children’s Competencies in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.’” Geneva, Switzerland: University of Geneva, 2021.
LibreCat
 
[23]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40455
Blumberg, Eva, Jan Roland Schulze, Katrin Temmen, and Johannes Schäfers. “TransMINT4.0 – Grenzen Überwinden, MINT-Bildung Verbinden Durch Außerschulische Lernorte Und Den Einsatz Digitaler Medien. Eingeladener Digital Synchroner Vortrag in Der MINT-Aktionswoche von MINTvernetzt ,” 2021.
LibreCat
 
[22]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26665
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “Unterschiede in den Einstellungen zur Teamarbeit im inklusiven Unterricht zwischen Studierenden des Grund- und Förderschullehramts.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche, Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl, 225–29. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 
[21]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36196
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Frank Hellmich, Susanne Schwab, and Eva Blumberg. “Pre-Service Teachers’ Cooperation and Children’s Social Participation in Inclusive Primary Schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.’” London, United Kingdom: University College London , 2020.
LibreCat
 
[20]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36223
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Susanne Schwab, and Eva Blumberg. “Who Cooperates Better with Whom? – Effects of Pre-Service Teachers’ Collaboration on Children’s Social Participation in Primary School Science Lessons. Oral Paper Presentation, Symposium: ‘Inclusive Teaching Practices – A Way to Reach Every Student?’ (Katharina-Theresa Lindner). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[19]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36209
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Pre-Service Teachers’ Collaborative Planning Lessons on Their Professional Self-Concepts. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[18]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26666
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche, Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl, 230–34. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 
[17]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Arbeiten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 
[16]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on Their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“.” Hamburg : University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 
[15]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
Mester, Theresa, Eva Blumberg, Alexander Kirsch, Frank Hellmich, Jan Roland Schulze, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, and Susanne Schwab. “Kooperativ Lernumgebungen Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule Gestalten – Ein Forschungs- Und Entwicklungsprojekt Zur Förderung von Grund- Und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation Auf Der 28. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Des Sachunterrichts e. V. (GDSU).” Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 2019.
LibreCat
 
[14]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[13]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[12]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
Hoya, Fabian Karl, Marwin Felix Löper, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Pre-Service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future".” Aachen: RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[11]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Wie Können Studierende Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Auf Das Kooperative Arbeiten in Der Inklusiven Grundschule Vorbereitet Werden? Posterpräsentation Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Köln: Universität zu Köln, 2019.
LibreCat
 
[10]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Theresa Mester, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Entwicklung Kooperativen Arbeitens Bei Lehramtsstudierenden Für Den Naturwissenschaftlichen Sachunterricht in Der Inklusiven Grundschule. Posterpräsentation Auf Dem 8. Paderborner Grundschultag.” Paderborn: Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 
[9]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
Hellmich, Frank, and Jan Roland Schulze. “Kooperatives Unterrichten von Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in Der Naturwissenschaftlichen Fakultät Der Leibniz Universität Hannover. Institut Für Didaktik Der Naturwissenschaften.” Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2019.
LibreCat
 
[8]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Gamze Görel. “Auswirkungen Eines Trainings Zum Kooperativen Arbeiten Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug Auf Den Inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Köln: Universität zu Köln, 2019.
LibreCat
 
[7]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Trainings Zum Kooperativen Arbeiten Im Inklusiven Unterricht Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen. Vortrag Auf Der 10. Tagung Der Sektion Empirische Bildungsforschung in Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen Als Herausforderungen Für Empirische Bildungsforschung“.” Münster: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2019.
LibreCat
 
[6]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, and Frank Hellmich. “Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on Their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“.” Hamburg: University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 
[5]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Melanie Brandenburg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung Und Relationen von Wissenschaft Und Praxis in Den Bildungsbereichen.” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
 
[4]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, and Jan Roland Schulze. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Vortrag. Symposium Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung Und Relationen von Wissenschaft Und Praxis in Den Bildungsbereichen.” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
 
[3]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36302
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, and Frank Hellmich. “Auswirkungen Einer Lerneinheit Zum Kooperativen Arbeiten Auf Die Selbstwirksamkeit von Angehenden Grund- Und Förderschullehrkräften in Bezug Auf Den Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 
[2]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37747
Löper, Marwin Felix, Eva Blumberg, Gamze Görel, Frank Hellmich, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Jessica McAnaney, Theresa Mester, Jan Roland Schulze, and Susanne Schwab. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[1]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37749
Löper, Marwin Felix, Frank Hellmich, Fabian Karl Hoya, Jessica McAnaney, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “"The Effectiveness of a Collaborative Learning Environment to Foster Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education". Posterpräsentation Auf Der Conference ‘Teacher Efficacy and Inclusive Education.’” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed

48 Publications

Mark all

[48]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “ Team-Teaching Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven".” Wien, Österreich: Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 
[47]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Universitären Kooperationstrainings Auf Inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven".” Wien: Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 
[46]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Universitären Lehrerkooperationstrainings Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte Angehender Lehrkräfte. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“. .” Potsdam: Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
 
[45]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of a Collaborative Teacher Education on Pre-Service Teachers’ Inclusion-Related Self-Concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice’.” València, Spain: Universitat de València, 2024.
LibreCat
 
[44]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. .” Porto, Portugal: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., 2024.
LibreCat
 
[43]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35892
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“.” Duisburg/Essen: Universität Duisburg-Essen, 2023.
LibreCat
 
[42]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 42245
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Children’s Competencies in Inclusive Education. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 
[41]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53548
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Wer Kooperiert Besser Mit Wem? – Effekte Des Team-Teachings von Lehramtsstudierenden Auf Die Kompetenzen von Kindern Im (Inklusiven) Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. .” Potsdam: Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 
[40]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53547
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Universitären Trainings Zur Lehrerkooperation Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. .” Potsdam: Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 
[39]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Kooperatives Unterrichten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht.” In Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule , edited by Felix Buchhaupt, Jonas Becker, Dieter Katzenbach, Deborah Lutz, Alica Strecker, and Michael Urban, 2:47–61. Münster: Waxmann , 2022. https://doi.org/10.31244/9783830995135.
LibreCat | DOI
 
[38]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36000
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 
[37]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35990
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Teacher Feedback on Primary School Students’ Self-Efficacy Beliefs and Their Interest in Science Lessons. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan, Armenia: Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 
[36]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36026
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Pre-Service Teachers’ Collaborative Lesson Planning and Their Self-Concepts in Inclusive Education. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.’” Oldenburg: Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 
[35]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Des Feedbacks von Lehrkräften Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Und Die Intrinsische Motivation von Kindern Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: ‘Nachhaltige Bildung in Der Grundschule.’” Regensburg: Universität Regensburg, 2022.
LibreCat
 
[34]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Practices and Children’s Competence Development in Inclusive Schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.’” Oldenburg: Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 
[33]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35919
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Effects of the Composition of Pre-Service Teacher Teams on Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. ‘A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.’” Ghent, Belgium: Ghent University, 2022.
LibreCat
 
[32]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40450
Schulze, Jan Roland, Lena Luise Crummenerl, Annika Sicking, Katrin Temmen, and Eva Blumberg. “ Effects on Primary and Secondary School Students’ Academic out-of-School Learning Experiences in Science Technology Engineering Mathematics (STEM) Education. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan. Armenia: Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 
[31]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (InED) of the School of Education.” Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
 
[30]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Effects of Pre-Service Teachers’ Collaboration on Children’s Competencies and Motivation in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons.” International Journal of Inclusive Education, 2021, 1–15. https://doi.org/10.1080/13603116.2020.1862406.
LibreCat | DOI
 
[29]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Teacher Feedback on Children’s Self-Concepts and Motivation in Science Lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” University of Gothenburg: Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
 
[28]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “The Role of Teacher Feedback for Children’s Self-Concepts and Motivation in Primary School Science Lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations,’” 2021.
LibreCat
 
[27]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36143
Hellmich, Frank, Jan Roland Schulze, and Fabian Karl Hoya. “The Promotion of Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Competencies for Inclusive Education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” Gothenburg, Sweden: University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 
[26]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36175
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule – Ergebnisse Aus Dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 
[25]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36180
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, and Eva Blumberg. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule – Schlussfolgerungen Und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 
[24]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36125
Hellmich, Frank, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Fabian Karl Hoya. “The Impact of the Composition of Pre-Service Teacher Teams on Children’s Competencies in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.’” Geneva, Switzerland: University of Geneva, 2021.
LibreCat
 
[23]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40455
Blumberg, Eva, Jan Roland Schulze, Katrin Temmen, and Johannes Schäfers. “TransMINT4.0 – Grenzen Überwinden, MINT-Bildung Verbinden Durch Außerschulische Lernorte Und Den Einsatz Digitaler Medien. Eingeladener Digital Synchroner Vortrag in Der MINT-Aktionswoche von MINTvernetzt ,” 2021.
LibreCat
 
[22]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26665
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “Unterschiede in den Einstellungen zur Teamarbeit im inklusiven Unterricht zwischen Studierenden des Grund- und Förderschullehramts.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche, Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl, 225–29. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 
[21]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36196
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Frank Hellmich, Susanne Schwab, and Eva Blumberg. “Pre-Service Teachers’ Cooperation and Children’s Social Participation in Inclusive Primary Schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.’” London, United Kingdom: University College London , 2020.
LibreCat
 
[20]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36223
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Susanne Schwab, and Eva Blumberg. “Who Cooperates Better with Whom? – Effects of Pre-Service Teachers’ Collaboration on Children’s Social Participation in Primary School Science Lessons. Oral Paper Presentation, Symposium: ‘Inclusive Teaching Practices – A Way to Reach Every Student?’ (Katharina-Theresa Lindner). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[19]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36209
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Pre-Service Teachers’ Collaborative Planning Lessons on Their Professional Self-Concepts. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[18]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26666
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche, Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl, 230–34. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 
[17]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Arbeiten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 
[16]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on Their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“.” Hamburg : University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 
[15]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
Mester, Theresa, Eva Blumberg, Alexander Kirsch, Frank Hellmich, Jan Roland Schulze, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, and Susanne Schwab. “Kooperativ Lernumgebungen Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule Gestalten – Ein Forschungs- Und Entwicklungsprojekt Zur Förderung von Grund- Und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation Auf Der 28. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Des Sachunterrichts e. V. (GDSU).” Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 2019.
LibreCat
 
[14]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[13]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[12]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
Hoya, Fabian Karl, Marwin Felix Löper, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Pre-Service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future".” Aachen: RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[11]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Wie Können Studierende Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Auf Das Kooperative Arbeiten in Der Inklusiven Grundschule Vorbereitet Werden? Posterpräsentation Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Köln: Universität zu Köln, 2019.
LibreCat
 
[10]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Theresa Mester, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Entwicklung Kooperativen Arbeitens Bei Lehramtsstudierenden Für Den Naturwissenschaftlichen Sachunterricht in Der Inklusiven Grundschule. Posterpräsentation Auf Dem 8. Paderborner Grundschultag.” Paderborn: Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 
[9]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
Hellmich, Frank, and Jan Roland Schulze. “Kooperatives Unterrichten von Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in Der Naturwissenschaftlichen Fakultät Der Leibniz Universität Hannover. Institut Für Didaktik Der Naturwissenschaften.” Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2019.
LibreCat
 
[8]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Gamze Görel. “Auswirkungen Eines Trainings Zum Kooperativen Arbeiten Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug Auf Den Inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Köln: Universität zu Köln, 2019.
LibreCat
 
[7]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Trainings Zum Kooperativen Arbeiten Im Inklusiven Unterricht Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen. Vortrag Auf Der 10. Tagung Der Sektion Empirische Bildungsforschung in Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen Als Herausforderungen Für Empirische Bildungsforschung“.” Münster: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2019.
LibreCat
 
[6]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, and Frank Hellmich. “Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on Their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“.” Hamburg: University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 
[5]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Melanie Brandenburg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung Und Relationen von Wissenschaft Und Praxis in Den Bildungsbereichen.” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
 
[4]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, and Jan Roland Schulze. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Vortrag. Symposium Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung Und Relationen von Wissenschaft Und Praxis in Den Bildungsbereichen.” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
 
[3]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36302
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, and Frank Hellmich. “Auswirkungen Einer Lerneinheit Zum Kooperativen Arbeiten Auf Die Selbstwirksamkeit von Angehenden Grund- Und Förderschullehrkräften in Bezug Auf Den Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 
[2]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37747
Löper, Marwin Felix, Eva Blumberg, Gamze Görel, Frank Hellmich, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Jessica McAnaney, Theresa Mester, Jan Roland Schulze, and Susanne Schwab. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[1]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37749
Löper, Marwin Felix, Frank Hellmich, Fabian Karl Hoya, Jessica McAnaney, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “"The Effectiveness of a Collaborative Learning Environment to Foster Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education". Posterpräsentation Auf Der Conference ‘Teacher Efficacy and Inclusive Education.’” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed