Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
8881 Publications
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37454
Pädagogische Diagnostik und ihre Bedeutung für inklusiven Leseunterricht
L. Paleczek, S. Seifert, in: Inklusiver Leseunterricht, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019.
LibreCat
| DOI
L. Paleczek, S. Seifert, in: Inklusiver Leseunterricht, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37452
Chancen von Digitalisierung im inklusiven Leseunterricht
S. Seifert, in: Inklusiver Leseunterricht, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019.
LibreCat
| DOI
S. Seifert, in: Inklusiver Leseunterricht, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019.
2019 | Special Issue | LibreCat-ID: 37540 |
Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19)
J. Weber, D. Lengersdorf, eds., Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19), 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, D. Lengersdorf, eds., Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19), 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32064
Durchgängige Sprachbildung und Inklusion in der sachunterrichtsdidaktischen Lehrer*innenbildung. Eine interdisziplinäre Evaluationsstudie mit Sachunterrichtsstudierenden
E. Blumberg, C. Niederhaus, T. Albers, A. Havkic, in: D. Pech, C. Schomaker, T. Simon (Eds.), Inklusion im Sachunterricht, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2019, pp. 169–181.
LibreCat
E. Blumberg, C. Niederhaus, T. Albers, A. Havkic, in: D. Pech, C. Schomaker, T. Simon (Eds.), Inklusion im Sachunterricht, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2019, pp. 169–181.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36069
Semmel, Brötchen oder Schrippe? Bedeutung und regionale Verteilung von Varianten.
C. Lorenz, Praxis Deutsch 275 (2019) 14–19.
LibreCat
C. Lorenz, Praxis Deutsch 275 (2019) 14–19.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35511
John Ford, ’Tis Pity She's a Whore
C. Ehland, in: I. Berensmeyer (Ed.), Handbook of English Renaissance Literature, De Gruyter, Berlin and Boston, 2019, pp. 516–536.
LibreCat
C. Ehland, in: I. Berensmeyer (Ed.), Handbook of English Renaissance Literature, De Gruyter, Berlin and Boston, 2019, pp. 516–536.
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 39961
Peters, Robert (2017). Atlas spätmittelalterlicher Schreibsprachen des niederdeutschen Altlandes und angrenzender Gebiete (ASnA).
N. Wallmeier, Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft 11 (2019) 34–39.
LibreCat
N. Wallmeier, Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft 11 (2019) 34–39.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39995
Mit Droste im Glashaus. Scherbensammlung
R. Morrien, J. Grywatsch, C.O. Hetzel, M. Fleßner, eds., Mit Droste im Glashaus. Scherbensammlung, Daedalus, Münster, 2019.
LibreCat
R. Morrien, J. Grywatsch, C.O. Hetzel, M. Fleßner, eds., Mit Droste im Glashaus. Scherbensammlung, Daedalus, Münster, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39628
Terror(ismus), Theater und Tribunal: Ferdinand von Schirachs "Terror" und Joël Pommerats "La Révolution #1 – Wir schaffen das schon"
R. Morrien, in: J. Jabłkowska, G. Heidemann, E. Tomasi-Kapral (Eds.), #Engagement. Literarische Potentiale nach den Wenden, Peter Lang, Berlin u.a., 2019, pp. 127–145.
LibreCat
R. Morrien, in: J. Jabłkowska, G. Heidemann, E. Tomasi-Kapral (Eds.), #Engagement. Literarische Potentiale nach den Wenden, Peter Lang, Berlin u.a., 2019, pp. 127–145.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg , 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg , 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
Kooperativ Lernumgebungen für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule gestalten – ein Forschungs- und Entwicklungsprojekt zur Förderung von Grund- und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation auf der 28. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts e. V. (GDSU)
T. Mester, E. Blumberg, A. Kirsch, F. Hellmich, J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, S. Schwab, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2019.
LibreCat
T. Mester, E. Blumberg, A. Kirsch, F. Hellmich, J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, S. Schwab, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
Pre-service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
F.K. Hoya, M.F. Löper, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
F.K. Hoya, M.F. Löper, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40552
Einblicke in Normalitätsvorstellungen von Lehramtsstudierenden - "Die Situation meines Förderkindes habe ich mit meiner eigenen verglichen und Mitleid gespürt"
C. Pieper, B. Kottmann, in: M. Esefeld, K. Müller, P. Hackstein, E. Stechow, B. Klocke (Eds.), Lehren und Lernen, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2019, pp. 75–82.
LibreCat
C. Pieper, B. Kottmann, in: M. Esefeld, K. Müller, P. Hackstein, E. Stechow, B. Klocke (Eds.), Lehren und Lernen, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2019, pp. 75–82.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36881
„Raubdrucke“ als zeitgeschichtliche Dokumente der Kinderladenbewegung
N. Göddertz, K. Bock, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung, Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 325–334.
LibreCat
| DOI
N. Göddertz, K. Bock, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung, Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 325–334.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36868
Statt eines Nachworts: Die Kinderladenbewegung als Forschungsthema einer „Nachwuchsforscherinnengruppe“
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung., Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 389–342.
LibreCat
| DOI
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung., Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 389–342.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36890
Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Sozialdidaktik – Fachdidaktik Sozialpädagogik, 2019.
LibreCat
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Sozialdidaktik – Fachdidaktik Sozialpädagogik, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36893
Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Fachdidaktik Sozialpädagogik / Sozialdidaktik für Soziale Berufe, 2019.
LibreCat
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Fachdidaktik Sozialpädagogik / Sozialdidaktik für Soziale Berufe, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
LibreCat
| DOI
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
LibreCat
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 |
The Role of Saliency in Learning First Words
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18458
Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung
D. Tophinke, E. Topalovic, K. Rohlfing, eds., Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung, V&R unipress (Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 4/2019), Göttingen, 2019.
LibreCat
D. Tophinke, E. Topalovic, K. Rohlfing, eds., Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung, V&R unipress (Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 4/2019), Göttingen, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40973
Sprachstrukturelle Modelle. Linguistische, spracherwerbsorientierte und didaktische Zugänge
D. Tophinke, E. Topalovic, K.J. Rohlfing, Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 313–319.
LibreCat
| DOI
D. Tophinke, E. Topalovic, K.J. Rohlfing, Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 313–319.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 24905
Raising Robotic Natives?: Persuasive Potentials of Social Robots in Early Education
S. Siebert, N.F. Tolksdorf, K.J. Rohlfing, I. Zorn, The Journal of Communication and Media Studies (2019) 21–35.
LibreCat
| DOI
S. Siebert, N.F. Tolksdorf, K.J. Rohlfing, I. Zorn, The Journal of Communication and Media Studies (2019) 21–35.
2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24916
Do shy children behave differently than non-shy children in a child-robot interaction? An analysis of positive and negative expressions of shyness in kindergarten children
N.F. Tolksdorf, H. Dirk, K.J. Rohlfing, F.E. Viertel, in: 2019.
LibreCat
N.F. Tolksdorf, H. Dirk, K.J. Rohlfing, F.E. Viertel, in: 2019.
2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24913
When learning words with robots, children’s answers are multimodal: a challenge for a dialogue design
N.F. Tolksdorf, U.J. Mertens, K.J. Rohlfing, in: 2019.
LibreCat
N.F. Tolksdorf, U.J. Mertens, K.J. Rohlfing, in: 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20203
Multimodale Kommunikation in frühen Buchlesesituationen und ihr Zusammenhang mit dem späteren Wortschatz.
A. Grimminger, K. Rohlfing, Sprache · Stimme · Gehör 43 (2019) 93–99.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, K. Rohlfing, Sprache · Stimme · Gehör 43 (2019) 93–99.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction.
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, Journal of Child Language (2019) 1–17.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, Journal of Child Language (2019) 1–17.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20202
Utilizing Pragmatic Frames as an analytical tool for children’s performance during word learning.
K. Rohlfing, A. Grimminger, Proceedings of the 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics (2019).
LibreCat
K. Rohlfing, A. Grimminger, Proceedings of the 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics (2019).
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20224
Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?
K. Rohlfing, K. Nachtigäller, A. Berner, A. Foltz, in: Narrative, Literacy and Other Skills. Studies in Intervention., 2019, pp. 91–107.
LibreCat
K. Rohlfing, K. Nachtigäller, A. Berner, A. Foltz, in: Narrative, Literacy and Other Skills. Studies in Intervention., 2019, pp. 91–107.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20219
Language learning from the use of gestures.
K. Rohlfing, in: International Handbook of Language Acquisition, 2019, pp. 213–233.
LibreCat
K. Rohlfing, in: International Handbook of Language Acquisition, 2019, pp. 213–233.
2019 | Book | LibreCat-ID: 20218
Frühe Sprachentwicklung
K. Rohlfing, Frühe Sprachentwicklung, 1st ed., 2019.
LibreCat
K. Rohlfing, Frühe Sprachentwicklung, 1st ed., 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 17556
Evidence for Early Comprehension of Action Verbs
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J.M. Mandler, LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT 15 (2019) 64–74.
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J.M. Mandler, LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT 15 (2019) 64–74.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20200
The timing of pointing-speech combinations in typically developing and language-delayed toddlers.
A. Grimminger, Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction GESPIN (2019) 44–49.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction GESPIN (2019) 44–49.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20199
Die Integration von Lautsprache und Gesten in Lernkontexten.
A. Grimminger, Mitteilungen Des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 408–414.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, Mitteilungen Des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 408–414.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Wie können Studierende des Lehramts an Grund- und Förderschulen auf das kooperative Arbeiten in der inklusiven Grundschule vorbereitet werden? Posterpräsentation auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Entwicklung kooperativen Arbeitens bei Lehramtsstudierenden für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der inklusiven Grundschule. Posterpräsentation auf dem 8. Paderborner Grundschultag
M.F. Löper, G. Görel, F.K. Hoya, A. Kirsch, T. Mester, J.R. Schulze, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F.K. Hoya, A. Kirsch, T. Mester, J.R. Schulze, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
Kooperatives Unterrichten von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in der Naturwissenschaftlichen Fakultät der Leibniz Universität Hannover. Institut für Didaktik der Naturwissenschaften
F. Hellmich, J.R. Schulze, in: Leibniz Universität Hannover, Hannover, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, J.R. Schulze, in: Leibniz Universität Hannover, Hannover, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
Prerequisites for children’s attitudes towards peers with special educational needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to me! Exploring under-served students’ voice through innovative and participatory research designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association)
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Toronto, Toronto, Canada, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Toronto, Toronto, Canada, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, G. Görel, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, G. Görel, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
Prerequisites of Primary School Students’ Pro-social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
M.F. Löper, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
Children’s Pro-social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36383
Under which conditions does the social participation of students with special educational needs succeed? Keynote. Conference "Inclusive Education – Giving students a voice"
F. Hellmich, in: University of Vienna, Vienna, Austria, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, in: University of Vienna, Vienna, Austria, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
Effekte eines Trainings zum kooperativen Arbeiten im inklusiven Unterricht auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“
K. Franzen, G. Görel, F.K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
LibreCat
K. Franzen, G. Görel, F.K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36341
The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
G. Görel, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
Development Of Preservice Teachers' Inclusive Competences. The "KinU"-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
LibreCat
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht als Determinanten für ihren intentionalen Umgang mit Heterogenität im Klassenzimmer. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen
J.R. Schulze, F.K. Hoya, A. Kirsch, M. Brandenburg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, A. Kirsch, M. Brandenburg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36290
Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht: Förderung der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. Symposium der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36297
Möglichkeiten der Förderung der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden durch Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
K. Franzen, G. Görel, F.K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
K. Franzen, G. Görel, F.K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36302
Auswirkungen einer Lerneinheit zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeit von angehenden Grund- und Förderschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36293
Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.
C. Caruso, A. Seifert, in: C. Caruso, J. Woppowa (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, Universität Paderborn, Paderborn , 2019, pp. 37–51.
LibreCat
| DOI
C. Caruso, A. Seifert, in: C. Caruso, J. Woppowa (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, Universität Paderborn, Paderborn , 2019, pp. 37–51.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36878
Einleitung: Zugänge zur Kinderladenbewegung
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: Zugänge zur Kinderladenbewegung, Springer VS, 2019, p. XIII, 429 Seiten.
LibreCat
| DOI
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: Zugänge zur Kinderladenbewegung, Springer VS, 2019, p. XIII, 429 Seiten.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36850
Zugänge zur Kinderladenbewegung
Karin Bock, N. Göddertz, Franziska Heyden, Miriam Mauritz, eds., Zugänge zur Kinderladenbewegung , Springer VS, Wiesbaden, 2019.
LibreCat
| DOI
Karin Bock, N. Göddertz, Franziska Heyden, Miriam Mauritz, eds., Zugänge zur Kinderladenbewegung , Springer VS, Wiesbaden, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41153
Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job-Demands-Resources-Modells in den deutschen Schulkontext
Z. Teuber, J. Möer, L. Webel, A. Seifert, Prävention und Gesundheitsförderung 15 (2019) 269–274.
LibreCat
| DOI
Z. Teuber, J. Möer, L. Webel, A. Seifert, Prävention und Gesundheitsförderung 15 (2019) 269–274.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40930
Deutschdidaktik 2000–2018. Debatten – Entwicklungen – Perspektiven
J. Standke, E. Topalovic, eds., Deutschdidaktik 2000–2018. Debatten – Entwicklungen – Perspektiven, Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, 2019.
LibreCat
| DOI
J. Standke, E. Topalovic, eds., Deutschdidaktik 2000–2018. Debatten – Entwicklungen – Perspektiven, Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, 2019.
2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24923
Reconceptualising early childhood literacy facing child-robot interaction
N.F. Tolksdorf, K.J. Rohlfing, in: 2019.
LibreCat
N.F. Tolksdorf, K.J. Rohlfing, in: 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20243
Multimodal Turn-Taking: Motivations, Methodological Challenges, and Novel Approaches
K. Rohlfing, G. Leonardi, I. Nomikou, J. Rączaszek-Leonardi, E. Hüllermeier, IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems (2019).
LibreCat
| DOI
K. Rohlfing, G. Leonardi, I. Nomikou, J. Rączaszek-Leonardi, E. Hüllermeier, IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems (2019).
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20242
Raising Robotic Natives?: Persuasive Potentials of Social Robots in Early Education
S. Siebert, N.F. Tolksdorf, K. Rohlfing, I. Zorn, The Journal of Communication and Media Studies (2019) 21–35.
LibreCat
| DOI
S. Siebert, N.F. Tolksdorf, K. Rohlfing, I. Zorn, The Journal of Communication and Media Studies (2019) 21–35.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40974
Nähe-Distanz als multimodaler Strukturierungsraum: Empirische Daten zum vorschulischen Schriftspracherwerb
E. Topalović, L. Drepper, Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 327–336.
LibreCat
| DOI
E. Topalović, L. Drepper, Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 327–336.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40950
Nähe-Distanz als multimodaler Strukturierungsraum: Empirische Daten zum vorschulischen Schriftspracherwerb
E. Topalović, L. Drepper, Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung. Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes (2019).
LibreCat
E. Topalović, L. Drepper, Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung. Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes (2019).
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 17178
Evidence for Early Comprehension of Action Verbs
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J.M. Mandler, LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT 15 (2019) 64–74.
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J.M. Mandler, LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT 15 (2019) 64–74.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41644
Organisation|Wissen – Einleitung
N. Engel, M. Klemm, A. Spiegel, K. Struve, in: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, {transcript Verlag}, 2019, pp. 289–300.
LibreCat
N. Engel, M. Klemm, A. Spiegel, K. Struve, in: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, {transcript Verlag}, 2019, pp. 289–300.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41642
Nation|Wissen – Einleitung
S. Köngeter, N. Engel, M. Klemm, A. Spiegel, in: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, transcript Verlag, 2019, pp. 29–40.
LibreCat
S. Köngeter, N. Engel, M. Klemm, A. Spiegel, in: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, transcript Verlag, 2019, pp. 29–40.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41641
Wissen in der Transnationalisierung. Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung: Einführende Überlegungen
S. Köngeter, N. Engel, M. Klemm, A. Spiegel, K. Struve, K. Chmelar, K. Klein-Zimmer, J. Bretting, A. Duscha, in: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, transcript Verlag, 2019, pp. 9–27.
LibreCat
S. Köngeter, N. Engel, M. Klemm, A. Spiegel, K. Struve, K. Chmelar, K. Klein-Zimmer, J. Bretting, A. Duscha, in: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, transcript Verlag, 2019, pp. 9–27.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41855
26. Regionalgeschichtstagung: Tafeln und Speisen, Essen und Schlemmen – regional oder global?
P. Duschner, Paderborner Historische Mitteilungen 32 (2019) 144–151.
LibreCat
P. Duschner, Paderborner Historische Mitteilungen 32 (2019) 144–151.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40967
Vom Sammeln und Ausstellen ostasiatischer Kunst: das Beispiel des Ehepaars Adolf und Frieda Fischer
P. Duschner, Paderborner Historische Mitteilungen 32 (2019) 116–136.
LibreCat
P. Duschner, Paderborner Historische Mitteilungen 32 (2019) 116–136.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41932
Transferprozesse bei mehrsprachigen Literacy-Erfahrungen.
E. Topalović, in: A. Rohde, A.K. Steinlen (Eds.), Sprachenvielfalt Als Ressource Begreifen. Mehrsprachigkeit in Bilingualen Kindertagesstätten Und Schulen., Dohrmann, Berlin, 2019, pp. 194–204.
LibreCat
E. Topalović, in: A. Rohde, A.K. Steinlen (Eds.), Sprachenvielfalt Als Ressource Begreifen. Mehrsprachigkeit in Bilingualen Kindertagesstätten Und Schulen., Dohrmann, Berlin, 2019, pp. 194–204.
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 41720
Hanley, Catherine, Matilda, Empress, Queen, Warrior
A. Foerster, Francia Recensio 3 (2019).
LibreCat
A. Foerster, Francia Recensio 3 (2019).
2019 | Book | LibreCat-ID: 37199
Rereading Marx in the Age of Digital Capitalism
C. Fuchs, Rereading Marx in the Age of Digital Capitalism, Pluto Press, London, 2019.
LibreCat
C. Fuchs, Rereading Marx in the Age of Digital Capitalism, Pluto Press, London, 2019.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41433 |
Digital Objects, Digital Subjects: Interdisciplinary Perspectives on Capitalism, Labour and Politics in the Age of Big Data
C. Fuchs, D. Chandler, eds., Digital Objects, Digital Subjects: Interdisciplinary Perspectives on Capitalism, Labour and Politics in the Age of Big Data, University of Westminster Press, London, 2019.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, D. Chandler, eds., Digital Objects, Digital Subjects: Interdisciplinary Perspectives on Capitalism, Labour and Politics in the Age of Big Data, University of Westminster Press, London, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41544
Henri Lefebvre’s Theory of the Production of Space and the Critical Theory of Communication
C. Fuchs, Communication Theory 29 (2019) 129–150.
LibreCat
C. Fuchs, Communication Theory 29 (2019) 129–150.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41796 |
Öffentlichkeit im digitalen Kapitalismus
C. Fuchs, in: K. Holzmann, T. Hug, G. Pallaver (Eds.), Das Ende der Vielfalt? Zur Diversität der Medien, Innsbruck University Press, Innsbruck, 2019, pp. 49–66.
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, in: K. Holzmann, T. Hug, G. Pallaver (Eds.), Das Ende der Vielfalt? Zur Diversität der Medien, Innsbruck University Press, Innsbruck, 2019, pp. 49–66.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41797
Social Media, Big Data, and Critical Marketing
C. Fuchs, in: M. Tadajewski, M. Higgins, J. Denegri-Knott, R. Varman (Eds.), The Routledge Companion to Critical Marketing, Routledge, London, 2019, pp. 467–481.
LibreCat
C. Fuchs, in: M. Tadajewski, M. Higgins, J. Denegri-Knott, R. Varman (Eds.), The Routledge Companion to Critical Marketing, Routledge, London, 2019, pp. 467–481.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42371 |
Appropriation of Digital Machines and Appropriation of Fixed Capital as the Real Appropriation of Social Being: Reflections on Toni Negri’s Chapter
C. Fuchs, in: D. Chandler, C. Fuchs (Eds.), Digital Objects, Digital Subjects: Interdisciplinary Perspectives on Capitalism, Labour and Politics in the Age of Big Data, University of Westminster Press, London, 2019, pp. 215–221.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, in: D. Chandler, C. Fuchs (Eds.), Digital Objects, Digital Subjects: Interdisciplinary Perspectives on Capitalism, Labour and Politics in the Age of Big Data, University of Westminster Press, London, 2019, pp. 215–221.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 42488 |
M. N. Roy and the Frankfurt School: Socialist Humanism and the Critical Analysis of Communication, Culture, Technology, Fascism and Nationalism
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 17 (2019) 249–286.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 17 (2019) 249–286.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 42489 |
What is Critical Digital Social Research? Five Reflections on the Study of Digital Society
C. Fuchs, Journal of Digital Social Research 1 (2019) 10–16.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, Journal of Digital Social Research 1 (2019) 10–16.
2019 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42487 |
We Need a Full Public Service Internet – State-Owned Infrastructure is Just the Start
C. Fuchs, The Conversation (2019).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, The Conversation (2019).
2019 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42490 |
Boris Johnson Takes His Brexit Demagoguery to the Social Media Sphere
C. Fuchs, TruthOut (2019).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, TruthOut (2019).
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 42508
重读马克思:资本主义批判与激进理论的未来[J]
Fuchs C., Monticelli L., 国外理论动态 (Foreign Theoretical Trends) 2019 (8) (2019) 20–24.
LibreCat
Fuchs C., Monticelli L., 国外理论动态 (Foreign Theoretical Trends) 2019 (8) (2019) 20–24.
2019 | Book | LibreCat-ID: 42848
Critical Theory of Communication: New Readings of Lukács, Adorno, Marcuse, Honneth and Habermas in the Age of the Internet (Chinese translation)
Fuchs C., Critical Theory of Communication: New Readings of Lukács, Adorno, Marcuse, Honneth and Habermas in the Age of the Internet (Chinese translation), Communication University of China Press, Beijing, 2019.
LibreCat
Fuchs C., Critical Theory of Communication: New Readings of Lukács, Adorno, Marcuse, Honneth and Habermas in the Age of the Internet (Chinese translation), Communication University of China Press, Beijing, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41543
Revisiting the Althusser/E. P. Thompson-Controversy: Towards a Marxist Theory of Communication
C. Fuchs, Communication and the Public 4 (2019) 3–20.
LibreCat
C. Fuchs, Communication and the Public 4 (2019) 3–20.
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 42960
Social Media and Everyday Politics
T. Allmer, Concept: The Journal of Contemporary Community Education Practice Theory 10 (2019) 1–2.
LibreCat
T. Allmer, Concept: The Journal of Contemporary Community Education Practice Theory 10 (2019) 1–2.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 42982
Academic Labour, Digital Media and Capitalism
T. Allmer, Critical Sociology 45 (2019) 599–615.
LibreCat
| DOI
T. Allmer, Critical Sociology 45 (2019) 599–615.
2019 | Book | LibreCat-ID: 42940
Kritická teorie a sociální média: Mezi emancipací a komodifikací. Translated
T. Allmer, Kritická teorie a sociální média: Mezi emancipací a komodifikací. Translated, Filosofia, Prague, 2019.
LibreCat
T. Allmer, Kritická teorie a sociální média: Mezi emancipací a komodifikací. Translated, Filosofia, Prague, 2019.
2019 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42937
Whitepaper Künstliche Intelligenz und Diskriminierung – Herausforderungen und Lösungsansätze
T. Matzner, S. Beck, A. Grundwald, K. Jacob, der Plattform Lernende Systeme (2019).
LibreCat
T. Matzner, S. Beck, A. Grundwald, K. Jacob, der Plattform Lernende Systeme (2019).
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 42930
Sinnvoll versus gesund? – Bestimmungen der Mediennutzung
T. Matzner, Gehirn & Geist Nr. 1 (2019) (2019).
LibreCat
T. Matzner, Gehirn & Geist Nr. 1 (2019) (2019).
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42906
Plural, situated subjects in the critique of artificial intelligence
T. Matzner, in: A. Sudmann (Ed.), The Democratization of Artificial Intelligence – Net Politics in the Era of Learning Algorithms, transcript, Bielefeld, 2019.
LibreCat
T. Matzner, in: A. Sudmann (Ed.), The Democratization of Artificial Intelligence – Net Politics in the Era of Learning Algorithms, transcript, Bielefeld, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28148 |
Challenging algorithmic profiling: The limits of data protection and anti-discrimination in responding to emergent discrimination
M. Mann, T. Matzner, Big Data & Society 6 (2019).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
M. Mann, T. Matzner, Big Data & Society 6 (2019).