Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

54 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35639
M. Alptekin and K. Temmen, “Measuring Students’ Device Specific Competencies Using an Eye-Tracking Study on Oscilloscopes,” in Advances in Intelligent Systems and Computing, Cham: Springer International Publishing, 2020.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37251
G. Graefe and K. Temmen, “Die Rolle des Beruflichen Gymnasiums Fachbereich Technik bei der Gewinnung von Lehramtsstudierenden für gewerblich- technische Fächer – Ergebnisse einer Untersuchung im Regierungsbezirk Detmold (NRW),” in Bildung beruflicher Lehrkräfte, wbv Media GmbH & Co. KG Bielefeld, 2019, pp. 237–249.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 34124
M. Alptekin and K. Temmen, Posterbeitrag: Didaktisches Konzept und Prototyp eines auf Augmented Reality basierenden virtuellen Vorpraktikums in der Elektrotechnik. Universität Siegen: Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.), 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34123
M. Alptekin and K. Temmen, “Gamification in an Augmented Reality Based Virtual Preparation Laboratory Training,” in The Challenges of the Digital Transformation in Education, Cham: Springer International Publishing, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34121
M. Alptekin and K. Temmen, “Teaching an Oscilloscope through Progressive Onboarding in an Augmented Reality Based Virtual Laboratory,” in 2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Dubai, UAE, 2019, pp. 1047–1054, doi: 10.1109/EDUCON.2019.8725038.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37259
M. Alptekin and K. Temmen, “Didaktisches Konzept und Prototyp eines auf Augmented Reality basierenden virtuellen Vorpraktikums in der Elektrotechnik,” 2019.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35648
B. Nofen and K. Temmen, “The lecture hall laboratory: Design of a field experiment for effectiveness analysis,” 2018, doi: 10.1109/educon.2018.8363283.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37265
D.-P. Friederici, “Eine Untersuchung mit Studierenden über den Umgang mit ihrer Zeit,” Die Hochschullehre, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34130
M. Alptekin and K. Temmen, “Design concept and prototype for an augmented reality based virtual preparation laboratory training in electrical engineering,” in 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Santa Cruz de Tenerife, Spain, 2018, pp. 963–968, doi: 10.1109/educon.2018.8363334.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37266
B. Nofen and K. Temmen, “Das Hörsaallabor - Messpraxis trotz hoher Teilnehmerzahl,” in Hochschuldidaktik im Dialog - Beiträge der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd) 2015, 2017, pp. 39–54.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
M. Alptekin and K. Temmen, “Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum,” Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, vol. 12, pp. 91–98, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34128
M. Alptekin and K. Temmen, “Überlegungen zur Bewertung der Wirksamkeit von AR in der Hochschuldidaktischen Lehre. Entwicklung eines Forschungsdesigns für die Evaluation eines Elektrotechnik-Laborsimulators,” Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, vol. 12, pp. 129–132, 2017.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47588
G. Jonas-Ahrend and D. Thikomirov, “Lehrerbildung im Mechatronik Studium an der Hochschule Hamm-Lippstadt,” in Digitale Vernetzung der Facharbeit, Karlsruhe, 2016, vol. 43, pp. 225–235.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35711
B. Nofen and K. Temmen, “Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Results of a first implementation and recommendation,” 2015, doi: 10.1109/educon.2015.7095963.
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47607
C. Salinga, H. Heinke, G. Jonas-Ahrend, H. Theyßen, U. Bahr, and R. Erb, “MiLeNa – ein überregionales Programm zur MINT-Lehrernachwuchsförderung,” presented at the Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), Bremen, 2015.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35714
K. Temmen, B. Nofen, and M. Wehebrink, “Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Concept and implementation,” 2014, doi: 10.1109/educon.2014.6826117.
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47592
G. Jonas-Ahrend, “The project virtual science fair for promoting inquiry learning,” in Initiatives in mathematics and science education with global implications, 2014, pp. 85–89.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47606
G. Jonas-Ahrend, H. Rafaeli-Mishkin, N. Wengrovicz, and Y. J. Dori, “Raising students’ interest in STEM and encouraging career choice in science and engineering,” presented at the Annual Meeting of the National Science Teacher Association (NSTA), Boston/USA, 2014.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 35717
K. Temmen and T. Walther, “Learning by Doing – Improving Academic Skills,” International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), vol. 3, no. 3, Art. no. 57, 2013, doi: 10.3991/ijep.v3i3.2827.
LibreCat | DOI
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35715
K. Temmen and T. Walther, “‘Learning by doing’ Improving academic skills,” 2013, doi: 10.1109/educon.2013.6530095.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed