Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

376 Publications


2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3647
Harteis, C., Bauer, J., & Haltia, P. (2007). Learning from errors in the workplace--insights from two studies in Germany and Finland. In H. Gruber & T. Palonen (Eds.), Learning in the workplace--new developments (pp. 119--138). Turku: Turun Yliopisto.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3709
Festner, D., Harteis, C., Kyhä, H., & Tuominen, T. (2007). Participation as predictor of responsibility in working life. In H. Gruber & T. Palonen (Eds.), Learning in the workplace - new developments in the relation between learning and working (pp. 65–90). Turku: FERA.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36567
Heite, C., Klein, A., Landhäußer, S., & Ziegler, H. (2007). Das Elend der Sozialen Arbeit – Die „neue Unterschicht“ und die Schwächung des Sozialen. In F. Kessl, C. Reutlinger, & H. Ziegler (Eds.), Erziehung zur Armut? Soziale Arbeit und die ‚neue Unterschicht’ (pp. 55–79). VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-90552-5
LibreCat | DOI
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 44813
Freitag, C. (2007). Kollegiale Beratung und Teamentwicklung. Pädagogik, 59. Jg., Heft 9, September 2007, 52–55.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44812
Freitag, C. (2007). Viele Leben, aber nur eine Schule? Theoretische Anmerkungen zu einem institutionellen Dilemma. In C. Schomaker & R. Stockmann (Eds.), Der Sachunterricht und das eigene Leben (pp. 65–72). Klinkhardt.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 3608
Gruber, H., Harteis, C., & Rehrl, M. (2006). Professional Learning: Erfahrung als Grundlage von Handlungskompetenz. Bildung Und Erziehung, (2), 193--204.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 3609
Rehrl, M., Harteis, C., & Gruber, H. (2006). Potentialanalysen in der Personalentwicklung--ein kritischer Diskurs. German Journal of Human Resource Management, (2), 185--191.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 3613
Harteis, C., Bauer, J., & Heid, H. (2006). Der Umgang mit Fehlern als Merkmal betrieblicher Fehlerkultur und Voraussetzung fur Professional Learning. SCHWEIZERISCHE ZEITSCHRIFT FUR BILDUNGSWISSENSCHAFTEN, (1), 111–129.
LibreCat
 

2006 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3615
Harteis, C., Gruber, H., & Lehner, F. (2006). Epistemological beliefs and their impact on work, subjectivity and learning. In S. Billett, M. Somerville, & T. Fenwick (Eds.), Work, subjectivity and learning (pp. 123--140). Dordrecht: Springer.
LibreCat
 

2006 | Book Review | LibreCat-ID: 3627
Harteis, C. (2006). Oser, F. & Spychiger, M.(2005). Lernen ist schmerzhaft. Zur Theorie des Negativen Wissens und zur Praxis der Fehlerkultur. SCHWEIZERISCHE ZEITSCHRIFT FUR BILDUNGSWISSENSCHAFTEN.
LibreCat
 

2006 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36571
Kessl, F., Landhäußer, S., & Ziegler, H. (2006). Sozialraum. In B. Dollinger & J. Raithel (Eds.), Aktivierende Sozialpädagogik. Ein kritisches Glossar (pp. 191–216). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-90353-8
LibreCat | DOI
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 35908
Landhäußer, S., & Ziegler, H. (2006). Social Capital. Social Work & Society, 4. https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/187
LibreCat | DOI
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 44815
Freitag, C. (2006). Friedensethik als Aufgabe für Ausbildung und Qualifizierung in der Kirche. Eine Annäherung in fünf Thesen. epd Dokumentation 25/2006.
LibreCat
 

2006 | Book | LibreCat-ID: 44814
Freitag, C. (2006). Vermittlung – Eine zentrale, aber vernachlässigte Kategorie professionellen Handelns in der internationalen Zusammenarbeit. IKO-Verlag.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3626
Harteis, C., Bauer, J., Festner, D., Gruber, H., & Heid, H. (2005). Employment Between Economic and Educational Considerations: How Employees Decide in Dilemma Situations. In H. Gruber, C. Harteis, R. Mulder, & M. Rehrl (Eds.), Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning (pp. 275–290). Regensburg: Roderer.
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3635
Harteis, C., & Gruber, H. (2005). Learning from Mistakes: An Interview-study in German Enterprises; Paper Presented at the 86th Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada. AERA.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3636
Heid, H., & Harteis, C. (Eds.). (2005). Verwertbarkeit - ein Qualitätskriterium (erziehungs-)wissenschaftlichen Wissens? Wiebaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 3644
Gruber, H., Harteis, C., & Rehrl, M. (2005). Arbeiten und Lernen zugleich? Die Analyse von Professional Learning. Blick in Die Wissenschaft, (17), 18--25.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3653
Gruber, H., Harteis, C., Mulder, R., & Rehrl, M. (Eds.). (2005). Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Regensburg: Roderer.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3671
Harteis, C. (2005). Zur Tauglichkeit des Marktprinzips für die Lösung bildungspolitischer Verteilungsprobleme. In H. Hans & C. Harteis (Eds.), Verwertbarkeit (pp. 281--291).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed