Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3625
C. Harteis, “Contributions of e-collaborative knowledge construction to professional learning and expertise,” in Organizational Learning and Knowledge: Concepts, Methodologies, Tools and Applications, B. Ertl, Ed. Hershey: IGI Global, 2010, pp. 332--350.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3649
C. Harteis, H. Gruber, and M. Rehrl, “Kompetenzerwerb im betrieblichen Arbeitsalltag,” in Bildungspsychologie, C. Spiel, R. Reimann, B. Schober, and P. Wagner, Eds. Göttingen: Hogrefe, 2010, pp. 183–187.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3711
H. Heid and C. Harteis, “Wirtschaft und Betrieb,” in Handbuch Bildungsforschung, 3rd ed., R. Tippelt and B. Schmidt, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010, pp. 467–481.
LibreCat
 

2010 | Book | LibreCat-ID: 37313
S. Dahmen, Evidenzbasierte Soziale Arbeit. Zur Rolle wissenschaftlichen Wissens für sozialarbeiterisches Handeln, vol. 17. Schneider Verlag Hohengehren, 2010.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36564
F. Kessl, A. Klein, and S. Landhäußer, “Armut und Prekarisierung von Adressat_innen Sozialer Arbeit,” in Grundriss Sozialer Arbeit: ein einführendes Handbuch. , 3rd ed., W. Thole, Ed. Wiesbaden: Springer, 2010, pp. 541–547.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36858
H. Barz, D. Baum, M. Cerci, N. Göddertz, and T. Raidt, “Kulturelle Bildungsarmut und verzögerter Wertewandel.,” in Bildungsverlierer. Neue Ungleichheiten., Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2010, pp. 95–121.
LibreCat | DOI
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36565
S. Landhäußer, “Inklusion im lokalen Sozialraum – Empirische Anmerkungen zu einer aktuellen Auseinandersetzung,” in Teilhabe in Zeiten verschärfter Ausgrenzung. Kritische Beiträge zur Inklusionsdebatte. , H. Wittig-Koppe, F. Bremer, and H. Hansen, Eds. Neumünster: Paranus, Die Brücke, 2010, pp. 121–128.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 44807
C. Freitag and S. Rölker, “Was ist eigentlich ein Kontext? Theoretische Überlegungen und empirische Annäherungen an die Frage der Kontextualisierung von Schule,” Tertium Comparationis 2010/2, pp. 24–49, 2010.
LibreCat
 

2010 | Report | LibreCat-ID: 44806
C. Freitag, I. von Bargen, H. Müller-Kohlenberg, S. Rölker, and C. Weizsäcker, Studentische Mentorinnen und Mentoren des „Balu und Du“-Projekts im Fokus der Begleit-, Handlungs- und Aktionsforschung (Präsentation). 2010.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3617
C. Harteis, “Professional learning and TVET: challenges and perspectives for teachers and instructors,” in International handbook of education for the changing World of Work, R. McLean and D. Wilson, Eds. Dordrecht: Springer, 2009, pp. 1351--1366.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3650
R. H. Mulder, C. Harteis, and H. Gruber, “Lernen von Lehrenden im Arbeitsprozess,” in Lehrprofessionalität - Bedingungen, Genese, Wirkungen und Messung, O. Zlatkin-Troitschanskaja, K. Beck, D. Sembill, R. Nickolaus, and R. Mulder, Eds. Weinheim: Beltz, 2009, pp. 567–576.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3713
H. Heid and C. Harteis, “Wirtschaft und Betrieb,” in Handbuch Bildungsforschung, 2nd ed., R. Tippelt and B. Schmidt, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2009, pp. 467–481.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 35907
S. Landhäußer, “Das communityorientierte Vorgehen der ‘Settlerinnen’ von ‘Hull-House’: Soziales Kapital und Perspektiven auf die Professionalisierung Sozialer Arbeit,” Disziplingeschichte der Erziehungswissenschaft als Geschlechtergeschichte, pp. 97–110, 2009.
LibreCat
 

2009 | Book | LibreCat-ID: 36298
S. Landhäußer, Communityorientierung in der Sozialen Arbeit: Die Aktivierung von sozialem Kapital. Wiesbaden: Springer, 2009.
LibreCat | DOI
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 44808
C. Freitag, “Zurück zur Meisterlehre? Beurteilen lernen und beurteilt werden am Ausbildungsort Schule,” Seminar – Lehrerbildung und Schule 3/2009, pp. 19–24, 2009.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3597
C. Harteis and H. Gruber, “Intuition and professional competence: Intuitive versus rational forecasting of the stock market,” Vocations and Learning, no. 1, pp. 71--85, 2008.
LibreCat
 

2008 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3598
S. Billett, C. Harteis, and A. Eteläpelto, Eds., Emerging perspectives of workplace learning. Rotterdam: Sense, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3604
C. Harteis, J. Bauer, and H. Gruber, “The culture of learning from mistakes: How employees handle mistakes in everyday work,” International Journal of Educational Research, no. 4, pp. 223--231, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3605
C. Harteis and S. Billett, “The workplace as learning environment: Introduction,” International Journal of Educational Research, no. 4, pp. 209--212, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3610
C. Harteis and H. Gruber, “How important is intuition for teaching expertise in the field of adult education?,” Studies in the Education of Adults, no. 1, pp. 96--109, 2008.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed