Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10024 Publications


2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60341
Wehde J. Integration eines Lehrmoduls zur Demokratiebildung in bildungswissenschaftlichen Seminaren der Universität Paderborn. In: Busch M, Dittgen M, Frerick L, Weyand B, eds. Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung. Wochenschau Wissenschaft.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58895
Rezat S, Kilsbach S, Michel N, Karabey R, Stahl M, Wachsmuth H. Mehrebenenannotation argumentativer Lerner*innentexte für die automatische Textauswertung. Zeitschrift für Angewandte Linguistik. 2025;(82):1-28. doi:https://doi.org/10.1515/zfal-2025-2003
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60460
Knoll L. Sustainable Finance und Soziologie. In: cric e.V. cric e.V., ed. Sustainable Finance. Die Zukunft nachhaltigen Investierens – ein interdisziplinärer Ausblick. oekom; 2025. doi:https://doi.org/10.14512/9783987264160
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60459
Knoll L, Klüh U, Naji I, Rossmann F. Sustainable finance down to earth? Insights from the German regional economy. Finance and Space.
LibreCat
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 48363
Foerster A. The Swineherd’s Wife who Scolded the King. In: Butler E, Dumitrescu I, eds. Women in Early Medieval England. The New Middle Ages. Springer Textbook.
LibreCat
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 48362
Foerster A. Eadburh of Wessex. In: Butler E, Dumitrescu I, eds. Women in Early Medieval England. The New Middle Ages. Springer Textbook.
LibreCat
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 48364
Foerster A. Seaxburh. In: Butler E, Dumitrescu I, eds. Women in Early Medieval England. The New Middle Ages. Springer Textbook.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 49504
Schlieper H. Liebestragödie. Genealogien Einer Französischen Gattung Des 17. Jahrhunderts. Brill / Fink
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Freitag C, Thiem A. Transformation durch Vermittlung. Das Heilige in der Geschichte pädagogischen und literarischen Wirkens der Jesuiten in Lateinamerika . In: Egidi M, Peters L, Schmidt J, eds. (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen. 1st ed. University Press; 2024:253-272.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41850
Silvestri M. Struktur und Sonderbauten der Silberbergbaustädte des 16. Jahrhunderts. Zur Korrelation von Städtebau und Montanwesen (Potosí und das Erzgebirge). In: Bergbau und Hausbau.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33429
Kißling M, Seidel N. Vexierbilder als gegenhegemoniales Moment. Strategien postmigrantischen Erzählens bei Andrea Karimé. In: Hodaie N, Hofmann M, eds. Literatur der Postmigration: Grundzüge, Formen und Vertreter_innen. Metzler Verlag; :i.Dr.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano C, Wüthrich S, Kullmann H, et al. How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49772 | OA
Huybrechts Y, Karaca R. BelgienNet – une plateforme pour l’accès aux langues et cultures de la Belgique. Synergies Pays germanophones. 2024;16:119-131.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg M, Zurbriggen C. Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg M, Zurbriggen C. Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study. . In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17740 | OA
Peckhaus V. Leibniz’s Influence on 19th Century Logic. In: Zalta EN., Nodelman U, eds. The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024. ; 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50812
Degeling J, Haffke M. Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’. In: Bee J, Gradinari I, Köppert K, eds. digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie. Spector; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51790 | OA
Richter S. Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V. In: Kieslinger D, Owsianowski J, eds. Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven. Lambertus; 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52087
Meier J, Vogelsang C, Rotärmel T. “Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium” - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden. In: Schöning A, Heer M, Pahl M, et al., eds. Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:310-324. doi:10.35468/6068
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed