Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3625
Harteis, C. (2010). Contributions of e-collaborative knowledge construction to professional learning and expertise. In B. Ertl (Ed.), Organizational Learning and Knowledge: Concepts, Methodologies, Tools and Applications (pp. 332--350). Hershey: IGI Global.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3649
Harteis, C., Gruber, H., & Rehrl, M. (2010). Kompetenzerwerb im betrieblichen Arbeitsalltag. In C. Spiel, R. Reimann, B. Schober, & P. Wagner (Eds.), Bildungspsychologie (pp. 183–187). Göttingen: Hogrefe.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3711
Heid, H., & Harteis, C. (2010). Wirtschaft und Betrieb. In R. Tippelt & B. Schmidt (Eds.), Handbuch Bildungsforschung (3rd ed., pp. 467–481). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2010 | Book | LibreCat-ID: 37313
Dahmen, S. (2010). Evidenzbasierte Soziale Arbeit. Zur Rolle wissenschaftlichen Wissens für sozialarbeiterisches Handeln (Vol. 17). Schneider Verlag Hohengehren.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36564
Kessl, F., Klein, A., & Landhäußer, S. (2010). Armut und Prekarisierung von Adressat_innen Sozialer Arbeit. In W. Thole (Ed.), Grundriss Sozialer Arbeit: ein einführendes Handbuch. (3rd ed., pp. 541–547). Springer.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36858
Barz, H., Baum, D., Cerci, M., Göddertz, N., & Raidt, T. (2010). Kulturelle Bildungsarmut und verzögerter Wertewandel. In Bildungsverlierer. Neue Ungleichheiten. (pp. 95–121). VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92576-9
LibreCat | DOI
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36565
Landhäußer, S. (2010). Inklusion im lokalen Sozialraum – Empirische Anmerkungen zu einer aktuellen Auseinandersetzung. In H. Wittig-Koppe, F. Bremer, & H. Hansen (Eds.), Teilhabe in Zeiten verschärfter Ausgrenzung. Kritische Beiträge zur Inklusionsdebatte. (pp. 121–128). Paranus, Die Brücke.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 44807
Freitag, C., & Rölker, S. (2010). Was ist eigentlich ein Kontext? Theoretische Überlegungen und empirische Annäherungen an die Frage der Kontextualisierung von Schule. Tertium Comparationis 2010/2, 24–49.
LibreCat
 

2010 | Report | LibreCat-ID: 44806
Freitag, C., von Bargen, I., Müller-Kohlenberg, H., Rölker, S., & Weizsäcker, C. (2010). Studentische Mentorinnen und Mentoren des „Balu und Du“-Projekts im Fokus der Begleit-, Handlungs- und Aktionsforschung (Präsentation).
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3617
Harteis, C. (2009). Professional learning and TVET: challenges and perspectives for teachers and instructors. In R. McLean & D. Wilson (Eds.), International handbook of education for the changing World of Work (pp. 1351--1366). Dordrecht: Springer.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3650
Mulder, R. H., Harteis, C., & Gruber, H. (2009). Lernen von Lehrenden im Arbeitsprozess. In O. Zlatkin-Troitschanskaja, K. Beck, D. Sembill, R. Nickolaus, & R. Mulder (Eds.), Lehrprofessionalität - Bedingungen, Genese, Wirkungen und Messung (pp. 567–576). Weinheim: Beltz.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3713
Heid, H., & Harteis, C. (2009). Wirtschaft und Betrieb. In R. Tippelt & B. Schmidt (Eds.), Handbuch Bildungsforschung (2nd ed., pp. 467–481). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 35907
Landhäußer, S. (2009). Das communityorientierte Vorgehen der “Settlerinnen” von “Hull-House”: Soziales Kapital und Perspektiven auf die Professionalisierung Sozialer Arbeit. Disziplingeschichte der Erziehungswissenschaft als Geschlechtergeschichte, 97–110.
LibreCat
 

2009 | Book | LibreCat-ID: 36298
Landhäußer, S. (2009). Communityorientierung in der Sozialen Arbeit: Die Aktivierung von sozialem Kapital. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-91379-7
LibreCat | DOI
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 44808
Freitag, C. (2009). Zurück zur Meisterlehre? Beurteilen lernen und beurteilt werden am Ausbildungsort Schule. Seminar – Lehrerbildung und Schule 3/2009, 19–24.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3597
Harteis, C., & Gruber, H. (2008). Intuition and professional competence: Intuitive versus rational forecasting of the stock market. Vocations and Learning, (1), 71--85.
LibreCat
 

2008 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3598
Billett, S., Harteis, C., & Eteläpelto, A. (Eds.). (2008). Emerging perspectives of workplace learning. Rotterdam: Sense.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3604
Harteis, C., Bauer, J., & Gruber, H. (2008). The culture of learning from mistakes: How employees handle mistakes in everyday work. International Journal of Educational Research, (4), 223--231.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3605
Harteis, C., & Billett, S. (2008). The workplace as learning environment: Introduction. International Journal of Educational Research, (4), 209--212.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3610
Harteis, C., & Gruber, H. (2008). How important is intuition for teaching expertise in the field of adult education? Studies in the Education of Adults, (1), 96--109.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed