Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

55 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37266
Nofen, B., & Temmen, K. (2017). Das Hörsaallabor - Messpraxis trotz hoher Teilnehmerzahl. In Hochschuldidaktik im Dialog - Beiträge der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd) 2015 (pp. 39–54).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Alptekin, M., & Temmen, K. (2017). Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, 12, 91–98.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34128
Alptekin, M., & Temmen, K. (2017). Überlegungen zur Bewertung der Wirksamkeit von AR in der Hochschuldidaktischen Lehre. Entwicklung eines Forschungsdesigns für die Evaluation eines Elektrotechnik-Laborsimulators. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, 12, 129–132.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47588
Jonas-Ahrend, G., & Thikomirov, D. (2016). Lehrerbildung im Mechatronik Studium an der Hochschule Hamm-Lippstadt. In T. Vollmer, U. Schwenger, & BAG Elektrometall e.V. (Eds.), Digitale Vernetzung der Facharbeit (Vol. 43, pp. 225–235). W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co KG.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35711
Nofen, B., & Temmen, K. (2015). Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Results of a first implementation and recommendation. 2015 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). https://doi.org/10.1109/educon.2015.7095963
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47607
Salinga, C., Heinke, H., Jonas-Ahrend, G., Theyßen, H., Bahr, U., & Erb, R. (2015). MiLeNa – ein überregionales Programm zur MINT-Lehrernachwuchsförderung. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), Bremen.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35714
Temmen, K., Nofen, B., & Wehebrink, M. (2014). Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Concept and implementation. 2014 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). https://doi.org/10.1109/educon.2014.6826117
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47592
Jonas-Ahrend, G. (2014). The project virtual science fair for promoting inquiry learning. In D. F. Berlin & A. L. White (Eds.), Initiatives in mathematics and science education with global implications (pp. 85–89). International Consortium for Research in Science and Mathematics Education.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47606
Jonas-Ahrend, G., Rafaeli-Mishkin, H., Wengrovicz, N., & Dori, Y. J. (2014). Raising students’ interest in STEM and encouraging career choice in science and engineering. Annual Meeting of the National Science Teacher Association (NSTA), Boston/USA.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 35717
Temmen, K., & Walther, T. (2013). Learning by Doing – Improving Academic Skills. International Journal of Engineering Pedagogy (IJEP), 3(3), Article 57. https://doi.org/10.3991/ijep.v3i3.2827
LibreCat | DOI
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35715
Temmen, K., & Walther, T. (2013). “Learning by doing” Improving academic skills. 2013 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). https://doi.org/10.1109/educon.2013.6530095
LibreCat | DOI
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37270
Temmen, K. (2013). Auf die Studierenden hören: Einsatz von Schülerlaboren in der Lehramtsausbildung. In Didaktik im Fokus (pp. 187–202). Schneider Verlag.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 37283
Gerholz, K.-H., Bödeker, J., Eberhardt, A., Kerstingtombroke, D., Langeleh, D., & Temmen, K. (2013). Lehrerbildung praxisorientiert gestalten - Das Projekt InnoTrans Uni-BK. Wirtschaft und Erziehung, 64–69.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 37268
Behr, T., & Temmen, K. (2012). Teaching Experience - improving teacher education with experiential learning. International Journal on New Trends in Education & Their Implications (IJONTE), 3(3), 60–73.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47615
Jonas-Ahrend, G. (2012). Individuelle Förderung in der fachdidaktischen Physiklehrerausbildung. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), Oldenburg.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47612
Wlotzka, U., & Jonas-Ahrend, G. (2012). Verbesserung des Schülerinteresses selbstverständlich? Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), Oldenburg.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 47587
Jonas-Ahrend, G. (2011). E-Mentoren bei der Virtual Science Fair – eine innovative Facette in der Lehrerausbildung. Journal Hochschuldidaktik, 22(1), 13–15. https://doi.org/ 10.17877/DE290R-1864
LibreCat | DOI
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47603
Jonas-Ahrend, G. (2010). Was sind geeignete Kontexte für den Physikunterricht? Jahrestagung der Gesellschaft zur Förderung des mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterrichts (MNU), Bielefeld.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47604
Jonas-Ahrend, G. (2010). Virtual Science Fair - neu in Deutschland. Tagung “Lernwelten in den Naturwissenschaften,” DESY Hamburg.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47611
Theyßen, H., Jonas-Ahrend, G., Neumann, K., Priemer, B., & Uhlmann, S. (2010). Ein eLearningkurs zur Entwicklung mediengestützter Physikaufgaben. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), Dresden.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed