Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1325 Publications


2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51573
Diaconis, P., B. Skyrms: Ten great ideas about chance (Princeton University Press 2018)
J. Hilgert, Mathematische Semesterberichte 65 (2018) 125–127.
LibreCat
 

2018 | Habilitation | LibreCat-ID: 45974 | OA
Numerical analysis of partial differential equations on and of evolving surfaces
B. Kovács, Numerical Analysis of Partial Differential Equations on and of Evolving Surfaces, Tübingen, Germany, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45950
Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary
J. Karátson, B. Kovács, S. Korotov, IMA Journal of Numerical Analysis 40 (2018) 1241–1265.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45949
Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary
J. Karátson, B. Kovács, S. Korotov, IMA Journal of Numerical Analysis 40 (2018) 1241–1265.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45947
Linearly implicit full discretization of surface evolution
B. Kovács, C. Lubich, Numerische Mathematik 140 (2018) 121–152.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45951
Computing arbitrary Lagrangian Eulerian maps for evolving surfaces
B. Kovács, Numerical Methods for Partial Differential Equations 35 (2018) 1093–1112.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51706
Guter Raumlehreunterricht in der Volksschule nach dem Arbeitsschulprinzip am Beispiel von Ernst Heywang und Karl Pietzker
G. Werth, in: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht, WTM, Münster, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44686
Present Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources in ICME-13: Conclusion and Perspectives
S. Rezat, J. Visnovska, L. Trouche, C. Qi, L. Fan, in: L. Fan, L. Trouche, C. Qi, S. Rezat, J. Visnovska (Eds.), Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues, Springer, Cham, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien.
E. Topalović, K. Kuzminykh, S. Rezat, In: Mathematik Lehren (2018) 36–45.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom
S. Rezat, U. Häsel-Weide, in: H.-G. Weigand, A. Clark-Wilson, A. Donevska, E. Todorova, E. Faggiano, N. Grønbæk, J. Trgalova, University of Copenhagen (Eds.), PROCEEDINGS of the Fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), Copenhagen, 2018, pp. 209–216.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48321 LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48383
Weil Sprache zählt - Sprachsensibel Mathematikunterricht planen, durchführen und auswerten
L. Wessel, A. Büchter, S. Prediger, Mathematik lehren 206 (2018) 2–7.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48402
Mathematik und Unterrichtssprache lernen: Antworten für den Unterricht mit neu Zugewanderten
L. Wessel, F. Sprütte, mathematik lehren 206 (2018) 18–22.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48404
Entwicklung und Erforschung von e-Selbstlernmodulen im Service-Bereich Mathematik
L. Wessel, J. Moser-Fendel, in: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, 2018, pp. 2107–2108.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48403 LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48997
Wirkungen von Mathematikvorkursen auf Einstellungen und Selbstkonzepte von Studierenden
E. Lankeit, R. Biehler, in: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, WTM-Verlag, Münster, 2018, pp. 1135–1138.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
CAS in der Hochschullehre - Ein Blick in die Praxis
A. Frühbis-Krüger, G. Kemper, W. Koepf, M. Liebendörfer, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, WTM-Verlag, Münster, 2018, pp. 83–84.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Minisymposium CAS in der Hochschullehre - ein Blick in die Praxis
A. Frühbis-Krüger, M. Liebendörfer, Computeralgebra-Rundbrief (2018).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21938
Markov state models from short non-equilibrium simulations—Analysis and correction of estimation bias
F. Nüske, H. Wu, J.-H. Prinz, C. Wehmeyer, C. Clementi, F. Noé, The Journal of Chemical Physics (2017).
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21939
Variational Koopman models: Slow collective variables and molecular kinetics from short off-equilibrium simulations
H. Wu, F. Nüske, F. Paul, S. Klus, P. Koltai, F. Noé, The Journal of Chemical Physics (2017).
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7767 | OA
Sinnkonstruktion beim Erkunden von Mustern und Strukturen
J. Schumacher, in: U. Kortenkamp, A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, WTM-Verlag, Münster, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations
M. Liebendörfer, R. Hochmuth, in: R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, H.-G. Rück (Eds.), Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings, Universität Kassel, Kassel, 2017, pp. 286–293.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564 LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8752
Gradient-Based Multiobjective Optimization with Uncertainties
S. Peitz, M. Dellnitz, in: NEO 2016, Cham, 2017, pp. 159–182.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6572
Material parameter determination of a piezoelectric disc with triple-ring-electrodes for increased sensitivity
B. Jurgelucks, N. Feldmann, L. Claes, B. Henning, A. Walther, in: Proceedings of Meetings on Acoustics, Honolulu, 2017, p. 030010.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16540
Sensing and control in symmetric networks
M. Dellnitz, S. Klus, Dynamical Systems (2017) 61–79.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16581
A Set-Oriented Numerical Approach for Dynamical Systems with Parameter Uncertainty
M. Dellnitz, S. Klus, A. Ziessler, SIAM Journal on Applied Dynamical Systems (2017) 120–138.
LibreCat | DOI
 
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 10594 | OA
Exploiting structure in multiobjective optimization and optimal control
S. Peitz,   Exploiting Structure in Multiobjective Optimization and Optimal Control, 2017.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung.
U. Häsel-Weide, in: J. Leuders, T. Leuders, S. Ruwisch, S. Prediger (Eds.), Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung, 1st ed., Springer Spektrum, Wiesbaden, 2017, pp. 17–28.
LibreCat | Files available
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes.
U. Häsel-Weide, in: T. Dooley, G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, DCU Institude of Education and ERME, Dublin, 2017, pp. 1292–1299.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, eds., Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Förderheft zum Zahlenbuch 1
U. Häsel-Weide, T. Breucker, M. Nührenbörger, Förderheft zum Zahlenbuch 1, Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1, Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr
U. Häsel-Weide, Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr, Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Das Zahlenbuch 2. Förderheft.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, Das Zahlenbuch 2. Förderheft., Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: F. Helmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule, 1st ed., Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 213–228.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze.
U. Häsel-Weide, S. Prediger, in: M. Abshagen, B. Barzel, J. Kramer, T. Riecke-Baulecke, B. Rösken-Winter, C. Selter (Eds.), Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten, 1st ed., Klett Kallmeyer, Seelze, 2017, pp. 167–181.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting.
U. Häsel-Weide, C. Schöttler, in: J. Novotná, H. Moraová, Charles University (Eds.), Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and Diversity in Elementary Mathematics Education, Prag, 2017, pp. 373–383.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht.
U. Häsel-Weide, A.M. Hintz, in: U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017, pp. 78–87.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, E. Moser Opitz, C. Wittich, Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen, 4th ed., Klett Kallmeyer, Seelze, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34663
Global existence and asymptotic stability in a competitive two-species chemotaxis system with two signals
T. Black, Discrete & Continuous Dynamical Systems - B 22 (2017) 1253–1272.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34665
Singular sensitivity in a Keller–Segel-fluid system
T. Black, J. Lankeit, M. Mizukami, Journal of Evolution Equations 18 (2017) 561–581.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8756
A multiobjective MPC approach for autonomously driven electric vehicles
S. Peitz, K. Schäfer, S. Ober-Blöbaum, J. Eckstein, U. Köhler, M. Dellnitz, Proceedings of the 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC) 50 (2017) 8674–8679.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29430
Variational multirate integration in discrete mechanics and optimal control
T. Gail, S. Ober-Blöbaum, S. Leyendecker, in: ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics, 2017.
LibreCat
 

2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 31301
Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks
P. Schütte, Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31268
Global Normal Form and Asymptotic Spectral Gap for Open Partially Expanding Maps
F. Faure, T. Weich, Communications in Mathematical Physics 356 (2017) 755–822.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31272
Wave front sets of reductive Lie group representations III
B. Harris, T. Weich, Advances in Mathematics 313 (2017) 176–236.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse
M. Hoffmann, R. Biehler, in: U. Kortenkamp, A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, WTM-Verlag, Münster, 2017, pp. 441–444.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017, pp. 8–21.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33336
On the dipole approximation with error estimates
L. Boßmann, R. Grummt, M. Kolb, Letters in Mathematical Physics 108 (2017) 185–193.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33342 LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34631
Radial basis function approximation of noisy scattered data on the sphere
K. Hesse, I.H. Sloan, R.S. Womersley, Numerische Mathematik 137 (2017) 579–605.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities
M. Liebendörfer, R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, C. Kuklinski, S. Khellaf, C. Colberg, M. Schürmann, L. Rothe, in: T. Dooley, G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), DCU Institute of Education & ERME, Dublin, 2017, pp. 2177–2184.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40065
On the Double Points of Operator Stable Lévy Processes
T. Luks, Y. Xiao, Journal of Theoretical Probability 30 (2017) 297–325.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40049
On the Green Function and Poisson Integrals of the Dunkl Laplacian
P. Graczyk, T. Luks, M. Rösler, Potential Analysis 48 (2017) 337–360.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42791
The constructive membership problem for discrete two-generator subgroups of SL(2,R)
M. Kirschmer, M.G. Rüther, Journal of Algebra 480 (2017) 519–548.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 44337
Maximal Cohen-Macaulay modules over non-isolated surface singularities and matrix problems
I. Burban, Yu. Drozd, Maximal Cohen-Macaulay Modules over Non-Isolated Surface Singularities and Matrix Problems, 1178th ed., 2017.
LibreCat | DOI
 
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44334
Simple vector bundles on a nodal Weierstraß cubic and quasi-trigonometric solutions of CYBE
I. Burban, L. Galinat, Journal of Physics A: Mathematical and Theoretical 50 (2017).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44335
Minors of non-commutative schemes
I. Burban, Yu. Drozd, V. Gavran, European Journal of Mathematics 3 (2017) 311–341.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44336
Singular curves and quasi–hereditary algebras
I. Burban, Yu. Drozd, V. Gavran, International Mathematics Research Notices 2017 (2017) 895–920.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45395
Förderbaustein S3 - Verstehen von Textaufgaben
J. Dröse, S. Prediger, A. Marcus, in: S. Prediger, Ch. Selter, M. Nührenbörger, S. Hußmann (Eds.), Mathe sicher können - Förderbausteine und Handreichungen, Cornelsen, Berlin, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45681
EmMa – Interventionsstudie zur Entwicklung mathematikbezogener Kompetenzen elementarpädagogischer Fachpersonen
J. Bruns, L. Eichen, in: Institut für Mathematik der Universität Potsdam (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, WTM-Verlag, Münster, 2017, pp. 1221–1224.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 36481
Mathematics-related Competence of Early Childhood Teachers Visiting a Continuous Professional Development Course: An Intervention Study
J. Bruns, L. Eichen, H. Gasteiger, Mathematics Teacher Education and Development (MTED) 19 (2017) 76–93.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34826 LibreCat | DOI | WoS
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36479
Structure of Early Childhood Educators Math-related Competence
J. Bruns, L. Eichen, H. Gasteiger, in: B. Kaur, W.K. Ho, T.L. Toh, B.H. Choy (Eds.), Proceedings of the 41th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , 2017, pp. 185–192.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36484
Individuelle Förderung im Kontext früher mathematischer Bildung
J. Bruns, L. Eichen, in: S. Schuler, C. Streit, G. Wittmann (Eds.), Perspektiven mathematischer Bildung im Übergang vom Kindergarten zur Grundschule, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2017, pp. 125–138.
LibreCat | DOI
 
 
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45336
Make a drawing. Effects of strategic knowledge, drawing accuracy, and type of drawing on students’ mathematical modelling performance
J. Schönherr, S. Schukajlow, C. Leopold, Educational Studies in Mathematics 95 (2017) 53–78.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31377 | OA LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45396
Strategieentwicklung für die Bearbeitung von Textaufgaben
J. Dröse, S. Prediger, in: U. Kortenkamp, A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017 , WTM, Münster, 2017, pp. 183–186.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31267
Classical and quantum resonances for hyperbolic surfaces
C. Guillarmou, J. Hilgert, T. Weich, Mathematische Annalen 370 (2017) 1231–1275.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 51390
Resonances for the Laplacian on Riemannian symmetric spaces: the case of SL(3,R)/SO(3)
J. Hilgert, T. Przebinda, A. Pasquale, Representation Theory 21 (2017) 416–457.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 51392
Contraction of Hamiltonian K-spaces
J. Hilgert, J. Martens, Ch. Manon, Inter. Math. Research Notices 20 (2017) 6255–6309.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 51391
Resonances for the Laplacian of products of two rank one Riemannian symmetric spaces
J. Hilgert, T. Przebinda, A. Pasquale, J. Funct. Anal. 272 (2017) 1477–1523.
LibreCat
 

2017 | Preprint | LibreCat-ID: 51525
Resonances and Scattering Poles in Symmetric Spaces of Rank One
J. Hilgert, S. Hansen, A. Parthasarathy, (2017).
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 51576
Pitici, M. (Ed). The Best Writing on Mathematics 2016 (Princeton University Press, 2017)
J. Hilgert, Mathematische Semesterberichte 64 (2017) 253–254.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 51575 LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45941
Convergence of finite elements on an evolving surface driven by diffusion on the surface
B. Kovács, B. Li, C. Lubich, C.A. Power Guerra, Numerische Mathematik 137 (2017) 643–689.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45942
Stability and convergence of time discretizations of quasi-linear evolution equations of Kato type
B. Kovács, C. Lubich, Numerische Mathematik 138 (2017) 365–388.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45940
Stable and convergent fully discrete interior–exterior coupling of Maxwell’s equations
B. Kovács, C. Lubich, Numerische Mathematik 137 (2017) 91–117.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45946
Maximum norm stability and error estimates for the evolving surface finite element method
B. Kovács, C.A. Power Guerra, Numerical Methods for Partial Differential Equations 34 (2017) 518–554.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45943
High-order evolving surface finite element method for parabolic problems on evolving surfaces
B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 38 (2017) 430–459.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45945
Maximum norm stability and error estimates for the evolving surface finite element method
B. Kovács, C.A. Power Guerra, Numerical Methods for Partial Differential Equations 34 (2017) 518–554.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32020
On the semiclassical functional calculus for h-dependent functions
B. Küster, Annals of Global Analysis and Geometry 52 (2017) 57–97.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32022
Quantum ergodicity and symmetry reduction
B. Küster, P. Ramacher, Journal of Functional Analysis 273 (2017) 41–124.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 | OA
Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching
S. Rezat, S. Rezat, EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b) (2017) 4157–4188.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48322
Brauchen mehrsprachige Jugendliche eine andere fach- und sprachintegrierte Förderung als einsprachige?
S. Prediger, L. Wessel, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21 (2017) 361–382.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48323
Is Formal Language Proficiency in the Home Language Required to Profit from a Bilingual Teaching Intervention in Mathematics? A Mixed Methods Study on Fostering Multilingual Students’ Conceptual Understanding
A. Schüler-Meyer, S. Prediger, T. Kuzu, L. Wessel, A. Redder, International Journal of Science and Mathematics Education 17 (2017) 317–339.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48330
Der Zusammenhang von sprachlichen Kompetenzen und schulischen mathematischen Leistungen: Curriculare Herausforderungen bei der Ausbildung von Lehrkräften vor dem Hintergrund des Berliner Rahmenlehrplans Mathematik
L. Wessel, T. Andreas, in: B. Jostes (Ed.), Sprachen – Bilden – Chancen: Sprachbildung in der Lehrkräftebildung, Waxmann, Münster/New York, 2017, pp. 189–200.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48400
„9 minus 8, das kommt 1.“ Mathematikunterricht in internationalen Förderklassen (IFK). Ziele und exemplarische Realisierungen
F. Sprütten, L. Wessel, in: U. Kortenkamp, A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, WTM-Verlag, Münster, 2017, pp. 953–956.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48401
„Ja und dann kommt man halt immer einen höher.“ Operatives Üben am Beispiel von Ableitungsregeln
L. Wessel, in: U. Kortenkamp, A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, WTM-Verlag, Münster, 2017, pp. 1049–1052.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48331
Differentielle Förderbedarfe je nach Sprachhintergrund? Analysen zu Unterschieden und Gemeinsamkeiten zwischen sprachlich starken und schwachen, einsprachigen und mehrsprachigen Lernenden
L. Wessel, S. Prediger, in: D. Leiss, A. Neumann, K. Schwippert (Eds.), Mathematik und Sprache-Empirischer Forschungsstand und unterrichtliche Herausforderungen, Waxmann, Münster, 2017, pp. 165–187.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48411
How do students develop lexical means for understanding the concept of relative frequency? Empirical insights on the basis of trace analyses
L. Wessel, in: T. Dooley, G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), DCU Institute of Education and ERME., Dublin, Ireland, 2017, pp. 1388–1395.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 33
Modeling and simulation of metallic, particle-damped spheres for lightweight materials
T. Steinle, Modeling and Simulation of Metallic, Particle-Damped Spheres for Lightweight Materials, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34
Multiobjective Optimal Control Methods for the Development of an Intelligent Cruise Control
M. Dellnitz, J. Eckstein, K. Flaßkamp, P. Friedel, C. Horenkamp, U. Köhler, S. Ober-Blöbaum, S. Peitz, S. Tiemeyer, in: Progress in Industrial Mathematics at ECMI, Springer International Publishing, Cham, 2016, pp. 633–641.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 21937
Variational tensor approach for approximating the rare-event kinetics of macromolecular systems
F. Nüske, R. Schneider, F. Vitalini, F. Noé, The Journal of Chemical Physics (2016).
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 | OA
Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen
J. Schumacher, in: Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg} (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, WTM-Verlag, Münster, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed