Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

83 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61868
Jonas-Ahrend, G. (2024). Vocational Teacher Education in a “COVID-19 Semester.” In A Pedagogical View of the COVID-19 Pandemic. BRILL. https://doi.org/10.1163/9789004710146_009
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62050
Reckmann, E., & Temmen, K. (2024). Gelingensbedingungen non-formalen Lernens an außerschulischen Lernorten – Eine qualitative Interviewstudie mit Workshop-Moderator*innen. 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung - GEBF, Potsdam.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62047
Reckmann, E., & Temmen, K. (2024). Erste Ergebnisse aus einer Interviewstudie mit Workshop-Moderierenden mobiler Schülerlaborangebote an außerschulischen Lernorten. GDSU-Jahrestagung, Hannover.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62052
Reckmann, E., Blomberg, T., & Temmen, K. (2024). „Das ist genau das richtige Setting“ ‒ Zusammen lehren und lernen im MINT-Cluster MINT4.OWL. 9. JOTED Technikdidaktik-Symposium, München.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57834
Vernholz, M. (2024). Gewerblich-technische Lehrkräftebildung in Deutschland - Analyse der Einflüsse auf das akademische Selbstkonzept von Lehramtsstudierenden technischer (beruflicher) Fachrichtungen. In K. Kögler, H.-H. Kremer, & V. Herkner (Eds.), Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2024 (pp. 132–147). Verlag Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84743054
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47590
Jonas-Ahrend, G., Fraser-Abder, P., Kapanadze, M., Joubran, F., & Mazzolini, A. (2023). Lessons learned from a global review study of physics textbook evaluation and its implications for teaching and learning in the classroom. International Consortium of Research on Science and Mathematics Education, Panama City/Panama.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47591
Jonas-Ahrend, G., Kapanadze, M., Mazzolini, A., & Joubran, F. (2023). Physiklehrbücher im Fokus der fachdidaktischen Forschung - ein internationaler Literatur-Review. Jahrestagung der Deutschen Physikalischen Gesellschaft (DPG), Hannover.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47602
Jonas-Ahrend, G., Kapanadze, M., Mazzolini, A., & Joubran, F. (2023). Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), Hamburg.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 52370
Vernholz, M. (2023). Academic self-concepts of pre-service technology teachers for vocational education in Germany according to the TPACK- Model. In L. Perla, L. S. Agrati, V. Vinci, & A. Scarinci (Eds.), Living and Leading in the Next Era: Connecting Teaching, Research, Citizenship and Equity. Pensa Multimedia.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35942
Bogere, P., Bode, H., & Temmen, K. (2023). Work in Progress: Development of a Virtual and Interactive Microgrids Learning Environment for Microgrids Sustainability – The case of East Africa. In M. E. Auer, W. Pachatz, & T. Rüütmann (Eds.), Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems (Vol. 633, pp. 671–679). Springer Nature. https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_63
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48499
Bogere, P., Temmen, K., & Bode, H. (2023). Knowledge Transfer Concepts for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa. 2023 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). https://doi.org/10.1109/educon54358.2023.10125208
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54556
Bogere, P., Bode, H., & Temmen, K. (2023). Skill Sets for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa. 2023 IEEE AFRICON. https://doi.org/10.1109/africon55910.2023.10293306
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45651
Newberry, M., Rizvi, M., van der Want, A., Jonas-Ahrend, G., Kaldi, S., Kihara, T., Franco, J. V. O., & Ratnam, T. (2023). Teacher Educators’ Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives. In Advances in Research on Teaching. Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041013
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Jonas-Ahrend, G., Vernholz, M., & Temmen, K. (2023). Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances. In C. J. Craig, J. Mena, & R. G. Kane (Eds.), Teacher Education in the Wake of Covid-19 (Vol. 41, pp. 175–191). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041019
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46959
Vernholz, M., & Temmen, K. (2023). Gewerblich-technische Lehrkräftebildung in Deutschland – Analyse der Einflüsse auf das akademische Selbstkonzept von Lehramtsstudierenden technischer (beruflicher) Fachrichtungen. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) „Freiheit · Berufsbildung · Verantwortung“, Flensburg.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47075
Kapanadze, M., Jonas-Ahrend, G., Mazzolini, A., & Joubran, F. (2023). Evaluation of Physics Textbooks. In The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics. AIP Publishing LLCMelville, New York. https://doi.org/10.1063/9780735425514_017
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45652
Newberry, M., Rizvi, M., van der Want, A., Jonas-Ahrend, G., Kaldi, S., Kihara, T., Franco, J. V. O., & Ratnam, T. (2023). Teacher Educators’ Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives. In Advances in Research on Teaching. Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041013
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 54632 | OA
Bentrup, L. A., Gräßer, M., Temmen, K., & Schmid, H.-J. (2023). Entwicklung eines neuen Konzeptes zur Vermittlung von Lerntechniken und Selbstlernkompetenzen für Studierende des Maschinenbaus an der Universität Paderborn. die hochschullehre, 9. https://doi.org/10.3278/HSL2310W
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29950
Temmen, K., Kersten, P., & Schäfer, D. (2022). Work-in-Progress: The Potential of Interactive Scripts – Supporting Conceptual Understanding and Collaborative Problem-Solving Skills. In Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education (Vol. 390, pp. 784–791). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-93907-6_85
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33703
Jonas-Ahrend, G., Vernholz, M., & Temmen, K. (2022). Wie bewährt sich das duale berufliche Ausbildungssystem der industriellen Metall und Elektroausbildung unter Pandemiebedingungen? Lehrkräfte und Auszubildende reflektieren. In D. Heisler & J. A. Meier (Eds.), Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s): Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern (pp. 257–276). wbv . https://doi.org/10.3278/9783763972579
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed