Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

54 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Jonas-Ahrend, G., Vernholz, M., & Temmen, K. (2023). Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances. In C. J. Craig, J. Mena, & R. G. Kane (Eds.), Teacher Education in the Wake of Covid-19 (Vol. 41, pp. 175–191). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041019
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46959
Vernholz, M., & Temmen, K. (2023). Gewerblich-technische Lehrkräftebildung in Deutschland – Analyse der Einflüsse auf das akademische Selbstkonzept von Lehramtsstudierenden technischer (beruflicher) Fachrichtungen. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) „Freiheit · Berufsbildung · Verantwortung“, Flensburg.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47074
Newberry, M., Rizvi, M., van der Want, A., Jonas-Ahrend, G., Kaldi, S., Kihara, T., Franco, J. V. O., & Ratnam, T. (2023). Teacher Educators’ Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives. In Advances in Research on Teaching. Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041013
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47075
Kapanadze, M., Jonas-Ahrend, G., Mazzolini, A., & Joubran, F. (2023). Evaluation of Physics Textbooks. In The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics. AIP Publishing LLCMelville, New York. https://doi.org/10.1063/9780735425514_017
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45652
Newberry, M., Rizvi, M., van der Want, A., Jonas-Ahrend, G., Kaldi, S., Kihara, T., Franco, J. V. O., & Ratnam, T. (2023). Teacher Educators’ Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives. In Advances in Research on Teaching. Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041013
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47590
Jonas-Ahrend, G., Fraser-Abder, P., Kapanadze, M., Joubran, F., & Mazzolini, A. (2023). Lessons learned from a global review study of physics textbook evaluation and its implications for teaching and learning in the classroom. International Consortium of Research on Science and Mathematics Education, Panama City/Panama.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47591
Jonas-Ahrend, G., Kapanadze, M., Mazzolini, A., & Joubran, F. (2023). Physiklehrbücher im Fokus der fachdidaktischen Forschung - ein internationaler Literatur-Review. Jahrestagung der Deutschen Physikalischen Gesellschaft (DPG), Hannover.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47602
Jonas-Ahrend, G., Kapanadze, M., Mazzolini, A., & Joubran, F. (2023). Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), Hamburg.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48499
Bogere, P., Temmen, K., & Bode, H. (2023). Knowledge Transfer Concepts for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa. 2023 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). https://doi.org/10.1109/educon54358.2023.10125208
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 52370
Vernholz, M. (2023). Academic self-concepts of pre-service technology teachers for vocational education in Germany according to the TPACK- Model. In L. Perla, L. S. Agrati, V. Vinci, & A. Scarinci (Eds.), Living and Leading in the Next Era: Connecting Teaching, Research, Citizenship and Equity. Pensa Multimedia.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29950
Temmen, K., Kersten, P., & Schäfer, D. (2022). Work-in-Progress: The Potential of Interactive Scripts – Supporting Conceptual Understanding and Collaborative Problem-Solving Skills. In Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education (Vol. 390, pp. 784–791). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-93907-6_85
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33703
Jonas-Ahrend, G., Vernholz, M., & Temmen, K. (2022). Wie bewährt sich das duale berufliche Ausbildungssystem der industriellen Metall und Elektroausbildung unter Pandemiebedingungen? Lehrkräfte und Auszubildende reflektieren. In D. Heisler & J. A. Meier (Eds.), Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s): Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern (pp. 257–276). wbv . https://doi.org/10.3278/9783763972579
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35638
Graefe, G., & Temmen, K. (2022). Von der Präsenz-Blockveranstaltung zum Blended Learning-Konzept. In Hochschullehre erforschen. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34185-5_7
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35942
Bogere, P., Bode, H., & Temmen, K. (2022). Work in Progress: Development of a Virtual and Interactive Microgrids Learning Environment for Microgrids Sustainability – The case of East Africa. ICL2022 – 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning 27–30 September 2022, Hilton Park Vienna, Austria. ICL2022, Wien.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40450
Schulze, J. R., Crummenerl, L. L., Sicking, A., Temmen, K., & Blumberg, E. (2022). Effects on primary and secondary school students’ academic out-of-school learning experiences in Science Technology Engineering Mathematics (STEM) education. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research.”
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45653
Vernholz, M. (2022). Industrie 4.0 in der beruflichen Bildung – Automatisierter Maschinenbaulernbetrieb Paderborn . 7. Technikdidaktik-Symposium , Stuttgart. https://doi.org/10.48513/joted.v11i2.267
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37289
Graefe, G., & Temmen, K. (2021). Rekrutierungspotenzial für das Lehramt gewerblich-technischer Fachrichtungen aus dem Beruflichen Gymnasium mit Schwerpunkt Technik? Bildung und Beruf, Zeitschrift des Bundesverbandes der Lehrkräfte für Berufsbildung e.V., 02/2021, 46–54.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40455
Blumberg, E., Schulze, J. R., Temmen, K., & Schäfers, J. (2021). transMINT4.0 – Grenzen überwinden, MINT-Bildung verbinden durch außerschulische Lernorte und den Einsatz digitaler Medien. Eingeladener digital synchroner Vortrag in der MINT-Aktionswoche von MINTvernetzt .
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47605
Jonas-Ahrend, G., Vernholz, M., & Temmen, K. (2021). Digitale Begleitseminare im Praxissemester der gewerblich-technischen Fachrichtungen. QLB Programmworkshop: Quo Vadis Berufliche Lehrerbildung? Lehrerinnen und Lehrer für berufliche Schulen ausbilden: Herausforderungen, Ansatzpunkte, Zwischenergebnisse, Osnabrück.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22218
Krauter, S., Böcker, J., Freitag, C., Hehenkamp, B., Hilleringmann, U., Temmen, K., Klaus, T., Rohrer, N., & Lehmann, S. (2021). Projekt Art-D Grids: Nachhaltige und stabile Microgrids in Afrika - eine Plattform für Forschung und Lehre für die Entwicklung. Tagungsband des 36. PV-Symposiums, 18.-26 Mai 2021, 305–309.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=300

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed