Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
472 Publications
2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41460
A. Seifert, C. Watson, and J. König, “LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenz von Lehramtsstudie-renden: Anlage der Studie und institutioneller Kontext.,” presented at the AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”, Klagenfurt, 2011.
LibreCat
2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41459
A. Seifert, N. Schaper, A. H. Hilligus, and J. Riese, “SPEE: Eine (Zwischen-)Bilanz aus Sicht der Forschung.,” presented at the AEPF/KBBB-Tagung „Nationale und regionale empirische Bildungsforschung”, Bamberg, 2011.
LibreCat
2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41458
A. Seifert and N. Schaper, “LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden: Zur Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen.,” presented at the AEPF-Tagung “Baustelle Lehrerbildung,” Klagenfurt, 2011.
LibreCat
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 32168 |

A. Karsten, “Towards Cultural-Historical and Dialogical Writing Research – Some Methodological Considerations,” Cultural-Historical Psychology, vol. 4, pp. 91–98, 2010.
LibreCat
| Download (ext.)
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 32169 |

A. Karsten, “Konzeption von Schreiben,” Tätigkeitstheorie – Journal für tätigkeitstheoretische Forschung in Deutschland (Activity Theory – Journal of Activity-Theoretical Research in Germany) , vol. 1, pp. 21–50, 2010.
LibreCat
| Download (ext.)
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6067
P. Tseng, J. Tuennermann, N. Roker-Knight, D. Winter, I. Scharlau, and B. Bridgeman, “Enhancing implicit change detection through action.,” Perception, vol. 39, no. 10, pp. 1311–1321, 2010.
LibreCat
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30899
K. Weiß and I. Scharlau, “Temporal order judgments: A sensitive measure for measuring perceptual latency?,” in Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, Padua, 2010, vol. 26, pp. 461–466.
LibreCat
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6090 |

U. Ansorge, G. Horstmann, and I. Scharlau, “Top–down contingent attentional capture during feed-forward visual processing.,” Acta Psychologica, vol. 135, no. 2, pp. 123–126, 2010.
LibreCat
| Download (ext.)
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6083 |

F. Hilkenmeier and I. Scharlau, “Rapid allocation of temporal attention in the attentional blink paradigm.,” European Journal of Cognitive Psychology, vol. 22, no. 8, pp. 1222–1234, 2010.
LibreCat
| Download (ext.)
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 41366
A. Seifert and N. Schaper, “Überprüfung eines Kompetenzmodells und Messinstruments zur Strukturierung allgemeiner pädagogischer Kompetenz in der universitären Lehrerbildung.,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 3, no. 2, pp. 179–198, 2010.
LibreCat
2010 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41463
G. Israel, A. Seifert, J. König, N. Schaper, and S. Blömeke, “Entwicklung und empirische Überprüfung eines phasenübergreifenden Berufsfähig-keitsprofils für angehende Lehrpersonen.,” presented at the AEPF-Tagung „Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung”, Jena, 2010.
LibreCat
2009 | Book | LibreCat-ID: 32143
A. Karsten, Vielfalt des Schreibens. Zur Dialogizität schriftlicher Äußerungen im Spannungsfeld von Konventionalisierung und Positionierung. Berlin: Lehmanns Media, 2009.
LibreCat
2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31684
I. Scharlau and H. Aebli, “Jean Piaget, Die Entwicklung der physikalischen Mengenbegriffe beim Kinde: Erhaltung und Atomismus,” in Kindlers Literatur Lexikon, vol. 3, H. L. Arnold, Ed. Stuttgart: Metzler, 2009.
LibreCat
2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31683
I. Scharlau and H. Aebli, “Jean Piaget, Das Erwachen der Intelligenz beim Kinde,” in Kindlers Literatur Lexikon, vol. 3, H. L. Arnold, Ed. Stuttgart: Metzler, 2009.
LibreCat
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28964 |

F. Hilkenmeier, J. Tünnermann, and I. Scharlau, “Early Top-Down Influences in Control of Attention: Evidence from the Attentional Blink,” KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence., 2009.
LibreCat
| Download (ext.)
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28955
K. Weiß and I. Scharlau, “Attention Speeds Up Visual Information Processing: Selection for Perception or Selection for Action?,” KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence., 2009.
LibreCat
| Download (ext.)
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28959 |

H.-W. Priess and I. Scharlau, “What you see is what you set – the position of moving objects,” KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence., 2009.
LibreCat
| Download (ext.)
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 32520 |

H. M. Buhl, “My Mother: My Best Friend? Adults’ Relationships with Significant Others Across the Lifespan,” Journal of Adult Development, vol. 16, no. 4, pp. 239–249, 2009, doi: 10.1007/s10804-009-9070-2.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 32519 |

H. M. Buhl, F. Möller, M. Oebser, F. Stein, and P. Noack, “Zusammenhänge zwischen der Fähigkeit zur Perspektivenübernahme und dem Textverstehen im Vor- und Grundschulalter,” Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, vol. 1, pp. 75–90, 2009.
LibreCat
| Download (ext.)
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 41367
A. Seifert, A. H. Hilligus, and N. Schaper, “Entwicklung und psychometrische Überprüfung eines Messinstruments zur Erfassung pädagogischer Kompetenzen in der universitären Lehrerbildung.,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 2, no. 1, pp. 82–103, 2009.
LibreCat