Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

54 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35639
Measuring Students’ Device Specific Competencies Using an Eye-Tracking Study on Oscilloscopes
M. Alptekin, K. Temmen, in: Advances in Intelligent Systems and Computing, Springer International Publishing, Cham, 2020.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37251 LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 34124
Posterbeitrag: Didaktisches Konzept und Prototyp eines auf Augmented Reality basierenden virtuellen Vorpraktikums in der Elektrotechnik
M. Alptekin, K. Temmen, Posterbeitrag: Didaktisches Konzept Und Prototyp Eines Auf Augmented Reality Basierenden Virtuellen Vorpraktikums in Der Elektrotechnik, Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.), Universität Siegen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34123
Gamification in an Augmented Reality Based Virtual Preparation Laboratory Training
M. Alptekin, K. Temmen, in: The Challenges of the Digital Transformation in Education, Springer International Publishing, Cham, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34121
Teaching an Oscilloscope through Progressive Onboarding in an Augmented Reality Based Virtual Laboratory
M. Alptekin, K. Temmen, in: 2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 2019, pp. 1047–1054.
LibreCat | DOI
 
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35648
The lecture hall laboratory: Design of a field experiment for effectiveness analysis
B. Nofen, K. Temmen, in: 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37265
Eine Untersuchung mit Studierenden über den Umgang mit ihrer Zeit
D.-P. Friederici, Die Hochschullehre (2018).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34130
Design concept and prototype for an augmented reality based virtual preparation laboratory training in electrical engineering
M. Alptekin, K. Temmen, in: 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2018, pp. 963–968.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37266
Das Hörsaallabor - Messpraxis trotz hoher Teilnehmerzahl
B. Nofen, K. Temmen, in: Hochschuldidaktik im Dialog - Beiträge der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd) 2015, 2017, pp. 39–54.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum
M. Alptekin, K. Temmen, Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung 12 (2017) 91–98.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34128
Überlegungen zur Bewertung der Wirksamkeit von AR in der Hochschuldidaktischen Lehre. Entwicklung eines Forschungsdesigns für die Evaluation eines Elektrotechnik-Laborsimulators
M. Alptekin, K. Temmen, Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung 12 (2017) 129–132.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47588
Lehrerbildung im Mechatronik Studium an der Hochschule Hamm-Lippstadt
G. Jonas-Ahrend, D. Thikomirov, in: T. Vollmer, U. Schwenger, BAG Elektrometall e.V. (Eds.), Digitale Vernetzung der Facharbeit, W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co KG, Bielefeld, 2016, pp. 225–235.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35711
Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Results of a first implementation and recommendation
B. Nofen, K. Temmen, in: 2015 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2015.
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47607
MiLeNa – ein überregionales Programm zur MINT-Lehrernachwuchsförderung
C. Salinga, H. Heinke, G. Jonas-Ahrend, H. Theyßen, U. Bahr, R. Erb, in: 2015.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35714
Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Concept and implementation
K. Temmen, B. Nofen, M. Wehebrink, in: 2014 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2014.
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47592
The project virtual science fair for promoting inquiry learning
G. Jonas-Ahrend, in: D.F. Berlin, A.L. White (Eds.), Initiatives in Mathematics and Science Education with Global Implications, International Consortium for Research in Science and Mathematics Education, Columbus, Ohio, 2014, pp. 85–89.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47606
Raising students’ interest in STEM and encouraging career choice in science and engineering
G. Jonas-Ahrend, H. Rafaeli-Mishkin, N. Wengrovicz, Y.J. Dori, in: 2014.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 35717
Learning by Doing – Improving Academic Skills
K. Temmen, T. Walther, International Journal of Engineering Pedagogy (IJEP) 3 (2013).
LibreCat | DOI
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35715
'Learning by doing' Improving academic skills
K. Temmen, T. Walther, in: 2013 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2013.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed