Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

83 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
Alptekin, Mesut, et al. “Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching.” Recent Trends of AI Technologies and Virtual Reality: Proceedings of 8th International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality (AIVR 2024), vol. 432, Springer Nature, 2025, p. 427.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61396 | OA
Nölle, Florian, et al. “Erfolgreich Studieren - sinnvolle Lernstrategien erlernen (Posterbeitrag).” MINT-Symposium, 2025.
LibreCat | Files available
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61859
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Ralf Tenberg. “Teacher Shortage in Germany - Overview and Insights.” Journal of Education for Teaching, 2025, doi:https://doi.org/10.1080/02607476.2025.2572577.
LibreCat | DOI
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 60352
Vernholz, Mats. Analyse akademischer Selbstkonzepte gewerblich-technischer Lehramtsstudierender unter besonderer Beachtung soziodemographischer Heterogenität und Vergleichsprozessen als Entwicklungseinflüsse. LibreCat University, 2025, doi:10.17619/UNIPB/1-2266.
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62042 | OA
Reckmann, Eileen, et al. “Neue Wege für das Schülerlabor – Rahmenbedingungen eines mobilen Schülerlabors.” Quick And Easy Journal Title, edited by Helena van Vorst, 2025.
LibreCat | Files available
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62041
Reckmann, Eileen, and Katrin Temmen. “Intrinsic Motivation in Stem Outreach: An Analysis of External Factors in Voluntary and School-Based Lab Settings.” EDULEARN Proceedings, edited by Luis Gómez Chova et al., vol. 1, IATED, 2025, doi:10.21125/edulearn.2025.2462.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62039 | OA
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Why Engineering Students Choose a Career in Teacher Education – Qualitative Analysis of Bachelor Students’ Motives.” Towards Inclusive and Egalitarian Vocational Education and Training: Key Challenges and Strategies from a Holistic and Multi-Contextual Approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training, edited by Elena Quintana-Murci et al., LibreCat University, 2025, doi:10.5281/ZENODO.15364031.
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62188 | OA
Vernholz, Mats, et al. “„Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei“. Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? .” Zukünfte technischer Bildung, edited by Tobias Wiemer et al., vol. 26, 2025, doi:https://doi.org/10.25932/publishup-67926.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55561
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. “Ergebnisse Einer Reviewstudie Zur Evaluation von Physiklehrbüchern.” GDCP Jahrestagung Hamburg 2023, edited by Helena van Vorst (Hrsg.), 2024, pp. 570–72.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 55562
Jonas-Ahrend, Gabriela. Teacher Shortage - Characteristics, Constraints, and Challenges: The Case of Germany. 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff, Tim, et al. “LFB-Labs-Digital: Schülerlabore Als Ort Der Lehrkräftefortbildung in Der Digitalen Welt: Ein Bericht Zur Konzeption Eines Verbundprojektes.” PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 6, no. 1, 2024, pp. 130–155, doi:https://doi.org/10.11576/pflb-7349.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Vergleichsprozesse Und Ihr Einfluss Auf Die Selbst Wahrgenommenen Fähigkeiten Angehender Gewerblich-Technischer Lehrkräfte.” Book of Abstracts Zum 8. Technikdidaktik-Symposium, edited by Bernd Zinn et al., 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. Im Spannungsfeld Zwischen Fach- Und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren Auf Die Selbsteinschätzungen Gewerblich-Technischer Lehramtsstudierender in Den Verschiedenen Bereichen Des Master of Education. 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz, Mats, et al. Uni Trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung Unter Einbezug von KI in Der Gewerblich-Technischen Lehramtsausbildung. 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58166
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. Netzwerk Empirische Forschung Zur Beruflichen Lehrkräftebildung (Poster). 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58257
Ratnam, Tara, et al. The Emergence of an Invisible College as an Offshoot Withn the ISATT Community. 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57154
Asiimwe, H., et al. “Which Media for Whom? The Implementation of Microgrids as a Trigger of Transformational Adult Learning Opportunities in Formal, Informal and Situational Settings in Times of Change.” Bildungsmedien Für Erwachsene Educational Media for Adults , edited by E. Andrzejewska et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, p. (pp. 245–255), doi:10.35468/6126.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54635
Maletz, Lucia, et al. “Didaktische Nutzung Des Digitalen Zwillings in Einem E-Learning-Lernbaustein Zum Thema ‘Smart Factory’ Für Die Lehramtsmasterstudiengänge Der Gewerblich-Technischen Fachrichtung.” Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch Für {Gewerblich-Technische} Facharbeit Und , edited by Axel Grimm et al., Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2024, pp. 477–91.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Extended Results for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses.” Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1, vol. 1, Springer Nature, 2024, p. 297.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses.” Smart Technologies for a Sustainable Future, edited by Michael E. Auer et al., vol. 1027, Springer Nature Switzerland, 2024, pp. 297–304, doi:10.1007/978-3-031-61891-8_29.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed