Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9979 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58867 | OA
Ertel E, Lamb J, Münzmay A, et al. Digitalität in der Theaterwissenschaft. Forum der AG ARCHIV mit NFDI4Culture. In: Kolesch D, Lazadzig J, Schrödl J, Seidler L-F, Walch T, Warstatt M, eds. Matters of Urgency – Herausforderungen der Gegenwart in Theater und Wissenschaft. Universities Publishing; 2025. doi:10.14279/depositonce-22414
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59479
Knickenberg M, Zurbriggen C. Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
Knickenberg M, Kullmann H. Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482
Sharma U, Gibson S, Knickenberg M, Mullick J. What ist he best educational option for my child who needs additional support: A global perspective. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59533
Janus R, Mitropoulou V, Meke M. Theology Students´ Views on the Communication wirth the Other During COVID-19 Lockdown. The Educational Review. 2025;9(3):321-334. doi:10.26855/er.2025.03.008
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59567
Bröker C. Nur Gewinner und Verlierer in der Erzählung vom Krieg? Der Zweck von Emotionen in den Beschreibungen der englischen Barons’ Wars (1216–1217 und 1264–1265). In: Quaas F, Raum T, eds. Emotionen Im Krieg – Krieg Der Emotionen. Vol 33.   Hamburger Studien zu Gesellschaften und Kulturen der Vormoderne . ; 2025:159-180.
LibreCat
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59564 | OA
Peckhaus V. Hermann, Michael, „Der Wandel von Statistik zu Maschinellem Lernen“, SieB. Sie-gener Beiträge zur Geschichte und Philosophie der Mathematik 17 (2023), 145–179. . zbMATH Open, Zbl 07925543. Published online 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59572
Bohndich C, Breetzke J, Buhl HM, Klingsieck KB. Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways. Social Psychology of Education. 2025;98. doi:10.1007/s11218-025-10058-0
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59607
Puscher S. Ehetragödien. Lessings Lektüre von John Banks’ The Unhappy Favourite or the Earl of Essex (1682). In: Steigerwald J, Jörg Robert, eds. G.E. Lessings Hamburgische Dramaturgie. Zwischen Ästhetischer Theorie Und Dramatischer Praxis. Vol 12. Poesis. Brill, Fink; 2025:159-186.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59610
Fuchs C. Digital Labor and Digital Capitalism: A Critical Political Economy Perspective. In: Qiu JL, Yeo S, Maxwell R, eds. The Handbook of Digital Labor. Wiley Blackwell; 2025:349-371. doi:10.1002/9781119981831.ch19
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59636
Bohndick C, Breetzke J, Klingsieck KB, Buhl HM. Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways. Social Psychology of Education. 2025;28. doi:10.1007/s11218-025-10058-0
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59653 | OA
Schlierkamp ML. Disability im schulischen Kontext. Über den Umgang von Lehrpersonen. #schuleverantworten. 2025;5:120-124.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2025 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 59446
Reis O. Lerngegenstand, Modellierung, religionsdidaktisch. In: WiReLex 02/2025. ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54266
Lausen S, Janus R, Dröge M, eds. Von Transzendenz zum Transhumanismus. Deutungskulturen von (Un-)Heilsgeschichte im 19. und 20. Jahrhundert . SpringerVS
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58225
Süßmann J. „Religiöse Gewalt“ in der Frühen Neuzeit? Eine begriffsgeschichtliche Revision. In: Weltecke D, ed. Religiöse Gewalt in historischer Dimension. Vol 109. Schriften des Historischen Kollegs. Kolloquien. De Gruyter | Oldenbourg; 2025:429–448. doi:10.1515/9783110773781-018
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Misc | LibreCat-ID: 59671
Abdelrahem M. Die Menschheitsfamilie und der Begriff der Umma – Islamische Perspektiven im interreligiösen Dialog.; 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58538
Kokew SM. Aspekte des Zusammenlebens zwischen Muslimen und Nichtmuslimen. In: Tamer G, ed. Islam II. Regionen, Lebensformen, Geistesgeschichte. Vol 25,2. 1st ed. Die Religionen der Menschheit. Kohlhammer; 2025:216-234. doi:10.17433/978-3-17-034023-7
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 | OA
Wohnhas V, Neumann P, Lütje-Klose B. Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen. QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2025;6(2). doi:10.21248/qfi.167
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig B. Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion. In: Schweer MKW, ed. Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge . 4th ed. Springer VS; 2025:481-500.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed