Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

326 Publications


2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Eds., Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Frankfurt a. Main: Grundschulverband e. V., 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
U. Häsel-Weide, T. Breucker, and M. Nührenbörger, Förderheft zum Zahlenbuch 1. Leipzig: Klett, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Leipzig: Klett, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
U. Häsel-Weide, Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Leipzig: Klett, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Leipzig: Klett, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung.,” in Inklusiver Unterricht in der Grundschule, 1st ed., F. Helmich and E. Blumberg, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2017, pp. 213–228.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
U. Häsel-Weide and S. Prediger, “Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze.,” in Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten, 1st ed., M. Abshagen, B. Barzel, J. Kramer, T. Riecke-Baulecke, B. Rösken-Winter, and C. Selter, Eds. Seelze: Klett Kallmeyer, 2017, pp. 167–181.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
U. Häsel-Weide and C. Schöttler, “Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting.,” in Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and diversity in elementary mathematics education, 2017, pp. 373–383.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
U. Häsel-Weide and A. M. Hintz, “Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht.,” in Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Eds. Frankfurt a. Main: Grundschulverband e. V., 2017, pp. 78–87.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, E. Moser Opitz, and C. Wittich, Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen, 4th ed. Seelze: Klett Kallmeyer, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
M. Hoffmann and R. Biehler, “Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, 2017, pp. 441–444, doi: 10.17877/DE290R-18534.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen.,” in Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen., U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Eds. Frankfurt a. Main: Grundschulverband e. V., 2017, pp. 8–21.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45395
J. Dröse, S. Prediger, and A. Marcus, “Förderbaustein S3 - Verstehen von Textaufgaben,” in Mathe sicher können - Förderbausteine und Handreichungen, S. Prediger, Ch. Selter, M. Nührenbörger, and S. Hußmann, Eds. Berlin: Cornelsen, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45681
J. Bruns and L. Eichen, “EmMa – Interventionsstudie zur Entwicklung mathematikbezogener Kompetenzen elementarpädagogischer Fachpersonen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, Potsdam, 2017, pp. 1221–1224.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 36481
J. Bruns, L. Eichen, and H. Gasteiger, “Mathematics-related Competence of Early Childhood Teachers Visiting a Continuous Professional Development Course: An Intervention Study,” Mathematics Teacher Education and Development (MTED), vol. 19, no. 3, pp. 76–93, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34826
L. Eichen and J. Bruns, “Interventionsstudie zur Entwicklung mathematikbezogener Einstellungen frühpädagogischer Fachpersonen,” Frühe Bildung, vol. 6, no. 2, pp. 67–73, 2017, doi: 10.1026/2191-9186/a000310.
LibreCat | DOI | WoS
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36479
J. Bruns, L. Eichen, and H. Gasteiger, “Structure of Early Childhood Educators Math-related Competence,” in Proceedings of the 41th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , Singapur, 2017, vol. 2, pp. 185–192.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36484
J. Bruns and L. Eichen, “Individuelle Förderung im Kontext früher mathematischer Bildung,” in Perspektiven mathematischer Bildung im Übergang vom Kindergarten zur Grundschule, S. Schuler, C. Streit, and G. Wittmann, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2017, pp. 125–138.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45341
J. Schönherr and S. Schukajlow, “Does students’ interest in a mathematical problem depend on the problem’s connection to reality? An analysis of students’ interest and pre-service teachers’ judgments of students’ interest in problems with and without a connection to reality,” ZDM Mathematics Education, vol. 49, no. 3, pp. 367–378, 2017, doi: 10.1007/s11858-016-0819-3.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45340
J. Schönherr and S. Schukajlow, “Do students enjoy computing a triangle’s side? Enjoyment and boredom while solving problems with and without a connection to reality from students’ and pre-service teachers’ perspectives,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 39, pp. 171–196, 2017, doi: 10.1007/s13138-017-0123-y.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed