Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2303 Publications
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59244
Löper MF, Hellmich F. Explanatory factors for students’ attitudes and their supportive behaviour towards peers with social and emotional disabilities. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (accepted). In: University of Belgrade; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59249
Finke N, Knickenberg M, Hellmich F. The role of teacher feedback for primary school students’ motivation and mathematical competencies. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (accepted). In: BelgradeUniversity of Belgrade; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59252
Schulze JR, Hellmich F. Pre-service teachers’ professional self-concept development concerning team-teaching in primary schools. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (accepted). In: University of Belgrade; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59479
Knickenberg M, Zurbriggen C. Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
Knickenberg M, Kullmann H. Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482
Sharma U, Gibson S, Knickenberg M, Mullick J. What ist he best educational option for my child who needs additional support: A global perspective. In: ; 2025.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Freitag C, Thiem A. Transformation durch Vermittlung. Das Heilige in der Geschichte pädagogischen und literarischen Wirkens der Jesuiten in Lateinamerika . In: Egidi M, Peters L, Schmidt J, eds. (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen. 1st ed. University Press; 2024:253-272.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano C, Wüthrich S, Kullmann H, et al. How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg M, Zurbriggen C. Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg M, Zurbriggen C. Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study. . In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52087
Meier J, Vogelsang C, Rotärmel T. “Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium” - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden. In: Schöning A, Heer M, Pahl M, et al., eds. Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:310-324. doi:10.35468/6068
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52088
Vogelsang C, Meier J. Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums. In: Schöning A, Heer M, Pahl M, et al., eds. Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:277-293. doi:10.35468/6068
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51099
Welsandt NJ, Huschle L, Drossel K, Deimel D, Abs HJ. Mediennutzung von Jugendlichen zu sozialen und politischen Fragen, schulische Aktivitäten und Lehrkräftefortbildungen. In: Abs HJ, Hahn-Laudenberg K, Deimel D, Ziemes JF, eds. ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich. Waxmann Verlag GmbH; 2024:239-276.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53068
Grüter S, Gorges J, Lütje-Klose B, Neumann P, Wild E. Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2024;5(3). doi:10.21248/qfi.131
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 43135
Sharma Umesh , Loreman Tim , May Fiona , et al. Measuring collective efficacy for inclusion in a global context. European Journal of Special Needs Education. 2024;39(2):167–184. doi:10.1080/08856257.2023.2195075
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich F, Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E. Team-Teaching und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven". In: Pädagogische Hochschule Wien; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven". In: Pädagogische Hochschule Wien; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“. . In: Universität Potsdam; 2024.
LibreCat