Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

86 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23774
Schmitz L, Fechner S. Generation of students’ questions through real-life contexts and their potential use for sustainability issues in chemistry education. In: Eilks I, Markic S, Ralle B, eds. Building Bridges across Disciplines for Transformative Eduction and a Sustainable Future. Shaker Verlag; 2018:321-326.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 23749
van Vorst H, Fechner S, Sumfleth E. Unterscheidung von Kontexten für den Chemieunterricht. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 2018;24(1):167-181. doi:10.1007/s40573-018-0081-z
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23754
Fechner S, Dettweiler Y, Sieve B, Ulrich N, Böhm D, Schanze S. Egg-races als gesellschaftsfähige naturwissenschaftliche Wettbewerbe für jedermann? CHEMKON. 2016;23(2):71-78. doi:10.1002/ckon.201610270
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23765
Becker H-J, Fechner S, Brauckschulze L. Trendbericht Chemiedidaktik: Von Exklusion zur Inklusion. Nachrichten aus der Chemie. 2016;64(3):352-358. doi:10.1002/nadc.20164047518
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35619
Tiberghien A, Fechner S, eds. Science Teaching Processes - Introduction to Strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future. . University of Helsinki; 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23750
Savelsbergh ER, Prins GT, Rietbergen C, et al. Effects of innovative science and mathematics teaching on student attitudes and achievement: A meta-analytic study. Educational Research Review. 2016;19:158-172. doi:10.1016/j.edurev.2016.07.003
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23753
Fechner S, Sumfleth E. Science Kits: Learning chemistry in a context-oriented learning environment. In: Taconis R, den Brok P, Pilot A, eds. Teachers Creating Context-Based Learning Environments in Science. Sense Publishers; 2016:59-70. doi:10.1007/978-94-6300-684-2_4
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23752
Fechner S, Van Vorst H, Kölbach E, Sumfleth E. It’s the situation that matters: Affective involvement in context-oriented learning tasks. In: Kahveci M, Orgill M, eds. Affective Dimensions in Chemistry Education. Springer; 2015:159-176. doi:10.1007/978-3-662-45085-7_8
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23748
van Vorst H, Dorschu A, Fechner S, Kauertz A, Krabbe H, Sumfleth E. Charakterisierung und Strukturierung von Kontexten im naturwissenschaftlichen Unterricht – Vorschlag einer theoretischen Modellierung. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 2015;21(1):29-39. doi:10.1007/s40573-014-0021-5
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Fechner S, Dettweiler Y. Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie. 2015;26(146):13-17.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23755
Fechner S. Die bilinguale “Forscherwoche” für Oberstufenschülerinnen und -schüler als praxisnahe Möglichkeit für forschendes Lernen in der Lehrerausbildung Chemie. In: Baumgardt I, ed. Forschen, Lehren und Lernen in der Lehrerausbildung. Fachdidaktische Beiträge aus der universitären Praxis. Hohengehren: Schneider Verlag; 2014:57-73.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Dettweiler Y, Sieve B, Fechner S. Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten. Praxis der Naturwissenschaften . 2014;63(3):5-9.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
Fechner S, Sumfleth E. Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten. Praxis der Naturwissenschaften. 2014;63(6):32-34.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
Fechner S, Sieve B. Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die “Forscherwoche” als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie. 2014;25(140):45-48.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63087
Dettweiler Y, Fechner S. Konzeptverständnis durch Vernetzung von Repräsentationsebenen. In: Bernholt S, ed. Naturwissenschaftliche Bildung Zwischen Science- Und Fachunterricht (Pp. 594-596). IPN-Verlag; 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63086
Bulte A, Prins G, Fechner S. Challenges in implementing context-concept approaches on a larger scale – The case of the Netherlands. In: International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Canada. ; 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63088
Fechner S, Romero M, Quesada A. Challenges of designing and disseminating an inquiry-based and workplace-related task in chemistry. In: Educating the Educators Conference, Essen, Germany. ; 2014.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 23770
Fechner S, Schüttler S. Experimentieren lernen auf Englisch - geht das? - Ein bilingual ausgerichtetes Chemieprojekt zur Vermittlung des Erkenntniswegs im Film. MNU. 2013;66(5):274-280.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63080
Fechner S, Kauertz A. Merkmale von Kontexten in Chemie und Physik. In: Bernholt S, ed. Inquiry-Based Learning - Forschendes Lernen. IPN-Verlag; 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63085
Sumfleth E, Harbach A, Fechner S. Investigating the effects of problem-orientation and interconnectedness in context-based learning tasks. In: Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching [NARST], 6-9 April, Rio Grande, Puerto Rico, USA. ; 2013.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=54823)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed