Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
83 Publications
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
Alptekin, Mesut, Lennart Froese, and Katrin Temmen. “Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching.” In Recent Trends of AI Technologies and Virtual Reality: Proceedings of 8th International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality (AIVR 2024), 432:427. Springer Nature, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61396 |
Nölle, Florian, Hans-Joachim Schmid, Leon Alexander Bentrup, and Katrin Temmen. “Erfolgreich Studieren - sinnvolle Lernstrategien erlernen (Posterbeitrag).” In MINT-Symposium. Nürnberg, 2025.
LibreCat
| Files available
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61859
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Ralf Tenberg. “Teacher Shortage in Germany - Overview and Insights.” Journal of Education for Teaching, 2025. https://doi.org/10.1080/02607476.2025.2572577.
LibreCat
| DOI
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 60352
Vernholz, Mats. Analyse akademischer Selbstkonzepte gewerblich-technischer Lehramtsstudierender unter besonderer Beachtung soziodemographischer Heterogenität und Vergleichsprozessen als Entwicklungseinflüsse. LibreCat University, 2025. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2266.
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62042 |
Reckmann, Eileen, Tobias Blomberg, and Katrin Temmen. “Neue Wege für das Schülerlabor – Rahmenbedingungen eines mobilen Schülerlabors.” In Quick And Easy Journal Title, edited by Helena van Vorst, 2025.
LibreCat
| Files available
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62041
Reckmann, Eileen, and Katrin Temmen. “Intrinsic Motivation in Stem Outreach: An Analysis of External Factors in Voluntary and School-Based Lab Settings.” In EDULEARN Proceedings, edited by Luis Gómez Chova, Chelo González Martínez, and Joanna Lees, Vol. 1. IATED, 2025. https://doi.org/10.21125/edulearn.2025.2462.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62039 |
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Why Engineering Students Choose a Career in Teacher Education – Qualitative Analysis of Bachelor Students’ Motives.” In Towards Inclusive and Egalitarian Vocational Education and Training: Key Challenges and Strategies from a Holistic and Multi-Contextual Approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training, edited by Elena Quintana-Murci, Francisca Salva-Mut, Barbara Elisabeth Stalder, and Christof Nägele. LibreCat University, 2025. https://doi.org/10.5281/ZENODO.15364031.
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62188 |
Vernholz, Mats, Gabriela Jonas-Ahrend, and Katrin Temmen. “„Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei“. Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? .” In Zukünfte technischer Bildung, edited by Tobias Wiemer, Martin Binder, and Isabelle Penning, Vol. 26. Jahrestagungen der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung e.V. . Universitätsverlag Potsdam, 2025. https://doi.org/10.25932/publishup-67926.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55561
Jonas-Ahrend, Gabriela, Marika Kapanadze, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Ergebnisse Einer Reviewstudie Zur Evaluation von Physiklehrbüchern.” In GDCP Jahrestagung Hamburg 2023, edited by Helena van Vorst (Hrsg.), 570–72, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 55562
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Teacher Shortage - Characteristics, Constraints, and Challenges: The Case of Germany,” 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff, Tim, Stefanie Schwedler, Simone Abels, Andres Acher, Dario Anselmetti, Kris-Stephen Besa, Jonathan Biehl, et al. “LFB-Labs-Digital: Schülerlabore Als Ort Der Lehrkräftefortbildung in Der Digitalen Welt: Ein Bericht Zur Konzeption Eines Verbundprojektes.” PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung 6, no. 1 (2024): 130–155. https://doi.org/10.11576/pflb-7349.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Vergleichsprozesse Und Ihr Einfluss Auf Die Selbst Wahrgenommenen Fähigkeiten Angehender Gewerblich-Technischer Lehrkräfte.” In Book of Abstracts Zum 8. Technikdidaktik-Symposium, edited by Bernd Zinn, Ralf Tenberg, and Daniel Pittich. Journal of Technical Education, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Im Spannungsfeld Zwischen Fach- Und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren Auf Die Selbsteinschätzungen Gewerblich-Technischer Lehramtsstudierender in Den Verschiedenen Bereichen Des Master of Education,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz, Mats, Johannes Schäfers, Gabriela Jonas-Ahrend, and Katrin Temmen. “Uni Trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung Unter Einbezug von KI in Der Gewerblich-Technischen Lehramtsausbildung,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58166
Jonas-Ahrend, Gabriela, Franz Kaiser, and Anne Traum. “Netzwerk Empirische Forschung Zur Beruflichen Lehrkräftebildung (Poster),” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58257
Ratnam, Tara, Hafdis Gudjonsdottir, and Gabriela Jonas-Ahrend. “The Emergence of an Invisible College as an Offshoot Withn the ISATT Community,” 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57154
Asiimwe, H., Henrik Bode, Paul Bogere, Christine Freitag, and T. Mangeni. “Which Media for Whom? The Implementation of Microgrids as a Trigger of Transformational Adult Learning Opportunities in Formal, Informal and Situational Settings in Times of Change.” In Bildungsmedien Für Erwachsene Educational Media for Adults , edited by E. Andrzejewska, E. Matthes, S. Schütze, and J. Van Wiele, (pp. 245–255). Verlag Julius Klinkhardt, 2024. https://doi.org/10.35468/6126.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54635
Maletz, Lucia, Katrin Temmen, Leon Alexander Bentrup, and Carolin Frank. “Didaktische Nutzung Des Digitalen Zwillings in Einem E-Learning-Lernbaustein Zum Thema ‘Smart Factory’ Für Die Lehramtsmasterstudiengänge Der Gewerblich-Technischen Fachrichtung.” In Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch Für {Gewerblich-Technische} Facharbeit Und , edited by Axel Grimm, Volkmar Herkner, Torben Karges, and Reiner Schlausch, 477–91. Berlin: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Extended Results for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses.” In Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1, 1:297. 1. Springer Nature, 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses.” In Smart Technologies for a Sustainable Future, edited by Michael E. Auer, Reinhard Langmann, Dominik May, and Kim Roos, 1027:297–304. Cham: Springer Nature Switzerland, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-031-61891-8_29.
LibreCat
| DOI
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5