Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

83 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
Alptekin, M., Froese, L., & Temmen, K. (2025). Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching. Recent Trends of AI Technologies and Virtual Reality: Proceedings of 8th International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality (AIVR 2024), 432, 427.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61396 | OA
Nölle, F., Schmid, H.-J., Bentrup, L. A., & Temmen, K. (2025). Erfolgreich Studieren - sinnvolle Lernstrategien erlernen (Posterbeitrag). MINT-Symposium. MINT-Symposium, Nürnberg.
LibreCat | Files available
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61859
Jonas-Ahrend, G., & Tenberg, R. (2025). Teacher shortage in Germany - overview and insights. Journal of Education for Teaching. https://doi.org/10.1080/02607476.2025.2572577
LibreCat | DOI
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 60352
Vernholz, M. (2025). Analyse akademischer Selbstkonzepte gewerblich-technischer Lehramtsstudierender unter besonderer Beachtung soziodemographischer Heterogenität und Vergleichsprozessen als Entwicklungseinflüsse. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2266
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62042 | OA
Reckmann, E., Blomberg, T., & Temmen, K. (2025). Neue Wege für das Schülerlabor – Rahmenbedingungen eines mobilen Schülerlabors. In H. van Vorst (Ed.), Quick And Easy Journal Title.
LibreCat | Files available
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62041
Reckmann, E., & Temmen, K. (2025). Intrinsic Motivation in Stem Outreach: An Analysis of External Factors in Voluntary and School-Based Lab Settings. In L. Gómez Chova, C. González Martínez, & J. Lees (Eds.), EDULEARN Proceedings (Vol. 1). IATED. https://doi.org/10.21125/edulearn.2025.2462
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62039 | OA
Vernholz, M., & Temmen, K. (2025). Why Engineering Students Choose a Career in Teacher Education – Qualitative Analysis of Bachelor Students’ Motives. In E. Quintana-Murci, F. Salva-Mut, B. E. Stalder, & C. Nägele (Eds.), Towards inclusive and egalitarian vocational education and training: Key challenges and strategies from a holistic and multi-contextual approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training. LibreCat University. https://doi.org/10.5281/ZENODO.15364031
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62188 | OA
Vernholz, M., Jonas-Ahrend, G., & Temmen, K. (2025). „Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei“. Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? . In T. Wiemer, M. Binder, & I. Penning (Eds.), Zukünfte technischer Bildung (Vol. 26). https://doi.org/10.25932/publishup-67926
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55561
Jonas-Ahrend, G., Kapanadze, M., Mazzolini, A., & Joubran, F. (2024). Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern. In H. van Vorst (Hrsg.) (Ed.), GDCP Jahrestagung Hamburg 2023 (pp. 570–572).
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 55562
Jonas-Ahrend, G. (2024). Teacher shortage - characteristics, constraints, and challenges: The case of Germany. 65th World Assembly - International Council on Education for Teaching, Braga/Portugal.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff, T., Schwedler, S., Abels, S., Acher, A., Anselmetti, D., Besa, K.-S., Biehl, J., Blumberg, E., Breiter, A., Brückmann, M., Büntemeyer, D., El Tegani, M., Engelhardt, A., Grotjohann, N., Kiel, C., Kleine, M., Koerber, R., Lambrecht, M., Lehmenkühler, A., … Wilde, M. (2024). LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt: Ein Bericht zur Konzeption eines Verbundprojektes. PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung, 6(1), 130–155. https://doi.org/10.11576/pflb-7349
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz, M., & Temmen, K. (2024). Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte. In B. Zinn, R. Tenberg, & D. Pittich (Eds.), Book of Abstracts zum 8. Technikdidaktik-Symposium.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz, M., & Temmen, K. (2024). Im Spannungsfeld zwischen Fach- und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren auf die Selbsteinschätzungen gewerblich-technischer Lehramtsstudierender in den verschiedenen Bereichen des Master of Education. Jahrestagung 2024 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE, Dresden.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz, M., Schäfers, J., Jonas-Ahrend, G., & Temmen, K. (2024). Uni trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung unter Einbezug von KI in der gewerblich-technischen Lehramtsausbildung. 9. Technikdidaktiksymposium, München.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58166
Jonas-Ahrend, G., Kaiser, F., & Traum, A. (2024). Netzwerk empirische Forschung zur beruflichen Lehrkräftebildung (Poster). Jahrestagung der Sektion Berufs- und  Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Dresden.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58257
Ratnam, T., Gudjonsdottir, H., & Jonas-Ahrend, G. (2024). The Emergence of an Invisible College as an Offshoot withn the ISATT Community. AERA Invisible College for Research on Teaching Schedule and Session Descriptions, Philadelphia/USA.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57154
Asiimwe, H., Bode, H., Bogere, P., Freitag, C., & Mangeni, T. (2024). Which Media for Whom? The Implementation of Microgrids as a Trigger of Transformational Adult Learning Opportunities in Formal, Informal and Situational Settings in Times of Change. In E. Andrzejewska, E. Matthes, S. Schütze, & J. Van Wiele (Eds.), Bildungsmedien für Erwachsene Educational Media for Adults (p. (pp. 245–255)). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6126
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54635
Maletz, L., Temmen, K., Bentrup, L. A., & Frank, C. (2024). Didaktische Nutzung des digitalen Zwillings in einem E-Learning-Lernbaustein zum Thema “Smart Factory” für die Lehramtsmasterstudiengänge der gewerblich-technischen Fachrichtung. In A. Grimm, V. Herkner, T. Karges, & R. Schlausch (Eds.), Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch Für {Gewerblich-Technische} Facharbeit und (pp. 477–491). Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin, M., & Temmen, K. (2024). Extended Results for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1, 1, 297.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin, M., & Temmen, K. (2024). Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. In M. E. Auer, R. Langmann, D. May, & K. Roos (Eds.), Smart Technologies for a Sustainable Future (Vol. 1027, pp. 297–304). Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-61891-8_29
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed