Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1325 Publications


2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51573
Hilgert J. Diaconis, P.,  B. Skyrms: Ten great ideas about chance (Princeton University Press 2018). Mathematische Semesterberichte. 2018;65:125-127.
LibreCat
 

2018 | Habilitation | LibreCat-ID: 45974 | OA
Kovács B. Numerical Analysis of Partial Differential Equations on and of Evolving Surfaces.; 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45950
Karátson J, Kovács B, Korotov S. Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary. IMA Journal of Numerical Analysis. 2018;40(2):1241-1265. doi:10.1093/imanum/dry086
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45949
Karátson J, Kovács B, Korotov S. Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary. IMA Journal of Numerical Analysis. 2018;40(2):1241-1265. doi:10.1093/imanum/dry086
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45947
Kovács B, Lubich C. Linearly implicit full discretization of surface evolution. Numerische Mathematik. 2018;140(1):121-152. doi:10.1007/s00211-018-0962-6
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45951
Kovács B. Computing arbitrary Lagrangian Eulerian maps for evolving surfaces. Numerical Methods for Partial Differential Equations. 2018;35(3):1093-1112. doi:10.1002/num.22340
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51706
Werth G. Guter Raumlehreunterricht in der Volksschule nach dem Arbeitsschulprinzip am Beispiel von Ernst Heywang und Karl Pietzker. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM; 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44686
Rezat S, Visnovska J, Trouche L, Qi C, Fan L. Present Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources in ICME-13: Conclusion and Perspectives. In: Fan L, Trouche L, Qi C, Rezat S, Visnovska J, eds. Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues. Springer; 2018. doi:10.1007/978-3-319-73253-4_16
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Topalović E, Kuzminykh K, Rezat S. Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien. In: mathematik lehren. 2018;(211):36-45.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Rezat S, Häsel-Weide U. Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom. In: Weigand H-G, Clark-Wilson A, Donevska A, et al., eds. PROCEEDINGS of the Fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA). ; 2018:209-216.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48321
Wessel L, Erath K. Theoretical frameworks for designing and analyzing language-responsive mathematics teaching–learning arrangements. ZDM. 2018;50(6):1053-1064. doi:10.1007/s11858-018-0980-y
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48383
Wessel L, Büchter A, Prediger S. Weil Sprache zählt - Sprachsensibel Mathematikunterricht planen, durchführen und auswerten. Mathematik lehren. 2018;206:2–7.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48402
Wessel L, Sprütte F. Mathematik und Unterrichtssprache lernen: Antworten für den Unterricht mit neu Zugewanderten. mathematik lehren. 2018;206:18–22.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48404
Wessel L, Moser-Fendel J. Entwicklung und Erforschung von e-Selbstlernmodulen im Service-Bereich Mathematik. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. ; 2018:2107-2108.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48403
Wessel L. Strukturierte Aufgabenfolgen. Begründen üben und Ableitungsregeln trainieren. mathematik lehren. 2018;209:38-42.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48997
Lankeit E, Biehler R. Wirkungen von Mathematikvorkursen auf Einstellungen und Selbstkonzepte von Studierenden. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. WTM-Verlag; 2018:1135-1138.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger A, Kemper G, Koepf W, Liebendörfer M. CAS in der Hochschullehre - Ein Blick in die Praxis. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018. WTM-Verlag; 2018:83-84.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger A, Liebendörfer M. Minisymposium CAS in der Hochschullehre - ein Blick in die Praxis. Computeralgebra-Rundbrief. 2018;(63).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21938
Nüske F, Wu H, Prinz J-H, Wehmeyer C, Clementi C, Noé F. Markov state models from short non-equilibrium simulations—Analysis and correction of estimation bias. The Journal of Chemical Physics. 2017. doi:10.1063/1.4976518
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21939
Wu H, Nüske F, Paul F, Klus S, Koltai P, Noé F. Variational Koopman models: Slow collective variables and molecular kinetics from short off-equilibrium simulations. The Journal of Chemical Physics. 2017. doi:10.1063/1.4979344
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7767 | OA
Schumacher J. Sinnkonstruktion beim Erkunden von Mustern und Strukturen. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. Münster: WTM-Verlag; 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer M, Hochmuth R. Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations. In: Göller R, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings. Kassel: Universität Kassel; 2017:286-293.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer M, Schukajlow S. Interest development during the first year at university: do mathematical beliefs predict interest in mathematics? ZDM. 2017;49(3):355-366. doi:10.1007/s11858-016-0827-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8752
Peitz S, Dellnitz M. Gradient-Based Multiobjective Optimization with Uncertainties. In: NEO 2016. Cham; 2017:159-182. doi:10.1007/978-3-319-64063-1_7
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6572
Jurgelucks B, Feldmann N, Claes L, Henning B, Walther A. Material parameter determination of a piezoelectric disc with triple-ring-electrodes for increased sensitivity. In: Proceedings of Meetings on Acoustics. Honolulu; 2017:030010. doi:10.1121/2.0000707
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16540
Dellnitz M, Klus S. Sensing and control in symmetric networks. Dynamical Systems. 2017:61-79. doi:10.1080/14689367.2016.1215410
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16581
Dellnitz M, Klus S, Ziessler A. A Set-Oriented Numerical Approach for Dynamical Systems with Parameter Uncertainty. SIAM Journal on Applied Dynamical Systems. 2017:120-138. doi:10.1137/16m1072735
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16657
Peitz S, Schäfer K, Ober-Blöbaum S, Eckstein J, Köhler U, Dellnitz M. A Multiobjective MPC Approach for Autonomously Driven Electric Vehicles * *This research was funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) within the Leading-Edge Cluster Intelligent Technical Systems OstWestfalenLippe (it’s OWL). IFAC-PapersOnLine. 2017:8674-8679. doi:10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 10594 | OA
Peitz S.   Exploiting Structure in Multiobjective Optimization and Optimal Control.; 2017. doi:10.17619/UNIPB/1-176
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
Häsel-Weide U. Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung. In: Leuders J, Leuders T, Ruwisch S, Prediger S, eds. Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung. 1st ed. Springer Spektrum; 2017:17-28.
LibreCat | Files available
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Häsel-Weide U. Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. . In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. DCU Institude of Education and ERME; 2017:1292-1299.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Häsel-Weide U, Breucker T, Nührenbörger M. Förderheft zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Häsel-Weide U. Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung. In: Helmich F, Blumberg E, eds. Inklusiver Unterricht in der Grundschule. 1st ed. Kohlhammer; 2017:213-228.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Häsel-Weide U, Prediger S. Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze. In: Abshagen M, Barzel B, Kramer J, Riecke-Baulecke T, Rösken-Winter B, Selter C, eds. Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten. 1st ed. Klett Kallmeyer; 2017:167-181.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Häsel-Weide U, Schöttler C. Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting. In: Novotná J, Moraová H, Charles University, eds. Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and Diversity in Elementary Mathematics Education. ; 2017:373-383.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Häsel-Weide U, Hintz AM. Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht. In: Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017:78-87.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, Moser Opitz E, Wittich C. Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen. 4th ed. Klett Kallmeyer; 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34663
Black T. Global existence and asymptotic stability in a competitive two-species chemotaxis system with two signals. Discrete & Continuous Dynamical Systems - B. 2017;22(4):1253-1272. doi:10.3934/dcdsb.2017061
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34665
Black T, Lankeit J, Mizukami M. Singular sensitivity in a Keller–Segel-fluid system. Journal of Evolution Equations. 2017;18(2):561-581. doi:10.1007/s00028-017-0411-5
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8756
Peitz S, Schäfer K, Ober-Blöbaum S, Eckstein J, Köhler U, Dellnitz M. A multiobjective MPC approach for autonomously driven electric vehicles. Proceedings of the 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC). 2017;50(1):8674-8679. doi:10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29430
Gail T, Ober-Blöbaum S, Leyendecker S. Variational multirate integration in discrete mechanics and optimal control. In: ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics. ; 2017.
LibreCat
 

2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 31301
Schütte P. Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks.; 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31268
Faure F, Weich T. Global Normal Form and Asymptotic Spectral Gap for Open Partially Expanding Maps. Communications in Mathematical Physics. 2017;356(3):755-822. doi:10.1007/s00220-017-3000-0
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31272
Harris B, Weich T. Wave front sets of reductive Lie group representations III. Advances in Mathematics. 2017;313:176-236. doi:10.1016/j.aim.2017.03.025
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Hoffmann M, Biehler R. Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:441-444. doi:10.17877/DE290R-18534
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen. In: Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017:8-21.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33336
Boßmann L, Grummt R, Kolb M. On the dipole approximation with error estimates. Letters in Mathematical Physics. 2017;108:185–193. doi:https://link.springer.com/article/10.1007/s11005-017-0999-y
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33342
Savov M, Kolb M. Conditional survival distributions of Brownian trajectories in a one dimensional Poissonian environment in the critical case. Electronic Journal of Probability. 2017;22. doi:https://doi.org/10.1214/17-EJP4468
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34631
Hesse K, Sloan IH, Womersley RS. Radial basis function approximation of noisy scattered data on the sphere. Numerische Mathematik. 2017;137(3):579-605. doi:10.1007/s00211-017-0886-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer M, Hochmuth R, Biehler R, et al. A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities. In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017). DCU Institute of Education & ERME; 2017:2177-2184.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40065
Luks T, Xiao Y. On the Double Points of Operator Stable Lévy Processes. Journal of Theoretical Probability. 2017;30(1):297-325. doi:10.1007/s10959-015-0638-4
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40049
Graczyk P, Luks T, Rösler M. On the Green Function and Poisson Integrals of the Dunkl Laplacian. Potential Analysis. 2017;48(3):337-360. doi:10.1007/s11118-017-9638-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42791
Kirschmer M, Rüther MG. The constructive membership problem for discrete two-generator subgroups of SL(2,R). Journal of Algebra. 2017;480:519-548. doi:10.1016/j.jalgebra.2017.02.029
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 44337
Burban I, Drozd Yu. Maximal Cohen-Macaulay Modules over Non-Isolated Surface Singularities and Matrix Problems. Vol 248. 1178th ed.; 2017. doi:10.1090/memo/1178
LibreCat | DOI
 

2017 | Preprint | LibreCat-ID: 44539
Burban I, Drozd Yu. On the derived categories of gentle and skew-gentle algebras: homological algebra and matrix problems. Published online 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44334
Burban I, Galinat L. Simple vector bundles on a nodal Weierstraß cubic and quasi-trigonometric solutions of CYBE. Journal of Physics A: Mathematical and Theoretical. 2017;50.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44335
Burban I, Drozd Yu, Gavran V. Minors of non-commutative schemes. European Journal of Mathematics. 2017;3(2):311–341.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44336
Burban I, Drozd Yu, Gavran V. Singular curves and quasi–hereditary algebras. International Mathematics Research Notices 2017. 2017;(3):895-920.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45395
Dröse J, Prediger S, Marcus A. Förderbaustein S3 - Verstehen von Textaufgaben. In: Prediger S, Selter Ch, Nührenbörger M, Hußmann S, eds. Mathe sicher können - Förderbausteine und Handreichungen. Cornelsen; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45681
Bruns J, Eichen L. EmMa – Interventionsstudie zur Entwicklung mathematikbezogener Kompetenzen elementarpädagogischer Fachpersonen. In: Institut für Mathematik der Universität Potsdam, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:1221–1224.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 36481
Bruns J, Eichen L, Gasteiger H. Mathematics-related Competence of Early Childhood Teachers Visiting a Continuous Professional Development Course: An Intervention Study. Mathematics Teacher Education and Development (MTED). 2017;19(3):76–93.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34826
Eichen L, Bruns J. Interventionsstudie zur Entwicklung mathematikbezogener Einstellungen frühpädagogischer Fachpersonen. Frühe Bildung. 2017;6(2):67-73. doi:10.1026/2191-9186/a000310
LibreCat | DOI | WoS
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36479
Bruns J, Eichen L, Gasteiger H. Structure of Early Childhood Educators Math-related Competence. In: Kaur B, Ho WK, Toh TL, Choy BH, eds. Proceedings of the 41th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education . Vol 2. ; 2017:185-192.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36484
Bruns J, Eichen L. Individuelle Förderung im Kontext früher mathematischer Bildung. In: Schuler S, Streit C, Wittmann G, eds. Perspektiven mathematischer Bildung im Übergang vom Kindergarten zur Grundschule. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2017:125–138. doi:10.1007/978-3-658-12950-7_9
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45341
Schönherr J, Schukajlow S. Does students’ interest in a mathematical problem depend on the problem’s connection to reality? An analysis of students’ interest and pre-service teachers’ judgments of students’ interest in problems with and without a connection to reality. ZDM Mathematics Education. 2017;49(3):367–378. doi:10.1007/s11858-016-0819-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45340
Schönherr J, Schukajlow S. Do students enjoy computing a triangle’s side? Enjoyment and boredom while solving problems with and without a connection to reality from students’ and pre-service teachers’ perspectives. Journal für Mathematik-Didaktik. 2017;39:171–196. doi:10.1007/s13138-017-0123-y
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45336
Schönherr J, Schukajlow S, Leopold C. Make a drawing. Effects of strategic knowledge, drawing accuracy, and type of drawing on students’ mathematical modelling performance. Educational Studies in Mathematics. 2017;95(1):53–78. doi:10.1007/s10649-016-9736-1
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31377 | OA
Weich T, Hoffmann M. Exkursinhalte in der fachmathematischen Lehramtsausbildung: Wie man das Wesen und die Rolle der Mathematik vermittelt. die hochschullehre. 2017;3.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45396
Dröse J, Prediger S. Strategieentwicklung für die Bearbeitung von Textaufgaben. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017 . WTM; 2017:183-186.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31267
Guillarmou C, Hilgert J, Weich T. Classical and quantum resonances for hyperbolic surfaces. Mathematische Annalen. 2017;370(3-4):1231-1275. doi:10.1007/s00208-017-1576-5
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 51390
Hilgert J, Przebinda T, Pasquale A. Resonances for the Laplacian on Riemannian symmetric spaces: the case of SL(3,R)/SO(3). Representation Theory. 2017;21:416–457. doi:10.1090/ert/506
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 51392
Hilgert J, Martens J, Manon Ch. Contraction of Hamiltonian K-spaces. Inter Math Research Notices. 2017;20:6255–6309. doi:10.1093/imrn/rnw191
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 51391
Hilgert J, Przebinda T, Pasquale A. Resonances for the Laplacian of products of two rank one Riemannian symmetric spaces. J Funct Anal. 2017;272:1477-1523.
LibreCat
 

2017 | Preprint | LibreCat-ID: 51525
Hilgert J, Hansen S, Parthasarathy A. Resonances and Scattering Poles in Symmetric Spaces of Rank One. Published online 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 51576
Hilgert J. Pitici, M. (Ed). The Best Writing on Mathematics 2016 (Princeton University Press, 2017). Mathematische Semesterberichte. 2017;64:253-254.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 51575
Hilgert J. Devlin, K. Finding Fibonacci. The Quest to Rediscover the Forgotten Mathematical Genius Who Changed the World (Princeton University Press, 2017). Mathematische Semesterberichte. 2017;64:245-247.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45941
Kovács B, Li B, Lubich C, Power Guerra CA. Convergence of finite elements on an evolving surface driven by diffusion on the surface. Numerische Mathematik. 2017;137(3):643-689. doi:10.1007/s00211-017-0888-4
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45942
Kovács B, Lubich C. Stability and convergence of time discretizations of quasi-linear evolution equations of Kato type. Numerische Mathematik. 2017;138(2):365-388. doi:10.1007/s00211-017-0909-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45940
Kovács B, Lubich C. Stable and convergent fully discrete interior–exterior coupling of Maxwell’s equations. Numerische Mathematik. 2017;137(1):91-117. doi:10.1007/s00211-017-0868-8
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45946
Kovács B, Power Guerra CA. Maximum norm stability and error estimates for the evolving surface finite element method. Numerical Methods for Partial Differential Equations. 2017;34(2):518-554. doi:10.1002/num.22212
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45943
Kovács B. High-order evolving surface finite element method for parabolic problems on evolving surfaces. IMA Journal of Numerical Analysis. 2017;38(1):430-459. doi:10.1093/imanum/drx013
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45945
Kovács B, Power Guerra CA. Maximum norm stability and error estimates for the evolving surface finite element method. Numerical Methods for Partial Differential Equations. 2017;34(2):518-554. doi:10.1002/num.22212
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32020
Küster B. On the semiclassical functional calculus for h-dependent functions. Annals of Global Analysis and Geometry. 2017;52(1):57-97. doi:10.1007/s10455-017-9549-1
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32022
Küster B, Ramacher P. Quantum ergodicity and symmetry reduction. Journal of Functional Analysis. 2017;273(1):41-124. doi:10.1016/j.jfa.2017.02.013
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 | OA
Rezat S, Rezat S. Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b). Published online 2017:4157-4188.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48322
Prediger S, Wessel L. Brauchen mehrsprachige Jugendliche eine andere fach- und sprachintegrierte Förderung als einsprachige? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2017;21(2):361-382. doi:10.1007/s11618-017-0785-8
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48323
Schüler-Meyer A, Prediger S, Kuzu T, Wessel L, Redder A. Is Formal Language Proficiency in the Home Language Required to Profit from a Bilingual Teaching Intervention in Mathematics? A Mixed Methods Study on Fostering Multilingual Students’ Conceptual Understanding. International Journal of Science and Mathematics Education. 2017;17(2):317-339. doi:10.1007/s10763-017-9857-8
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48330
Wessel L, Andreas T. Der Zusammenhang von sprachlichen Kompetenzen und schulischen mathematischen Leistungen: Curriculare Herausforderungen bei der Ausbildung von Lehrkräften vor dem Hintergrund des Berliner Rahmenlehrplans Mathematik. In: Jostes B, ed. Sprachen – Bilden – Chancen: Sprachbildung in der Lehrkräftebildung. Waxmann; 2017:189-200.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48400
Sprütten F, Wessel L. „9 minus 8, das kommt 1.“ Mathematikunterricht in internationalen Förderklassen (IFK). Ziele und exemplarische Realisierungen. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:953-956.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48401
Wessel L. „Ja und dann kommt man halt immer einen höher.“ Operatives Üben am Beispiel von Ableitungsregeln. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:1049-1052.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48331
Wessel L, Prediger S. Differentielle Förderbedarfe je nach Sprachhintergrund? Analysen zu Unterschieden und Gemeinsamkeiten zwischen sprachlich starken und schwachen, einsprachigen und mehrsprachigen Lernenden. In: Leiss D, Neumann A, Schwippert K, eds. Mathematik und Sprache-Empirischer Forschungsstand und unterrichtliche Herausforderungen. Waxmann; 2017:165–187.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48411
Wessel L. How do students develop lexical means for understanding the concept of relative frequency? Empirical insights on the basis of trace analyses. In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017). DCU Institute of Education and ERME.; 2017:1388-1395.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 33
Steinle T. Modeling and Simulation of Metallic, Particle-Damped Spheres for Lightweight Materials.; 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34
Dellnitz M, Eckstein J, Flaßkamp K, et al. Multiobjective Optimal Control Methods for the Development of an Intelligent Cruise Control. In: Progress in Industrial Mathematics at ECMI. Vol 22. Mathematics in Industry. Cham: Springer International Publishing; 2016:633-641. doi:10.1007/978-3-319-23413-7_87
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 21937
Nüske F, Schneider R, Vitalini F, Noé F. Variational tensor approach for approximating the rare-event kinetics of macromolecular systems. The Journal of Chemical Physics. 2016. doi:10.1063/1.4940774
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 | OA
Schumacher J. Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen. In: Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg}, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2016. Münster: WTM-Verlag; 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed