Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
553 Publications
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48554
Barwell R, Wessel L, Parra A, eds. Mathematics Education in a Multilingual and Multicultural Environment. Post-Publikation Der Topic Study Group 31 Beiträge Der ICME-Konferenz 2016 in Hamburg.; 2019.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
Kuklinski C, Liebendörfer M, Hochmuth R, et al. Features of innovative lectures that distinguish them from traditional lectures and their evaluation by attending students. In: Proceedings of {CERME} 11. ; 2019.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
Dröse J. Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung. Springer Spektrum; 2019.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
Dröse J, Prediger S. Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben. In: Ahrenholz B, Jeuk S, Lütke B, Paetsch J, Roll H, eds. Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen . de Gruyter; 2019:107-134.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Bruns J, Eichen L. Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag. KiTa aktuell Österreich. 2019;7(5):85-86.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 |

Bruns J, Gasteiger H. VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers. In: Graven M, Venkat H, Essien A, Vale P, eds. Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol 2. ; 2019:129-136.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Gasteiger H, Bruns J, Benz C, Brunner E, Sprenger P. Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach. ZDM. 2019;52:193-205. doi:10.1007/s11858-019-01103-2
LibreCat
| DOI
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 |

Bruns J, Gasteiger H. Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung. In: Frank A, Krauss S, Binder K, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2019. WTM-Verlag; 2019:169-172. doi:10.17877/DE290R-20771
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book | LibreCat-ID: 45331
Schönherr J. Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study]. Springer Spektrum; 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 56248
Engel J, Biehler R, Frischemeier D, Podworny S, Schiller A, Martignon L. Erratum to: Zivilstatistik: Konzept einer neuen Perspektive auf Data Literacy und Statistical Literacy. AStA Wirtschafts- und Sozialstatistisches Archiv. 2019;14(1):113-114. doi:10.1007/s11943-019-00266-4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56245
Biehler R. Allgemeinbildung, Mathematical Literacy, and Competence Orientation. In: Jahnke HN, Hefendehl-Hebeker L, eds. ICME-13 Monographs. Springer International Publishing; 2019. doi:10.1007/978-3-030-11069-7_6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56247
Biehler R. Software for learning and for doing statistics and probability–Looking back and looking forward from a personal perspective. In: Contreras JM, Gea MM, Lopez-Martin MM, Molina-Portillo E, eds. Proceedings of the Third International Virtual Congress of Statistical Education. Universidad de Granada; 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 56252
Frischemeier D, Podworny S, Biehler R. Chancen und Herausforderungen für die Implementation von Zivilstatistiken in der Lehramtsausbildung. Stochastik in der Schule. 2019;39(1):26-33.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56259
Nieszporek R, Biehler R. Retrospective competence assessment in a PD course on teaching statistics with digital tools in upper secondary schools. In: Jankvist UT, van den Heuvel-Panhuizen M, Veldhuis M, eds. Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME; 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56257
Mai T, Biehler R. On the Introduction of Vectors in German Textbooks for Upper Secondary School. In: Rezat S, Lianghuo F, Hattermann M, Schumacher J, Wuschke H, eds. Proceedings of the Third International Conference on Mathametics Textbook Research and Development. Vol 16. Universitätsbibliothek Paderborn; 2019:233-238.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 56255
Kempen L, Biehler R. Fostering first-year pre-service teachers’ proof competencies. ZDM. 2019;51(5):731-746. doi:10.1007/s11858-019-01035-x
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56256
Lankeit E, Biehler R. Vorstellung einer Aufgabe zu den Zusammenhängen verschiedener Differenzierbarkeitsbegriffe im Mehrdimensionalen. In: Klinger M, Schüler-Meyer A, Wessel L, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2018. WTM-Verlag; 2019:117-131.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56789
Nieszporek R, Biehler R, Griese B. Developments of teachers’ knowledge facets in teaching statistics with digital tools measured with retrospective self-assessment. In: Sorto MA, White A, Guyot L, eds. Looking Back, Looking Forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Sta-Tistics (ICOTS10, July, 2018), Kyoto, Japan. International Statistical Institute; 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56246
Biehler R. The transition from calculus and to analysis—Conceptual analyses and supporting steps for students. In: Monaghan J, Nardi E, Dreyfus T, eds. Calculus in Upper Secondary and Beginning University Mathematics—Conference Proceedings. MatRIC; 2019:4–17.
LibreCat
| Files available
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7766 |

Schumacher J. Semiotische Analyse von Sinnkonstruktionsprozessen bei einem innermathematischen Zugang zum Erlernen negativer Zahlen. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. Münster: WTM-Verlag; 2018.
LibreCat
| Download (ext.)