Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4036 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62994
PrimOER: Professionalisierung der Grundschullehrkräftebildung durch eine neue „Kultur des Teilens“ in der Lehre. Posterbeitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.
P. Büker, A.-M. Kamin, G. Oevel, B. Bernasconi, J. Löwen, L. Bruhnke, M. Knurr, in: 2025.
LibreCat
P. Büker, A.-M. Kamin, G. Oevel, B. Bernasconi, J. Löwen, L. Bruhnke, M. Knurr, in: 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule.
P. Büker, D. Knapp, G. Schönknecht, Grundschulzeitschrift Jahresheft 1 (2025) 6–9.
LibreCat
P. Büker, D. Knapp, G. Schönknecht, Grundschulzeitschrift Jahresheft 1 (2025) 6–9.
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
LibreCat
2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Demokratie kann man lernen
P. Büker, S. Ertl, D. Knapp, S. Schnebel, eds., Demokratie kann man lernen, 2025.
LibreCat
P. Büker, S. Ertl, D. Knapp, S. Schnebel, eds., Demokratie kann man lernen, 2025.
2025 | Report | LibreCat-ID: 63009
Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können
B. Eickelmann, J. Puchta, L. Thieme, K. Zöller, Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können, Deutsche Kinder- und Jugendstiftung, 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
B. Eickelmann, J. Puchta, L. Thieme, K. Zöller, Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können, Deutsche Kinder- und Jugendstiftung, 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62998
Linking Competencies for Inclusion and Digitalization in Teacher Education
J. Herding, P. Büker, A.-M. Kamin, F. Schaper, DILeMa 1 (2025) 7–21.
LibreCat
| DOI
J. Herding, P. Büker, A.-M. Kamin, F. Schaper, DILeMa 1 (2025) 7–21.
2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 61469
Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur (Sonderheft der Zeitschrift für deutsche Philologie)
T. Heise, C. Öhlschläger, eds., Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur (Sonderheft der Zeitschrift für deutsche Philologie), Erich Schmidt Verlag, 2025.
LibreCat
| DOI
T. Heise, C. Öhlschläger, eds., Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur (Sonderheft der Zeitschrift für deutsche Philologie), Erich Schmidt Verlag, 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61480
Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur. Einleitung
T. Heise, C. Öhlschläger, Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur (Sonderheft der Zeitschrift für deutsche Philologie, 144. Band) 144 (2025) 1–12.
LibreCat
| DOI
T. Heise, C. Öhlschläger, Rückkehr des Ressentiments? Stereotype in Medien, Kulturphilosophie und Literatur (Sonderheft der Zeitschrift für deutsche Philologie, 144. Band) 144 (2025) 1–12.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63075
Islamfeindlichkeit, Muslim:innenfeindlichkeit und antimuslimischer Rassismus: Differenzierende und integrative Ansätze zur Konzeptionalisierung
I. Diekmann, Konfliktdynamik 14 (2025) 279–287.
LibreCat
| DOI
I. Diekmann, Konfliktdynamik 14 (2025) 279–287.
2025 | Report | LibreCat-ID: 61278
INNOVADE Interdisciplinary Knowledge Base on Digital Democracy - D2.1
C. Fuchs, K. Friesch, J. Museba, INNOVADE Interdisciplinary Knowledge Base on Digital Democracy - D2.1 , INNOVADE, 2025.
LibreCat
| DOI
C. Fuchs, K. Friesch, J. Museba, INNOVADE Interdisciplinary Knowledge Base on Digital Democracy - D2.1 , INNOVADE, 2025.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63098
Thematic Working Group 2 - Developing and leading digital learning cultures in schools: the role of leadership
S.C. Tan, M. Phillips, J. Chammon, J. Cochrane, B. Eickelmann, M. Kral, P. Medagedara, S.K. Pangeni, K. Murtagh, A. Kilcoyne, in: M. Phillips, P. Fisser (Eds.), Designing Education Ecosystems for the Future: The Role of Digital Technologies. Report of EDUsummIT 2025 (EBook), 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
S.C. Tan, M. Phillips, J. Chammon, J. Cochrane, B. Eickelmann, M. Kral, P. Medagedara, S.K. Pangeni, K. Murtagh, A. Kilcoyne, in: M. Phillips, P. Fisser (Eds.), Designing Education Ecosystems for the Future: The Role of Digital Technologies. Report of EDUsummIT 2025 (EBook), 2025.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63097
Thematic Working Group 4 - Professional digital competence of teachers: leveraging digital technologies to deepen learning
S. Prestridge, D. Prasse, C. Bescherer, E. Bruillard, A. Charania, K. Drossel, S. Friesen, X. Ge, M. Jacobsen, A. Kafyulilo, M. Morren, D. Moynihan, N. Nikolova, C. Norris, P. Redmond, N. Siero, D. Slykhuis, E. Soloway, in: M. Phillips, P. Fisser (Eds.), Designing Education Ecosystems for the Future: The Role of Digital Technologies. Report of EDUsummIT 2025 (EBook), 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
S. Prestridge, D. Prasse, C. Bescherer, E. Bruillard, A. Charania, K. Drossel, S. Friesen, X. Ge, M. Jacobsen, A. Kafyulilo, M. Morren, D. Moynihan, N. Nikolova, C. Norris, P. Redmond, N. Siero, D. Slykhuis, E. Soloway, in: M. Phillips, P. Fisser (Eds.), Designing Education Ecosystems for the Future: The Role of Digital Technologies. Report of EDUsummIT 2025 (EBook), 2025.
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63157
Three-Phase Instantaneous Current Controller for Unbalanced Grid Inductors Without DQ Transform for Cascaded H-Bridge Converters
R. Unruh, J. Böcker, F. Schafmeister, in: 2025 Energy Conversion Congress &Amp; Expo Europe (ECCE Europe), IEEE, 2025.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
R. Unruh, J. Böcker, F. Schafmeister, in: 2025 Energy Conversion Congress &Amp; Expo Europe (ECCE Europe), IEEE, 2025.
2025 | Preprint | LibreCat-ID: 63187
Edge-coloring 4- and 5-regular projective planar graphs with no Petersen-minor
A.J.J. Kidner, E. Steffen, W. Yu, ArXiv:2512.14285 (2025).
LibreCat
| arXiv
A.J.J. Kidner, E. Steffen, W. Yu, ArXiv:2512.14285 (2025).
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Transformation durch Vermittlung. Das Heilige in der Geschichte pädagogischen und literarischen Wirkens der Jesuiten in Lateinamerika
C. Freitag, A. Thiem, in: M. Egidi, L. Peters, J. Schmidt (Eds.), (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, 1st ed., University Press, Bielefeld, 2024, pp. 253–272.
LibreCat
C. Freitag, A. Thiem, in: M. Egidi, L. Peters, J. Schmidt (Eds.), (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, 1st ed., University Press, Bielefeld, 2024, pp. 253–272.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland.
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50798
COVID-19 in Female and Male Athletes: Symptoms, Clinical Findings, Outcome, and Prolonged Exercise Intolerance—A Prospective, Observational, Multicenter Cohort Study (CoSmo-S)
M. Widmann, R. Gaidai, I. Schubert, M. Grummt, L. Bensen, A. Kerling, A. Quermann, J. Zacher, S. Vollrath, D.A. Bizjak, C. Beckendorf, F. Egger, E. Hasler, K.-P. Mellwig, C. Fütterer, F. Wimbauer, A. Vogel, J. Schoenfeld, J.C. Wüstenfeld, T. Kastner, F. Barsch, B. Friedmann-Bette, W. Bloch, T. Meyer, F. Mayer, B. Wolfarth, K. Roecker, C. Reinsberger, B. Haller, A.M. Niess, M.P. Birnbaum, C. Burgstahler, M. Cassel, P. Deibert, K. Esefeld, G. Erz, F. Greiss, M. Halle, J. Hesse, K. Keller, C. Kopp, L. Matits, H.G. Predel, P. Rüdrich, G. Schneider, P. Stapmanns, J.M. Steinacker, S. Szekessy, A. Venhorst, S. Zapf, C. Zickwolf, Sports Medicine (2024).
LibreCat
| DOI
M. Widmann, R. Gaidai, I. Schubert, M. Grummt, L. Bensen, A. Kerling, A. Quermann, J. Zacher, S. Vollrath, D.A. Bizjak, C. Beckendorf, F. Egger, E. Hasler, K.-P. Mellwig, C. Fütterer, F. Wimbauer, A. Vogel, J. Schoenfeld, J.C. Wüstenfeld, T. Kastner, F. Barsch, B. Friedmann-Bette, W. Bloch, T. Meyer, F. Mayer, B. Wolfarth, K. Roecker, C. Reinsberger, B. Haller, A.M. Niess, M.P. Birnbaum, C. Burgstahler, M. Cassel, P. Deibert, K. Esefeld, G. Erz, F. Greiss, M. Halle, J. Hesse, K. Keller, C. Kopp, L. Matits, H.G. Predel, P. Rüdrich, G. Schneider, P. Stapmanns, J.M. Steinacker, S. Szekessy, A. Venhorst, S. Zapf, C. Zickwolf, Sports Medicine (2024).
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland.
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.