Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1949 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17905
Kersting, J., & Geierhos, M. (2020). Towards Aspect Extraction and Classification for Opinion Mining with Deep Sequence Networks. In R. Loukanova (Ed.), Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020 (p. n.n.). n.n.: Springer.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19684
Lebock, S. (2020). Wann bin ich wer? Peer-Berater*innen im Spannungsverhältnis. Journal der Schreibberatung, 19(1), 59–70. https://doi.org/10.3278/JOS2001W008
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19730
Büker, P., & Hüpping, B. (2020). Children as (Co)Researchers as an Opportunity to Influence School Life: A Didactic Approach and its Relevance. Angenommener Beitrag im Rahmen des Symposiums: Participation to Connect Members of the School Community an der ECER 2020 - The European Conference on Educational Research. Universität Glasgow.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 18686
Kersting, J., & Bäumer, F. S. (2020). Semantic Tagging of Requirement Descriptions: A Transformer-based Approach. In Proceedings of the 17th International Conference on Applied Computing (pp. 119--123). Lisbon, Portugal: IADIS.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17347
Bäumer, F. S., Kersting, J., Buff, B., & Geierhos, M. (2020). Tag Me If You Can: Insights into the Challenges of Supporting Unrestricted P2P News Tagging. In Information and Software Technologies: 26th International Conference, ICIST 2020, Kaunas, Lithuania, 15th-17th October, 2020, Proceedings (pp. 368--382). Kaunas, Litauen: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-59506-7_30
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 17331
Graf-Schlattmann, M., Meister, D. M., Oevel, G., & Wilde, M. (2020). Kollektive Veränderungsbereitschaft als zentraler Erfolgsfaktor von Digitalisierungsprozessen an Hochschulen. Forschungsperspektiven auf Digitalisierung in Hochschulen, Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 15(1).
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 18149
Müller, A., & Tophinke, D. (2020). Grammatik entdecken (Basisartikel). Praxis Deutsch , 282, 4–13.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18738
Peckhaus, V. (n.d.). van Atten, Mark, Essays on Gödel’s Reception of Leibniz, Husserl, Brouwer, Springer: Cham u.a. 2015 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science, 35). Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete [DE063408024].
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18776
Seng, E.-M., & Göttmann, F. (2020). Einleitung – Introduction. In Dies. (Ed.), Innovation in der Bauwirtschaft – Innovation in the building industry. Wesersandstein vom 16. bis 19. Jahrhundert  – Weser Sandstone form the 16th to the 19th Century (pp. 1–78). Berlin, Boston: (im Druck).
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18815
Seng, E.-M., & Hilbert, M. (2020). Die Ulmer Münsterbauhütte. In S. Bengel & Dombaumeister e.V. Europäische Vereinigung der Dombaumeister, Münsterbaumeister und Hüttenmeister (Eds.), Europäische Bauhütten – Immaterielles Kulturerbe der Menschheit (pp. 107–110). Neulingen.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18997
Peckhaus, V. (2020). Coury, Aline Germano Foseca; Vilela, Denise Silva, “Russell’s Paradox: A Historical Study About the Paradox in Frege’s Theories”, Revista Brasileira de História da Mathématica 19, No. 37, 95–116. Mathematical Reviews [MR4024871].
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19471
Saage, R., Reese-Schäfer, W., & Seng, E.-M. (Eds.). (2020). Politica et Ars. Interdisziplinäre Studien zur politischen Ideen- und Kulturgeschichte (bislang 26 Bände, Herausgebertätigkeit Reihe). Münster, Hamburg, London: LIT.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15582
Buff, B., Kersting, J., & Geierhos, M. (2020). Detection of Privacy Disclosure in the Medical Domain: A Survey. In Proceedings of the 9th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM 2020) (pp. 630--637). Setúbal, Portugal: SCITEPRESS.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19729
Büker, P., & Ogrodowski, J. (2020). Mit Viert- und Fünftklässler_innen den Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule reflektieren: Einblicke in eine längsschnittliche Kinderbefragung. Angenommener Beitrag im Rahmen des Symposiums: Die Gestaltung des Übergangs von der Grundschule zur weiterführenden Schule: Entwicklungen, Konzepte und neue Perspektiven aus aktuellen Studien an der DGfE-Sektionstagung Schulpädagogik an der Universität Osnabrück.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19767
Büker, P., & Hüpping, B. (2020). Als Forscher Einfluss auf Schulentwicklung nehmen – Veränderungen pädagogischer Bezie-hungen durch rechtebasierte Partizipation von Kindern in der Forscherrolle. Angenommener Beitrag im Rahmen des Symposiums: Qualität pädagogischer Beziehungen aus menschen-rechtlicher Perspektive definieren, empirisch erfassen und verbessern an der Tagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) 2020, Universität zu Köln.
LibreCat
 

2019 | Special Issue | LibreCat-ID: 13549
Hagengruber, R., & Hutton, S. (Eds.). (2019). Women Philosophers in Early Modern Philosophy. British Journal for the History of Philosophy (Vol. 27). Routledge. https://doi.org/10.1080/09608788.2019.1610861
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13551
Hagengruber, R. (2019). Emilie Du Châtelet zwischen Leibniz und Kant. Du Châtelet in der Eberhard-Kant-Kontroverse. In R. Hagengruber & H. Hecht (Eds.), Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung (pp. 173–196). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8749
Laubenstein, D., Guthöhrlein, K., Lindmeier, C., Scheer, D., & Sponholz, D. (2019). The ‘Learning Office’ as an Approach for Inclusive Education in Mathematics: Opportunities and Challenges. In Inclusive Mathematics Education (pp. 107–121). Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-11518-0_9
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 8958
Goller, M., Steffen, B., & Harteis, C. (2019). Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home. Vocations and Learning, 12(1), 67–85. https://doi.org/10.1007/s12186-018-9209-z
LibreCat | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9711
Strauß, S., & Schäfer-Althaus, S. (Eds.). (n.d.). Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed