Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1677 Publications
2013 | Habilitation | LibreCat-ID: 48795
Luft S. “The Space of Culture. Outlines of a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, and Cassirer).; 2013.
LibreCat
| Files available
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 48814
Luft S, Schlimme JE. The Phenomenology of Intersubjectivity in Husserl and Jaspers: On the Capacities and Limits of Empathy and Communication in Psychiatric Praxis. Psychopathology International Journal of Descriptive and Experimental Psychopathology, Phenomenology and Psychiatric Diagnosis. Published online 2013:345–354. doi:10.1159/000353272
LibreCat
| Files available
| DOI
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48959
Luft S, ed. Paul Natorp: Allgemeine Psychologie nach kritischer Methode . wbg Academic; 2013.
LibreCat
2013 | Book | LibreCat-ID: 50624
Albus V. Kanonbildung im Philosophieunterricht. Lösungsmöglichkeiten und Aporien. Teilabdruck unter dem Titel „Der kanonische Ansatz“, in: Moderne Philosophiedidaktik. Basistexte, hrsg. von Jörg & Martina Peters, Hamburg, 2020, S. 193-211. (Rezensionen: Johannes Rohbeck: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3/2013, S. 93-95. Volker Steenblock: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Ethik & Unterricht, 3/2014, S. 55.).; 2013.
LibreCat
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50625
Albus V, ed. Kanon II, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. Vol 3.; 2013.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50647
Albus V. (K)ein Kanon philosophischer Bildung? In: Rohbeck J, ed. Didaktische Konzeptionen, Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik, 13/2012. ; 2013:159-168.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50650
Albus V. Philosophieren mit Erwachsenen an außerschulischen Lernorten. Ein hochschuldidaktisches Projekt an der Universität Duisburg-Essen. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2013;1:81-85.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50653
Albus V. Motion without Locomotion. Vico’s Cyclic Metaphors and his Concept of Development. In: Cools A, Van Herck W, Verrycken K, eds. Metaphors in Modern and Contemporary Philosophy. ; 2013:137-148.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50655
Albus V. Kanonbildungsprozesse im Philosophieunterricht. Deskriptive, evaluative und präskriptive Betrachtungen. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2013;3:7-14.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50652
Albus V. Rousseaus Geschlechtertheorie. Unterrichtsmaterialien für den Ethik- und Philosophieunterricht. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2013;2:46-59.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50654
Albus V. Die desolate Lage der Philosophiedidaktik. Information Philosophie. 2013;2:16-26.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50657
Albus V, Rudolph U. Islamische Philosophie. Überlegungen zur Kanonmodifizierung im Ethik- und Philosophieunterricht. Ein Gespräch. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2013;3:84-88.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50656
Albus V. Philosophischer Kanon. Ausdruck von Beschränkung und Beschränktheit? Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2013;3:3-6.
LibreCat
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18892
Peckhaus V. Dutilh Novaes, Catarina, Formal Languages in Logic. A Philosophical and Cognitive Analysis, Cambridge University Press: Cambridge 2012. Mathematical Reviews, MR3024567. Published online 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18713 |

Peckhaus V. van Dalen, Dirk, L.E.J. Brouwer. Topologist, intuitionist, philosopher. How mathematics is rooted in life [updated revision of the two volume biography ‘Mystic, geometer, and intuitionist. The life of L.E.J. Brouwer’ published 1999 and 2005], Springer: Berlin 2013. zbMATH Open, Zbl 125501024. Published online 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18890
Peckhaus V. Rice, Adrian, “Vindicating Leibniz in the Calculus Priority Dispute: the Role of Augustus De Morgan”, in: The History of the History of Mathematics, hg. v. Benjamin Wardhaugh, Peter Lang: Oxford 2012, 89–114. Mathematical Reviews, MR2975641. Published online 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18714 |

Peckhaus V. Edmund Husserl, Introduction to Logic and Theory of Knowledge. Lectures 1906/07, translated by Clair Otiz Hill, Springer: Dordrecht 2008 (Edmund Husserl, Collected Works, Bd. XIII). zbMATH Open, Zbl 125501025. Published online 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18715 |

Peckhaus V. Friederich, Simon, “Motivating Wittgenstein’s Perspective on Mathematical Sentences as Norms”, Philosophia Mathematica (3) 19 (2011), 1–19. zbMATH Open, Zbl 127100015. Published online 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18889
Peckhaus V. Tieszen, Richard, After Gödel. Platonism and Rationalism in Mathematics and Logic, Oxford University Press: Oxford 2011. Mathematical Reviews, MR2865539 . Published online 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18716 |

Peckhaus V. Sieg, Wilfried, Hilbert’s Programs and Beyond, Oxford University Press: Oxford 2013. zbMATH Open, Zbl 128101004. Published online 2013.
LibreCat
| Download (ext.)