Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10024 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58397
J. Leineweber, “Einführung,” in Immaterielles Kulturerbe und Regionale Identität. Schützenwesen in Nordwestdeutschland, J. Leineweber and E.-M. Seng, Eds. Bielefeld: transcript, 2025, pp. 13–31.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58498
J. Wehde, “Determinanten der politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden und damit verbundene Implikationen für die Lehrer*innenbildung,” presented at the Jahrestagung der GEBF, Mannheim, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
M. F. Löper, N. Finke, M. Knickenberg, and F. Hellmich, “Feedback und selbstbezogene Kognitionen als Prädiktoren für die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Lernen durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern und Schüler:innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge aus der Bildungsforschung“,” 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58520 |

C. Haker, “Rechtspopulismus und Rechtsextremismus an Hochschulen,” Berliner Debatte Initial, vol. 35, no. 2, pp. 207–223, 2025, doi: 10.25162/bdi-2024-0015.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58521 |

C. Haker, “Normative Grundlagen des pluralistischen Paradigmas,” Kieler sozialwissenschaftliche Revue. Internationales Tönnies-Forum, vol. 2, no. 2–2024, pp. 133–147, 2025, doi: 10.3224/ksr.v2i2.02.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58518
A. Hartmann, “(Re)Polizicizing the Teen Genre: On the (Queer) Utopian Potentials of Netflix’s Sex Education,” in Political Education and American Studies, A. Franke, U. Küchler, and K. Luther, Eds. Heidelberg: Winter, 2025, pp. 213–218.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58867 |

E. Ertel et al., “Digitalität in der Theaterwissenschaft. Forum der AG ARCHIV mit NFDI4Culture,” in Matters of Urgency – Herausforderungen der Gegenwart in Theater und Wissenschaft, Berlin, 2025, doi: 10.14279/depositonce-22414.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59479
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method,” presented at the SAA (Society for Ambulatory Assessment) Conference, Ku Leuven, Belgium, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, and C. Sahli Lozano, “Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade. Serbia, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
M. Knickenberg and H. Kullmann, “Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade, Serbia, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482
U. Sharma, S. Gibson, M. Knickenberg, and J. Mullick, “What ist he best educational option for my child who needs additional support: A global perspective,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade, Serbia, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59533
R. Janus, V. Mitropoulou, and M. Meke, “Theology Students´ Views on the Communication wirth the Other During COVID-19 Lockdown,” The Educational Review, vol. 9, no. 3, pp. 321–334, 2025, doi: 10.26855/er.2025.03.008.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59567
C. Bröker, “Nur Gewinner und Verlierer in der Erzählung vom Krieg? Der Zweck von Emotionen in den Beschreibungen der englischen Barons’ Wars (1216–1217 und 1264–1265),” in Emotionen im Krieg – Krieg der Emotionen, vol. 33, F. Quaas and T. Raum, Eds. 2025, pp. 159–180.
LibreCat
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59564 |

V. Peckhaus, “Hermann, Michael, „Der Wandel von Statistik zu Maschinellem Lernen“, SieB. Sie-gener Beiträge zur Geschichte und Philosophie der Mathematik 17 (2023), 145–179. ,” zbMATH Open, Zbl. 07925543. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59572
C. Bohndich, J. Breetzke, H. M. Buhl, and K. B. Klingsieck, “Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways,” Social Psychology of Education, vol. 98, 2025, doi: 10.1007/s11218-025-10058-0.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59607
S. Puscher, “Ehetragödien. Lessings Lektüre von John Banks’ The Unhappy Favourite or the Earl of Essex (1682),” in G.E. Lessings Hamburgische Dramaturgie. Zwischen ästhetischer Theorie und dramatischer Praxis, vol. 12, J. Steigerwald and Jörg Robert, Eds. Paderborn: Brill, Fink, 2025, pp. 159–186.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59610
C. Fuchs, “Digital Labor and Digital Capitalism: A Critical Political Economy Perspective,” in The Handbook of Digital Labor, J. L. Qiu, S. Yeo, and R. Maxwell, Eds. Hoboken, NJ: Wiley Blackwell, 2025, pp. 349–371.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59636
C. Bohndick, J. Breetzke, K. B. Klingsieck, and H. M. Buhl, “Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways,” Social Psychology of Education, vol. 28, 2025, doi: 10.1007/s11218-025-10058-0.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59653 |

M. L. Schlierkamp, “Disability im schulischen Kontext. Über den Umgang von Lehrpersonen,” #schuleverantworten, vol. 5, pp. 120–124, 2025.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2025 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 59446
O. Reis, “Lerngegenstand, Modellierung, religionsdidaktisch,” in WiReLex 02/2025, 2025.
LibreCat