Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

437 Publications


2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6067
P. Tseng, J. Tuennermann, N. Roker-Knight, D. Winter, I. Scharlau, and B. Bridgeman, “Enhancing implicit change detection through action.,” Perception, vol. 39, no. 10, pp. 1311–1321, 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30899
K. Weiß and I. Scharlau, “Temporal order judgments: A sensitive measure for measuring perceptual latency?,” in Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, Padua, 2010, vol. 26, pp. 461–466.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6090 | OA
U. Ansorge, G. Horstmann, and I. Scharlau, “Top–down contingent attentional capture during feed-forward visual processing.,” Acta Psychologica, vol. 135, no. 2, pp. 123–126, 2010.
LibreCat | Download (ext.)
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6083 | OA
F. Hilkenmeier and I. Scharlau, “Rapid allocation of temporal attention in the attentional blink paradigm.,” European Journal of Cognitive Psychology, vol. 22, no. 8, pp. 1222–1234, 2010.
LibreCat | Download (ext.)
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 41366
A. Seifert and N. Schaper, “Überprüfung eines Kompetenzmodells und Messinstruments zur Strukturierung allgemeiner pädagogischer Kompetenz in der universitären Lehrerbildung.,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 3, no. 2, pp. 179–198, 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41463
G. Israel, A. Seifert, J. König, N. Schaper, and S. Blömeke, “Entwicklung und empirische Überprüfung eines phasenübergreifenden Berufsfähig-keitsprofils für angehende Lehrpersonen.,” presented at the AEPF-Tagung „Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung”, Jena, 2010.
LibreCat
 

2009 | Book | LibreCat-ID: 32143
A. Karsten, Vielfalt des Schreibens. Zur Dialogizität schriftlicher Äußerungen im Spannungsfeld von Konventionalisierung und Positionierung. Berlin: Lehmanns Media, 2009.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31684
I. Scharlau and H. Aebli, “Jean Piaget, Die Entwicklung der physikalischen Mengenbegriffe beim Kinde: Erhaltung und Atomismus,” in Kindlers Literatur Lexikon, vol. 3, H. L. Arnold, Ed. Stuttgart: Metzler, 2009.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31683
I. Scharlau and H. Aebli, “Jean Piaget, Das Erwachen der Intelligenz beim Kinde,” in Kindlers Literatur Lexikon, vol. 3, H. L. Arnold, Ed. Stuttgart: Metzler, 2009.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28964 | OA
F. Hilkenmeier, J. Tünnermann, and I. Scharlau, “Early Top-Down Influences in Control of Attention: Evidence from the Attentional Blink,” KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence., 2009.
LibreCat | Download (ext.)
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28955
K. Weiß and I. Scharlau, “Attention Speeds Up Visual Information Processing: Selection for Perception or Selection for Action?,” KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence., 2009.
LibreCat | Download (ext.)
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28959 | OA
H.-W. Priess and I. Scharlau, “What you see is what you set – the position of moving objects,” KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence., 2009.
LibreCat | Download (ext.)
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 32520 | OA
H. M. Buhl, “My Mother: My Best Friend? Adults’ Relationships with Significant Others Across the Lifespan,” Journal of Adult Development, vol. 16, no. 4, pp. 239–249, 2009, doi: 10.1007/s10804-009-9070-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 32519 | OA
H. M. Buhl, F. Möller, M. Oebser, F. Stein, and P. Noack, “Zusammenhänge zwischen der Fähigkeit zur Perspektivenübernahme und dem Textverstehen im Vor- und Grundschulalter,” Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, vol. 1, pp. 75–90, 2009.
LibreCat | Download (ext.)
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 41367
A. Seifert, A. H. Hilligus, and N. Schaper, “Entwicklung und psychometrische Überprüfung eines Messinstruments zur Erfassung pädagogischer Kompetenzen in der universitären Lehrerbildung.,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 2, no. 1, pp. 82–103, 2009.
LibreCat
 

2009 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41465
J. König, A. Seifert, S. Blömeke, and N. Schaper, “LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden: Testinstrumente, Forschungsdesign und Fragestellungen.,” presented at the AEPF-Tagung „Selbstregulation – Fremdregulation“, Bochum, 2009.
LibreCat
 

2009 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41472
A. Seifert and N. Schaper, “Welche Dimensionen bzw. Modellstruktur liegt der Messung pädagogischer Kompetenz in der universitären Lehrerausbildung zugrunde?,” presented at the AEPF-KBBB-Tagung, Landau, 2009.
LibreCat
 

2008 | Special Issue | LibreCat-ID: 32471
O. Reis and H. M. Buhl, Eds., Special Section on Individuation during late adolescence and emerging adulthood: German studies, vol. 32, no. 5. 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 32518 | OA
H. M. Buhl, “Development of a model describing individuated adult child-parent relationships,” International Journal of Behavioral Development, vol. 32, no. 5, pp. 381–389, 2008.
LibreCat | Download (ext.)
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32516
H. M. Buhl, “Ein erweitertes individuationstheoretisches Modell zur Vorhersage der aktuellen und geplanten Unterstützung Erwachsener für ihre Eltern,” in Intergenerationelle Transferleistungen in Familien, E. J. Brunner, Ed. Jena: Verlag IKS Garamond, 2008, pp. 79–99.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed