Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

83 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
Alptekin M, Froese L, Temmen K. Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching. In: Recent Trends of AI Technologies and Virtual Reality: Proceedings of 8th International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality (AIVR 2024). Vol 432. Springer Nature; 2025:427.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61396 | OA
Nölle F, Schmid H-J, Bentrup LA, Temmen K. Erfolgreich Studieren - sinnvolle Lernstrategien erlernen (Posterbeitrag). In: MINT-Symposium. ; 2025.
LibreCat | Files available
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61859
Jonas-Ahrend G, Tenberg R. Teacher shortage in Germany - overview and insights. Journal of Education for Teaching. Published online 2025. doi:https://doi.org/10.1080/02607476.2025.2572577
LibreCat | DOI
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 60352
Vernholz M. Analyse akademischer Selbstkonzepte gewerblich-technischer Lehramtsstudierender unter besonderer Beachtung soziodemographischer Heterogenität und Vergleichsprozessen als Entwicklungseinflüsse. LibreCat University; 2025. doi:10.17619/UNIPB/1-2266
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62042 | OA
Reckmann E, Blomberg T, Temmen K. Neue Wege für das Schülerlabor – Rahmenbedingungen eines mobilen Schülerlabors. In: van Vorst H, ed. Quick And Easy Journal Title. ; 2025.
LibreCat | Files available
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62041
Reckmann E, Temmen K. Intrinsic Motivation in Stem Outreach: An Analysis of External Factors in Voluntary and School-Based Lab Settings. In: Gómez Chova L, González Martínez C, Lees J, eds. EDULEARN Proceedings. Vol 1. IATED; 2025. doi:10.21125/edulearn.2025.2462
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62039 | OA
Vernholz M, Temmen K. Why Engineering Students Choose a Career in Teacher Education – Qualitative Analysis of Bachelor Students’ Motives. In: Quintana-Murci E, Salva-Mut F, Stalder BE, Nägele C, eds. Towards Inclusive and Egalitarian Vocational Education and Training: Key Challenges and Strategies from a Holistic and Multi-Contextual Approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training. LibreCat University; 2025. doi:10.5281/ZENODO.15364031
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62188 | OA
Vernholz M, Jonas-Ahrend G, Temmen K. „Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei“. Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? . In: Wiemer T, Binder M, Penning I, eds. Zukünfte technischer Bildung. Vol 26. Jahrestagungen der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung e.V. . ; 2025. doi:https://doi.org/10.25932/publishup-67926
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55561
Jonas-Ahrend G, Kapanadze M, Mazzolini A, Joubran F. Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern. In: van Vorst (Hrsg.) H, ed. GDCP Jahrestagung Hamburg 2023. ; 2024:570-572.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 55562
Jonas-Ahrend G. Teacher shortage - characteristics, constraints, and challenges: The case of Germany. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff T, Schwedler S, Abels S, et al. LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt: Ein Bericht zur Konzeption eines Verbundprojektes. PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung. 2024;6(1):130–155. doi:https://doi.org/10.11576/pflb-7349
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz M, Temmen K. Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte. In: Zinn B, Tenberg R, Pittich D, eds. Book of Abstracts Zum 8. Technikdidaktik-Symposium. Journal of Technical Education. ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz M, Temmen K. Im Spannungsfeld zwischen Fach- und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren auf die Selbsteinschätzungen gewerblich-technischer Lehramtsstudierender in den verschiedenen Bereichen des Master of Education. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz M, Schäfers J, Jonas-Ahrend G, Temmen K. Uni trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung unter Einbezug von KI in der gewerblich-technischen Lehramtsausbildung. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58166
Jonas-Ahrend G, Kaiser F, Traum A. Netzwerk empirische Forschung zur beruflichen Lehrkräftebildung (Poster). In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58257
Ratnam T, Gudjonsdottir H, Jonas-Ahrend G. The Emergence of an Invisible College as an Offshoot withn the ISATT Community. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57154
Asiimwe H, Bode H, Bogere P, Freitag C, Mangeni T. Which Media for Whom? The Implementation of Microgrids as a Trigger of Transformational Adult Learning Opportunities in Formal, Informal and Situational Settings in Times of Change. In: Andrzejewska E, Matthes E, Schütze S, Van Wiele J, eds. Bildungsmedien Für Erwachsene Educational Media for Adults . Verlag Julius Klinkhardt; 2024:(pp. 245–255). doi:10.35468/6126
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54635
Maletz L, Temmen K, Bentrup LA, Frank C. Didaktische Nutzung des digitalen Zwillings in einem E-Learning-Lernbaustein zum Thema “Smart Factory” für die Lehramtsmasterstudiengänge der gewerblich-technischen Fachrichtung. In: Grimm A, Herkner V, Karges T, Schlausch R, eds. Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch Für {Gewerblich-Technische} Facharbeit Und . Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften; 2024:477-491.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin M, Temmen K. Extended Results for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. In: Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1. Vol 1. 1. Springer Nature; 2024:297.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin M, Temmen K. Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. In: Auer ME, Langmann R, May D, Roos K, eds. Smart Technologies for a Sustainable Future. Vol 1027. Springer Nature Switzerland; 2024:297–304. doi:10.1007/978-3-031-61891-8_29
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed