Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
86 Publications
- 1
- 2
- 3
- 4 (current)
- 5
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23774
Schmitz, Lisa, and Sabine Fechner. “Generation of Students’ Questions through Real-Life Contexts and Their Potential Use for Sustainability Issues in Chemistry Education.” Building Bridges across Disciplines for Transformative Eduction and a Sustainable Future, edited by Ingo Eilks et al., Shaker Verlag, 2018, pp. 321–26.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 23749
van Vorst, Helena, et al. “Unterscheidung von Kontexten für den Chemieunterricht.” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, vol. 24, no. 1, 2018, pp. 167–81, doi:10.1007/s40573-018-0081-z.
LibreCat
| DOI
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23754
Fechner, Sabine, et al. “Egg-races als gesellschaftsfähige naturwissenschaftliche Wettbewerbe für jedermann?” CHEMKON, vol. 23, no. 2, 2016, pp. 71–78, doi:10.1002/ckon.201610270.
LibreCat
| DOI
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23765
Becker, Hans-Jürgen, et al. “Trendbericht Chemiedidaktik: Von Exklusion zur Inklusion.” Nachrichten aus der Chemie, vol. 64, no. 3, 2016, pp. 352–58, doi:10.1002/nadc.20164047518.
LibreCat
| DOI
2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35619
Tiberghien, André, and Sabine Fechner, editors. Science Teaching Processes - Introduction to Strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future. . University of Helsinki, 2016.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23750
Savelsbergh, Elwin R., et al. “Effects of Innovative Science and Mathematics Teaching on Student Attitudes and Achievement: A Meta-Analytic Study.” Educational Research Review, vol. 19, 2016, pp. 158–72, doi:10.1016/j.edurev.2016.07.003.
LibreCat
| DOI
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23753
Fechner, Sabine, and Elke Sumfleth. “Science Kits: Learning Chemistry in a Context-Oriented Learning Environment.” Teachers Creating Context-Based Learning Environments in Science, edited by Ruurd Taconis et al., Sense Publishers, 2016, pp. 59–70, doi:10.1007/978-94-6300-684-2_4.
LibreCat
| DOI
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23752
Fechner, Sabine, et al. “It’s the Situation That Matters: Affective Involvement in Context-Oriented Learning Tasks.” Affective Dimensions in Chemistry Education, edited by Murat Kahveci and MaryKay Orgill, Springer, 2015, pp. 159–76, doi:10.1007/978-3-662-45085-7_8.
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23748
van Vorst, Helena, et al. “Charakterisierung und Strukturierung von Kontexten im naturwissenschaftlichen Unterricht – Vorschlag einer theoretischen Modellierung.” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, vol. 21, no. 1, 2015, pp. 29–39, doi:10.1007/s40573-014-0021-5.
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Fechner, Sabine, and Yvonne Dettweiler. “Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie.” Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, vol. 26, no. 146, 2015, pp. 13–17.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23755
Fechner, Sabine. “Die bilinguale ‘Forscherwoche’ für Oberstufenschülerinnen und -schüler als praxisnahe Möglichkeit für forschendes Lernen in der Lehrerausbildung Chemie.” Forschen, Lehren und Lernen in der Lehrerausbildung. Fachdidaktische Beiträge aus der universitären Praxis, edited by Iris Baumgardt, Schneider Verlag, 2014, pp. 57–73.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Dettweiler, Yvonne, et al. “Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten.” Praxis der Naturwissenschaften , vol. 63, no. 3, 2014, pp. 5–9.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
Fechner, Sabine, and Elke Sumfleth. “Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten.” Praxis der Naturwissenschaften, vol. 63, no. 6, 2014, pp. 32–34.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
Fechner, Sabine, and Bernhard Sieve. “Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die ‘Forscherwoche’ als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien.” Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, vol. 25, no. 140, 2014, pp. 45–48.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63087
Dettweiler, Yvonne, and Sabine Fechner. “Konzeptverständnis Durch Vernetzung von Repräsentationsebenen.” Naturwissenschaftliche Bildung Zwischen Science- Und Fachunterricht (Pp. 594-596), edited by Sascha Bernholt, IPN-Verlag, 2014.
LibreCat
2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63086
Bulte, Astrid, et al. “Challenges in Implementing Context-Concept Approaches on a Larger Scale – The Case of the Netherlands.” International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Canada, 2014.
LibreCat
2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63088
Fechner, Sabine, et al. “Challenges of Designing and Disseminating an Inquiry-Based and Workplace-Related Task in Chemistry.” Educating the Educators Conference, Essen, Germany, 2014.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 23770
Fechner, Sabine, and Susanne Schüttler. “Experimentieren Lernen Auf Englisch - Geht Das? - Ein Bilingual Ausgerichtetes Chemieprojekt Zur Vermittlung Des Erkenntniswegs Im Film.” MNU, vol. 66, no. 5, 2013, pp. 274–80.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63080
Fechner, Sabine, and Alexander Kauertz. “Merkmale von Kontexten in Chemie Und Physik.” Inquiry-Based Learning - Forschendes Lernen, edited by Sascha Bernholt, IPN-Verlag, 2013.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63085
Sumfleth, Elke, et al. “Investigating the Effects of Problem-Orientation and Interconnectedness in Context-Based Learning Tasks.” Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching [NARST], 6-9 April, Rio Grande, Puerto Rico, USA, 2013.
LibreCat
- 1
- 2
- 3
- 4 (current)
- 5