Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9634 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54776 |
Soyka, C., & Schaper, N. (2024). Analyzing student response processes to refine and validate a competency model and competency-based assessment task types. Frontiers in Education, 9, Article 1397027. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1397027
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53940
Weiss Lucas, C., Kochs, S., Jost, J., Loução, R., Kocher, M., Goldbrunner, R., Wiewrodt, D., & Jonas, K. (2024). Digital participation of brain tumour patients in the assessment and treatment of communication disorders. Frontiers in Psychology, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1287747
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816 |
Biermeier, K., Scharlau, I., & Yigitbas, E. (2024). Measuring Visual Attention Capacity Across xReality. Proceedings of the 17th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments (PETRA 2024). https://doi.org/10.1145/3652037.3652050
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Misc | LibreCat-ID: 55136
Janus, R. (2024). Totgeschwiegen. Die fehlende Stellungnahme zu Lage der Jüdinnen und Juden durch die Bekennende Kirche im Nationalsozialismus (Vol. 2).
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55143 |
Steinhardt, I. (2024). Lehrpraktiken, Sozialisation und Selektion im Sozialraum Hochschule. In N. Vöing, T. Jenert, I. Neiske, J. Osthushenrich, U. Trier, T. Weber, & K. Altroggen (Eds.), Hochschullehre postdigital: Lehren und Lernen neu gestalten (Vol. 141, pp. 38–53). wbv.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55188
Fuchs, C. (2024). An interview with Christian Fuchs on Communication and Media Studies. Moment, 11(1), 11–23. https://doi.org/10.17572/mj2024.1.11-23
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 55147
Jacke, C. (2024). Bodo Mrozek (2019/2021/2023): Jugend Pop Kultur. Eine transnationale Geschichte. Suhrkamp; Simon Reynolds (2023): Futuromania. Elektronische Träume von der Zukunft. Ventil. In Medien & Zeit. Kommunikation in Vergangenheit und Gegenwart. (Vol. 39, Issue 1, pp. 48–53). Arbeistkreis für historische Kommunikationsforschung.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55197
Jacke, C. (2024). Zukunftspop - Popzukunft. Kurze Anmerkungen zu Konstanten der Popmusikkulturen. In In: rock’n’popmuseum gGmbH Gronau (Ed.), Hits & Storys. 20 Jahre rock’n’popmuseum. (1st ed., pp. 294–295). Heel.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, N., Kurock, R., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2024). Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation. Journal of Research in Childhood Education.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 54991 |
Hälterlein, J. (2024). Versicherheitlichung. In Forschungsgruppe Diskursmonitor und Diskursintervention (Ed.), Diskursmonitor. Glossar zur strategischen Kommunikation in öffentlichen Diskursen (Vol. 2).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 55305
Quast, J. (2024). Theorien des digitalen Kapitalismus. Arbeit, Ökonomie, Politik und Subjekt. In Zeitschrift für Genozidforschung (Vol. 22, Issue 1, pp. 165–171). Velbrück Wissenschaft.
LibreCat
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17752
Peckhaus, V. (n.d.). Zermelo . In Historische Kommission bei der Bayerischen Akademie der Wissenschaften (Ed.), Neue Deutsche Biographie, Bd. 28: Wettstein - Zwoch (pp. 659–660). Duncker & Humblot.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54963
Süßmann, J. (2024). Schul(innen)räume und Verhaltensnormierung in Franckes Schulstadt. In T. Grunewald (Ed.), Frühneuzeitliche Schularchitekturen. Internationale und interdisziplinäre Perspektiven (Vol. 67, pp. 203–221). Verlag der Franckeschen Stiftungen zu Halle.
LibreCat
2024 | Misc | LibreCat-ID: 54235 |
Süßmann, J. (2024). Religion und Freiheit.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55357
Büker, P., Kamin, A.-M., Glawe, K., Herding, J., & Schaper, F. (2024). Von der Entwicklung von Open Educational Resources zur Umsetzung von Open Educational Practices in der inklusiven Lehrkräftebildung: Anforderungen und Lösungswege am Beispiel der Projekte Inklud.nrw und InDigO. MedienPädagogik, 62. https://doi.org/10.21240/mpaed/62/2024.07.01.X
LibreCat
| DOI
2024 | Special Issue | LibreCat-ID: 55359
Lehrer:innenbildung unter der Perspektive von Inklusion und Digitalisierung. Mit Offenen Bildungsressourcen (OER) zu offenen, innovativen Bildungspraktiken (OEP) . (2024). In K. Glawe, A.-M. Kamin, J. Herding, & P. Büker (Eds.), MedienPädagogik (Issue 62). https://doi.org/doi.org/10.21240/mpaed/62.X
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55391 |
Mildorf, J. (2024). Music and Narrative in Art Exhibition Audio Guides: “Beckmann & Amerika.” In C. Van Nerom, A. Peeters, & B. Bouckaert (Eds.), Music and its Narrative Potential (1st ed., pp. 201–218). Brill Fink.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37062 |
Peckhaus, V. (2024). Fraenkel, Adolf Abraham Halevi. In NDB-online, veröffentlicht am 01.07.2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52252
Tophinke, D., & Dübbert, A. (2024). „4 THe BoYZ“ – Widmungen im Szene-Graffiti aus konstruktionsgrammatischer Perspektive. Eine multimodale Relator-Konstruktion als grammatische Musterbildung im Horizont des Textes. In S. Stumpf & S. Stein (Eds.), Konstruktionsgrammatik X. Textsorten und Textmuster als Konstruktionen? (pp. 89–112). Stauffenburg.
LibreCat
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 55196
Jacke, C. (2024). Marina Forell (2023): Atemlos zum Erfolg. Gender, Frauenbild und Entwicklungstendenzen im deutschen Schlager. In Musiktheorie. Zeitschrift für Musikwissenschaft. (Vol. 39, Issue 2, pp. 181–185). Laaber.
LibreCat
| Files available