Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
83 Publications
- 1
- 2 (current)
- 3
- 4
- 5
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61868
Vocational Teacher Education in a “COVID-19 Semester”
G. Jonas-Ahrend, in: A Pedagogical View of the COVID-19 Pandemic, BRILL, 2024.
LibreCat
| DOI
G. Jonas-Ahrend, in: A Pedagogical View of the COVID-19 Pandemic, BRILL, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62050
Gelingensbedingungen non-formalen Lernens an außerschulischen Lernorten – Eine qualitative Interviewstudie mit Workshop-Moderator*innen
E. Reckmann, K. Temmen, in: 2024.
LibreCat
E. Reckmann, K. Temmen, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62047
Erste Ergebnisse aus einer Interviewstudie mit Workshop-Moderierenden mobiler Schülerlaborangebote an außerschulischen Lernorten
E. Reckmann, K. Temmen, in: 2024.
LibreCat
E. Reckmann, K. Temmen, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62052
„Das ist genau das richtige Setting“ ‒ Zusammen lehren und lernen im MINT-Cluster MINT4.OWL
E. Reckmann, T. Blomberg, K. Temmen, in: 2024.
LibreCat
E. Reckmann, T. Blomberg, K. Temmen, in: 2024.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57834
Gewerblich-technische Lehrkräftebildung in Deutschland - Analyse der Einflüsse auf das akademische Selbstkonzept von Lehramtsstudierenden technischer (beruflicher) Fachrichtungen
M. Vernholz, in: K. Kögler, H.-H. Kremer, V. Herkner (Eds.), Jahrbuch Der Berufs- Und Wirtschaftspädagogischen Forschung 2024, Verlag Barbara Budrich, Opladen, Berlin, Toronto, 2024, pp. 132–147.
LibreCat
| DOI
M. Vernholz, in: K. Kögler, H.-H. Kremer, V. Herkner (Eds.), Jahrbuch Der Berufs- Und Wirtschaftspädagogischen Forschung 2024, Verlag Barbara Budrich, Opladen, Berlin, Toronto, 2024, pp. 132–147.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47590
Lessons learned from a global review study of physics textbook evaluation and its implications for teaching and learning in the classroom
G. Jonas-Ahrend, P. Fraser-Abder, M. Kapanadze, F. Joubran, A. Mazzolini, in: 2023.
LibreCat
G. Jonas-Ahrend, P. Fraser-Abder, M. Kapanadze, F. Joubran, A. Mazzolini, in: 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47591
Physiklehrbücher im Fokus der fachdidaktischen Forschung - ein internationaler Literatur-Review
G. Jonas-Ahrend, M. Kapanadze, A. Mazzolini, F. Joubran, in: 2023.
LibreCat
G. Jonas-Ahrend, M. Kapanadze, A. Mazzolini, F. Joubran, in: 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47602
Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern
G. Jonas-Ahrend, M. Kapanadze, A. Mazzolini, F. Joubran, in: 2023.
LibreCat
G. Jonas-Ahrend, M. Kapanadze, A. Mazzolini, F. Joubran, in: 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 52370
Academic self-concepts of pre-service technology teachers for vocational education in Germany according to the TPACK- Model
M. Vernholz, in: L. Perla, L.S. Agrati, V. Vinci, A. Scarinci (Eds.), Living and Leading in the Next Era: Connecting Teaching, Research, Citizenship and Equity, Pensa Multimedia, Rome, 2023.
LibreCat
| Files available
M. Vernholz, in: L. Perla, L.S. Agrati, V. Vinci, A. Scarinci (Eds.), Living and Leading in the Next Era: Connecting Teaching, Research, Citizenship and Equity, Pensa Multimedia, Rome, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35942
Work in Progress: Development of a Virtual and Interactive Microgrids Learning Environment for Microgrids Sustainability – The case of East Africa
P. Bogere, H. Bode, K. Temmen, in: M. E. Auer, W. Pachatz, T. Rüütmann (Eds.), Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, Springer Nature, ICL 2022, Wien, 2023, pp. 671–679.
LibreCat
| DOI
P. Bogere, H. Bode, K. Temmen, in: M. E. Auer, W. Pachatz, T. Rüütmann (Eds.), Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, Springer Nature, ICL 2022, Wien, 2023, pp. 671–679.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48499
Knowledge Transfer Concepts for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa
P. Bogere, K. Temmen, H. Bode, in: 2023 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2023.
LibreCat
| DOI
P. Bogere, K. Temmen, H. Bode, in: 2023 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54556
Skill Sets for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa
P. Bogere, H. Bode, K. Temmen, in: 2023 IEEE AFRICON, IEEE, 2023.
LibreCat
| DOI
P. Bogere, H. Bode, K. Temmen, in: 2023 IEEE AFRICON, IEEE, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45651
Teacher Educators' Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives
M. Newberry, M. Rizvi, A. van der Want, G. Jonas-Ahrend, S. Kaldi, T. Kihara, J.V.O. Franco, T. Ratnam, in: Advances in Research on Teaching, Emerald Publishing Limited, 2023.
LibreCat
| DOI
M. Newberry, M. Rizvi, A. van der Want, G. Jonas-Ahrend, S. Kaldi, T. Kihara, J.V.O. Franco, T. Ratnam, in: Advances in Research on Teaching, Emerald Publishing Limited, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances
G. Jonas-Ahrend, M. Vernholz, K. Temmen, in: C.J. Craig, J. Mena, R.G. Kane (Eds.), Teacher Education in the Wake of Covid-19 , Emerald Publishing Limited, Bingley, 2023, pp. 175–191.
LibreCat
| Files available
| DOI
G. Jonas-Ahrend, M. Vernholz, K. Temmen, in: C.J. Craig, J. Mena, R.G. Kane (Eds.), Teacher Education in the Wake of Covid-19 , Emerald Publishing Limited, Bingley, 2023, pp. 175–191.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46959
Gewerblich-technische Lehrkräftebildung in Deutschland – Analyse der Einflüsse auf das akademische Selbstkonzept von Lehramtsstudierenden technischer (beruflicher) Fachrichtungen
M. Vernholz, K. Temmen, in: 2023.
LibreCat
| Files available
M. Vernholz, K. Temmen, in: 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47075
Evaluation of Physics Textbooks
M. Kapanadze, G. Jonas-Ahrend, A. Mazzolini, F. Joubran, in: The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics, AIP Publishing LLCMelville, New York, 2023.
LibreCat
| DOI
M. Kapanadze, G. Jonas-Ahrend, A. Mazzolini, F. Joubran, in: The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics, AIP Publishing LLCMelville, New York, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45652
Teacher Educators' Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives
M. Newberry, M. Rizvi, A. van der Want, G. Jonas-Ahrend, S. Kaldi, T. Kihara, J.V.O. Franco, T. Ratnam, in: Advances in Research on Teaching, Emerald Publishing Limited, 2023.
LibreCat
| DOI
M. Newberry, M. Rizvi, A. van der Want, G. Jonas-Ahrend, S. Kaldi, T. Kihara, J.V.O. Franco, T. Ratnam, in: Advances in Research on Teaching, Emerald Publishing Limited, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 54632 |
Entwicklung eines neuen Konzeptes zur Vermittlung von Lerntechniken und Selbstlernkompetenzen für Studierende des Maschinenbaus an der Universität Paderborn
L.A. Bentrup, M. Gräßer, K. Temmen, H.-J. Schmid, die hochschullehre (2023).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L.A. Bentrup, M. Gräßer, K. Temmen, H.-J. Schmid, die hochschullehre (2023).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29950
Work-in-Progress: The Potential of Interactive Scripts – Supporting Conceptual Understanding and Collaborative Problem-Solving Skills
K. Temmen, P. Kersten, D. Schäfer, in: Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education, Springer International Publishing, Cham, 2022, pp. 784–791.
LibreCat
| DOI
K. Temmen, P. Kersten, D. Schäfer, in: Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education, Springer International Publishing, Cham, 2022, pp. 784–791.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33703
Wie bewährt sich das duale berufliche Ausbildungssystem der industriellen Metall und Elektroausbildung unter Pandemiebedingungen? Lehrkräfte und Auszubildende reflektieren
G. Jonas-Ahrend, M. Vernholz, K. Temmen, in: D. Heisler, J.A. Meier (Eds.), Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s): Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, wbv , Bielefeld, 2022, pp. 257–276.
LibreCat
| DOI
G. Jonas-Ahrend, M. Vernholz, K. Temmen, in: D. Heisler, J.A. Meier (Eds.), Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s): Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, wbv , Bielefeld, 2022, pp. 257–276.
- 1
- 2 (current)
- 3
- 4
- 5