Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2159 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34548 | OA
Lütje-Klose, Birgit, et al. “Schulische Inklusion in Nordrhein-Westfalen (NRW) – sieben Jahre nach Ratifizierung der UN-BRK.” Zeitschrift für Inklusion, no. 2, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Report | LibreCat-ID: 34504 | OA
Wild, Elke, et al. Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF). Technical Report. Universität Bielefeld , 2017, doi:10.4119/UNIBI/2916613.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34550 | OA
Lütje-Klose, Birgit, et al., editors. Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft. Band I: Menschenrechtliche, sozialtheoretische und professionsbezogene Perspektiven. Verlag Julius Klinkhardt, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34543 | OA
Lütje-Klose, Birgit, et al. “Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft. Zur Einführung in Band I.” Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft. Band I: Menschenrechtliche, sozialtheoretische und professionsbezogene Perspektiven, edited by Birgit Lütje-Klose et al., vol. 1, Verlag Julius Klinkhardt, 2017, pp. 11–14.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35217
Laubenstein, Désirée. “Sonderpädagogische Förderung.” Irgendwie Anders. Inklusionsaspekte in Den Künstlerischen Fächern Und Der Ästhetischen Bildung, edited by M. Blohm et al., Fabrico, 2017, pp. 41–44.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37300
Dahmen, Stephan, et al. “Analysing Inequality and Disadvantage from a Capability Perspective.” Empowering Young People in Disempowering Times Fighting Inequality Through Capability Oriented Policy, edited by Hans-Uwe Otto et al., Edward Elgar, 2017, pp. 23–38, doi:http://dx.doi.org/10.4337/9781788110860.00007.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37301
Dahmen, Stephan, and Jean-Michel Bonvin. “Est-Il Souhaitable de S´engager Dans La Voie de L´investissement Social?” Reformieren Durch Investieren?: Chancen Und Grenzen Des Sozialinvestitionsstaats in Der Schweiz, edited by Jean-Michel Bonvin and Stephan Dahmen, Seismo, 2017, pp. 125–140.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37302
Dahmen, Stephan, and Jean-Michel Bonvin. “Est-Il Souhaitable de S´engager Dans La Voie de L´investissement Social?” Reformieren Durch Investieren?: Chancen Und Grenzen Des Sozialinvestitionsstaats in Der Schweiz, edited by Jean-Michel Bonvin and Stephan Dahmen, Seismo, 2017, pp. 125–140.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 37303
Dahmen, Stephan. Reformieren Durch Investieren?: Chancen Und Grenzen Des Sozialinvestitionsstaats in Der Schweiz. Seismo Verlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37304
Dahmen, Stephan, and Jean-Michel Bonvin. “The Swiss Welfare State System: With Special Reference to Education Policy.” The Routledge International Handbook to Welfare State Systems, edited by Christian Aspalter, Routledge, 2017, pp. 274–290.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37305
Dahmen, Stephan. “The Dynamics of Youth Policies in Switzerland: Between Participation and Activation.” Empowering Young People in Disempowering Times. Fighting Inequality Through Capability Oriented Policy, Edward Elgar, 2017, pp. 144–159, doi:10.4337/9781788110860.00015.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36864
Bock, Karin, and Nina Göddertz. “Neue Erziehung, neuer Mensch, neue Gesellschaft. Die Kinderladenbewegung.” Handbuch Bildungsreform und Reformpädagogik, edited by Heiner Barz, Springer VS, 2017, pp. 359–65, doi:10.1007/978-3-658-07491-3_30.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
Hellmich, Frank, et al. Unter Welchen Voraussetzungen Kooperieren Grundschullehrkräfte Im Inklusiven Unterricht? – Eine Studie Zu Den Bedingungen Der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen Und -Lehrern Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der 5. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität Heidelberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort, Margarita, and Frank Hellmich. Feedback Als Prädiktor Für Leseverständnis, Kausalattributionen Und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Bei Kindern in Der Zweiten Hälfte Der Grundschulzeit. Vortrag Auf Der 5. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität Heidelberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral Paper Presentation. Mini Conference: “The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.” University of Groningen, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and Their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). University College UCC, Campus Carlsberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on Their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction). University of Tampere, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
Hellmich, Frank, and Susanne Schwab. Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE). Porto, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
Hellmich, Frank. Erklärungsfaktoren Für Einstellungen von Grundschullehrkräften Zur Inklusion - Qualitative Und Quantitative Befunde. Ludwig-Maximilians-Universität München, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and Their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities. Porto, 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed