Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
83 Publications
- 1
- 2 (current)
- 3
- 4
- 5
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61868
Jonas-Ahrend G. Vocational Teacher Education in a “COVID-19 Semester.” In: A Pedagogical View of the COVID-19 Pandemic. BRILL; 2024. doi:10.1163/9789004710146_009
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62050
Reckmann E, Temmen K. Gelingensbedingungen non-formalen Lernens an außerschulischen Lernorten – Eine qualitative Interviewstudie mit Workshop-Moderator*innen. In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62047
Reckmann E, Temmen K. Erste Ergebnisse aus einer Interviewstudie mit Workshop-Moderierenden mobiler Schülerlaborangebote an außerschulischen Lernorten. In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62052
Reckmann E, Blomberg T, Temmen K. „Das ist genau das richtige Setting“ ‒ Zusammen lehren und lernen im MINT-Cluster MINT4.OWL. In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57834
Vernholz M. Gewerblich-technische Lehrkräftebildung in Deutschland - Analyse der Einflüsse auf das akademische Selbstkonzept von Lehramtsstudierenden technischer (beruflicher) Fachrichtungen. In: Kögler K, Kremer H-H, Herkner V, eds. Jahrbuch Der Berufs- Und Wirtschaftspädagogischen Forschung 2024. Verlag Barbara Budrich; 2024:132-147. doi:10.3224/84743054
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47590
Jonas-Ahrend G, Fraser-Abder P, Kapanadze M, Joubran F, Mazzolini A. Lessons learned from a global review study of physics textbook evaluation and its implications for teaching and learning in the classroom. In: ; 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47591
Jonas-Ahrend G, Kapanadze M, Mazzolini A, Joubran F. Physiklehrbücher im Fokus der fachdidaktischen Forschung - ein internationaler Literatur-Review. In: ; 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47602
Jonas-Ahrend G, Kapanadze M, Mazzolini A, Joubran F. Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern. In: ; 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 52370
Vernholz M. Academic self-concepts of pre-service technology teachers for vocational education in Germany according to the TPACK- Model. In: Perla L, Agrati LS, Vinci V, Scarinci A, eds. Living and Leading in the Next Era: Connecting Teaching, Research, Citizenship and Equity. Pensa Multimedia; 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35942
Bogere P, Bode H, Temmen K. Work in Progress: Development of a Virtual and Interactive Microgrids Learning Environment for Microgrids Sustainability – The case of East Africa. In: E. Auer M, Pachatz W, Rüütmann T, eds. Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems. Vol 633. Springer Nature; 2023:671-679. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_63
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48499
Bogere P, Temmen K, Bode H. Knowledge Transfer Concepts for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa. In: 2023 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE; 2023. doi:10.1109/educon54358.2023.10125208
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54556
Bogere P, Bode H, Temmen K. Skill Sets for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa. In: 2023 IEEE AFRICON. IEEE; 2023. doi:10.1109/africon55910.2023.10293306
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45651
Newberry M, Rizvi M, van der Want A, et al. Teacher Educators’ Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives. In: Advances in Research on Teaching. Emerald Publishing Limited; 2023. doi:10.1108/s1479-368720230000041013
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Jonas-Ahrend G, Vernholz M, Temmen K. Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances. In: Craig CJ, Mena J, Kane RG, eds. Teacher Education in the Wake of Covid-19 . Vol 41. Advances in Research on Teaching, Vol.41. Emerald Publishing Limited; 2023:175-191. doi:10.1108/s1479-368720230000041019
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46959
Vernholz M, Temmen K. Gewerblich-technische Lehrkräftebildung in Deutschland – Analyse der Einflüsse auf das akademische Selbstkonzept von Lehramtsstudierenden technischer (beruflicher) Fachrichtungen. In: ; 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47075
Kapanadze M, Jonas-Ahrend G, Mazzolini A, Joubran F. Evaluation of Physics Textbooks. In: The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics. AIP Publishing LLCMelville, New York; 2023. doi:10.1063/9780735425514_017
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45652
Newberry M, Rizvi M, van der Want A, et al. Teacher Educators’ Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives. In: Advances in Research on Teaching. Emerald Publishing Limited; 2023. doi:10.1108/s1479-368720230000041013
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 54632 |
Bentrup LA, Gräßer M, Temmen K, Schmid H-J. Entwicklung eines neuen Konzeptes zur Vermittlung von Lerntechniken und Selbstlernkompetenzen für Studierende des Maschinenbaus an der Universität Paderborn. die hochschullehre. 2023;(9). doi:10.3278/HSL2310W
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29950
Temmen K, Kersten P, Schäfer D. Work-in-Progress: The Potential of Interactive Scripts – Supporting Conceptual Understanding and Collaborative Problem-Solving Skills. In: Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education. Vol 390. Lecture Notes in Networks and Systems. Springer International Publishing; 2022:784-791. doi:10.1007/978-3-030-93907-6_85
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33703
Jonas-Ahrend G, Vernholz M, Temmen K. Wie bewährt sich das duale berufliche Ausbildungssystem der industriellen Metall und Elektroausbildung unter Pandemiebedingungen? Lehrkräfte und Auszubildende reflektieren. In: Heisler D, Meier JA, eds. Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s): Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern. wbv ; 2022:257-276. doi:10.3278/9783763972579
LibreCat
| DOI
- 1
- 2 (current)
- 3
- 4
- 5