Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
408 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48331
Wessel L, Prediger S. Differentielle Förderbedarfe je nach Sprachhintergrund? Analysen zu Unterschieden und Gemeinsamkeiten zwischen sprachlich starken und schwachen, einsprachigen und mehrsprachigen Lernenden. In: Leiss D, Neumann A, Schwippert K, eds. Mathematik und Sprache-Empirischer Forschungsstand und unterrichtliche Herausforderungen. Waxmann; 2017:165–187.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48411
Wessel L. How do students develop lexical means for understanding the concept of relative frequency? Empirical insights on the basis of trace analyses. In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017). DCU Institute of Education and ERME.; 2017:1388-1395.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45395
Dröse J, Prediger S, Marcus A. Förderbaustein S3 - Verstehen von Textaufgaben. In: Prediger S, Selter Ch, Nührenbörger M, Hußmann S, eds. Mathe sicher können - Förderbausteine und Handreichungen. Cornelsen; 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45681
Bruns J, Eichen L. EmMa – Interventionsstudie zur Entwicklung mathematikbezogener Kompetenzen elementarpädagogischer Fachpersonen. In: Institut für Mathematik der Universität Potsdam, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:1221–1224.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 36481
Bruns J, Eichen L, Gasteiger H. Mathematics-related Competence of Early Childhood Teachers Visiting a Continuous Professional Development Course: An Intervention Study. Mathematics Teacher Education and Development (MTED). 2017;19(3):76–93.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34826
Eichen L, Bruns J. Interventionsstudie zur Entwicklung mathematikbezogener Einstellungen frühpädagogischer Fachpersonen. Frühe Bildung. 2017;6(2):67-73. doi:10.1026/2191-9186/a000310
LibreCat
| DOI
| WoS
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36479
Bruns J, Eichen L, Gasteiger H. Structure of Early Childhood Educators Math-related Competence. In: Kaur B, Ho WK, Toh TL, Choy BH, eds. Proceedings of the 41th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education . Vol 2. ; 2017:185-192.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36484
Bruns J, Eichen L. Individuelle Förderung im Kontext früher mathematischer Bildung. In: Schuler S, Streit C, Wittmann G, eds. Perspektiven mathematischer Bildung im Übergang vom Kindergarten zur Grundschule. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2017:125–138. doi:10.1007/978-3-658-12950-7_9
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45341
Schönherr J, Schukajlow S. Does students’ interest in a mathematical problem depend on the problem’s connection to reality? An analysis of students’ interest and pre-service teachers’ judgments of students’ interest in problems with and without a connection to reality. ZDM Mathematics Education. 2017;49(3):367–378. doi:10.1007/s11858-016-0819-3
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45340
Schönherr J, Schukajlow S. Do students enjoy computing a triangle’s side? Enjoyment and boredom while solving problems with and without a connection to reality from students’ and pre-service teachers’ perspectives. Journal für Mathematik-Didaktik. 2017;39:171–196. doi:10.1007/s13138-017-0123-y
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45336
Schönherr J, Schukajlow S, Leopold C. Make a drawing. Effects of strategic knowledge, drawing accuracy, and type of drawing on students’ mathematical modelling performance. Educational Studies in Mathematics. 2017;95(1):53–78. doi:10.1007/s10649-016-9736-1
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31377 |
Weich T, Hoffmann M. Exkursinhalte in der fachmathematischen Lehramtsausbildung: Wie man das Wesen und die Rolle der Mathematik vermittelt. die hochschullehre. 2017;3.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56356
Biehler R, Friedrich H. Professionelles Wissen von Lehrkräften zum Thema bedingte Wahrscheinlichkeiten und stochastische Unabhängigkeit. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:91-94.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56363
Biehler R, Frischemeier D, Reading C, Shaughnessy JM. Reasoning About Data. In: Ben-Zvi D, Makar K, Garfield J, eds. International Handbook of Research in Statistics Education. Springer International Publishing; 2017:139-192. doi:10.1007/978-3-319-66195-7_5
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56694
Biehler R, Schulte C. Perspectives for an interdisciplinary data science curriculum at German secondary schools. In: Biehler R, Budde L, Frischemeier D, et al., eds. Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017: The Collected Extended Abstracts . Universitätsbibliothek Paderborn; 2017:2–14.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56707
Frischemeier D, Biehler R. Stepwise development of statistical literacy and thinking in a statistics course for elementary preservice teachers. In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Educa-Tion (CERME10, February 1-5, 2017). DCU Institute of Education and ERME; 2017:756-763.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56704
Fleischmann Y, Biehler R. Analyse von Studierendenbearbeitungen von Präsenzaufgaben in der linearen Algebra. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:231-234.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56785
Mai T, Feudel F, Biehler R. Der Vektorbegriff an der Schnittstelle zwischen Schule und Hochschule. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:629-632.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56786
Nieszporek R, Biehler R. Kompetenzzuwachsmessung bei Lehrkräftefortbildungen durch retrospektive Selbsteinschätzung am Beispiel von “Stochastik kompakt.” In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:1259-1262.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 |
Schumacher J. Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen. In: Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg}, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2016. Münster: WTM-Verlag; 2016.
LibreCat
| Download (ext.)