Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

54 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35639
Alptekin M, Temmen K. Measuring Students’ Device Specific Competencies Using an Eye-Tracking Study on Oscilloscopes. In: Advances in Intelligent Systems and Computing. Springer International Publishing; 2020. doi:10.1007/978-3-030-40274-7_53
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37251
Graefe G, Temmen K. Die Rolle des Beruflichen Gymnasiums Fachbereich Technik bei der Gewinnung von Lehramtsstudierenden für gewerblich- technische Fächer – Ergebnisse einer Untersuchung im Regierungsbezirk Detmold (NRW). In: Bildung beruflicher Lehrkräfte. wbv Media GmbH & Co. KG Bielefeld; 2019:237-249.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 34124
Alptekin M, Temmen K. Posterbeitrag: Didaktisches Konzept Und Prototyp Eines Auf Augmented Reality Basierenden Virtuellen Vorpraktikums in Der Elektrotechnik. Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.); 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34123
Alptekin M, Temmen K. Gamification in an Augmented Reality Based Virtual Preparation Laboratory Training. In: The Challenges of the Digital Transformation in Education. Springer International Publishing; 2019. doi:10.1007/978-3-030-11932-4_54
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34121
Alptekin M, Temmen K. Teaching an Oscilloscope through Progressive Onboarding in an Augmented Reality Based Virtual Laboratory. In: 2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). ; 2019:1047-1054. doi:10.1109/EDUCON.2019.8725038
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37259
Alptekin M, Temmen K. Didaktisches Konzept und Prototyp eines auf Augmented Reality basierenden virtuellen Vorpraktikums in der Elektrotechnik. In: ; 2019.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35648
Nofen B, Temmen K. The lecture hall laboratory: Design of a field experiment for effectiveness analysis. In: 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE; 2018. doi:10.1109/educon.2018.8363283
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37265
Friederici D-P. Eine Untersuchung mit Studierenden über den Umgang mit ihrer Zeit. Die Hochschullehre. Published online 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34130
Alptekin M, Temmen K. Design concept and prototype for an augmented reality based virtual preparation laboratory training in electrical engineering. In: 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). Augmented Reality , Laboratory Training , Engineering Education , AR design concept. IEEE; 2018:963-968. doi:10.1109/educon.2018.8363334
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37266
Nofen B, Temmen K. Das Hörsaallabor - Messpraxis trotz hoher Teilnehmerzahl. In: Hochschuldidaktik im Dialog - Beiträge der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd) 2015. ; 2017:39-54.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Alptekin M, Temmen K. Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung. 2017;12:91-98.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34128
Alptekin M, Temmen K. Überlegungen zur Bewertung der Wirksamkeit von AR in der Hochschuldidaktischen Lehre. Entwicklung eines Forschungsdesigns für die Evaluation eines Elektrotechnik-Laborsimulators. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung. 2017;12:129-132.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47588
Jonas-Ahrend G, Thikomirov D. Lehrerbildung im Mechatronik Studium an der Hochschule Hamm-Lippstadt. In: Vollmer T, Schwenger U, BAG Elektrometall e.V., eds. Digitale Vernetzung der Facharbeit. Vol 43. Berufsbildung, Arbeit und Innovation. W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co KG; 2016:225-235.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35711
Nofen B, Temmen K. Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Results of a first implementation and recommendation. In: 2015 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE; 2015. doi:10.1109/educon.2015.7095963
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47607
Salinga C, Heinke H, Jonas-Ahrend G, Theyßen H, Bahr U, Erb R. MiLeNa – ein überregionales Programm zur MINT-Lehrernachwuchsförderung. In: ; 2015.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35714
Temmen K, Nofen B, Wehebrink M. Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Concept and implementation. In: 2014 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE; 2014. doi:10.1109/educon.2014.6826117
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47592
Jonas-Ahrend G. The project virtual science fair for promoting inquiry learning. In: Berlin DF, White AL, eds. Initiatives in Mathematics and Science Education with Global Implications. International Consortium for Research in Science and Mathematics Education; 2014:85-89.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47606
Jonas-Ahrend G, Rafaeli-Mishkin H, Wengrovicz N, Dori YJ. Raising students’ interest in STEM and encouraging career choice in science and engineering. In: ; 2014.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 35717
Temmen K, Walther T. Learning by Doing – Improving Academic Skills. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP). 2013;3(3). doi:10.3991/ijep.v3i3.2827
LibreCat | DOI
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35715
Temmen K, Walther T. “Learning by doing” Improving academic skills. In: 2013 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE; 2013. doi:10.1109/educon.2013.6530095
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed