Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3933 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45320
S. J. Schemmer and D. Heisler, “Benachteiligtenförderung – ein Überblick,” in Psychische Belastungen in der Berufsbiografie: Interdisziplinäre Perspektiven, R. Stein and H.-W. Kranert, Eds. Bielefeld: wbv, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31257
N. J. Kouagou, S. Heindorf, C. Demir, and N. A.-C. Ngomo, “Learning Concept Lengths Accelerates Concept Learning in ALC,” in ESWC, Hersonissos, Crete, Greece, 2022, vol. 13261, pp. 236–252.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46293
K. Drossel and M. Heldt, “Unterrichtsbezogene Lehrpersonenkooperationen im Zeitalter der digitalen Transformation – Alles digital oder alles wie bisher? ,” MedienPädagogik , vol. 49, pp. 68–93, 2022, doi: https://doi.org/10.21240/mpaed/49/2022.06.23.X.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46104
M. A. Erofeeva, N. Klowait, and U. Kimstach, “Talking without a Voice: Virtual Co-Speakership in an Educational Webinar,” Sociology of Power, vol. 33, no. 4, pp. 198–216, 2022, doi: 10.22394/2074-0492-2021-4-198-216.
LibreCat
| DOI
2022 | Report | LibreCat-ID: 47144
S. Schneider, S. Mauermeister, R. Aust, and J. Henke, Paralleluniversen des Wissenschaftsmanagements: Ein Vergleich zwischen Hochschulen und außeruniversitären Forschungseinrichtungen., vol. 119. Halle-Wittenberg: Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität, 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 47149 |

J. Meier, „LauRa - In der Lehramtsausbildung Reflexionskompetenz analysieren“ : Untersuchungen zum Verhältnis von Theorie, Praxis und Reflexion im Rahmen der Professionalisierung angehender Lehrpersonen . 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30371
O. E. C. Hagedorn, M. Broll, O. Kirsch, T. Hemsel, and W. Sextro, “Experimental Investigation of the Influence of different Bond Tool Grooves on the Bond Quality for Ultrasonic Thick Wire Bonding,” in CIPS 2022 - 12th International Conference on Integrated Power Electronics Systems, Berlin, 2022, pp. 138–143.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56251
D. Frischemeier and R. Biehler, “Design of a teaching unit to develop primary school students ́ reasoning about uncertainty in multi-step chance experiments,” 2022, doi: 10.52041/srap.19304.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29803
M. Hesse, M. Hunstig, J. Timmermann, and A. Trächtler, “Batch Constrained Bayesian Optimization for UltrasonicWire Bonding Feed-forward Control Design,” in Proceedings of the 11th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM), Online, 2022, pp. 383–394.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57036
A. Ristau, “Soziale Arbeit über Belletristik verstehen,” Sozialmagazin, no. 8, pp. 61–77, 2022, doi: 10.3262/SM2208061.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26389 |

A. Junker, J. Timmermann, and A. Trächtler, “Data-Driven Models for Control Engineering Applications Using the Koopman Operator,” in 2022 3rd International Conference on Artificial Intelligence, Robotics and Control (AIRC 2022), Cairo, Egypt, 2022, pp. 1–9, doi: 10.1109/AIRC56195.2022.9836980.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58487 |

L. Aumann, H. Gasteiger, L. Tabeling, and R. M. Puca, “Einschätzung mathematischer Fähigkeiten 4- bis 6-jähriger Kinder im Bereich Mengen und Zahlen durch frühpädagogische Fachkräfte Assessments of 4 to 6 Year old Children’s Number Skills by Early Childhood Teachers,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 43, no. 2, pp. 435–462, 2022, doi: 10.1007/s13138-021-00196-1.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58486 |

L. Tabeling, H. Gasteiger, L. Aumann, and R. M. Puca, “Elterliche Einschätzung früher mathematischer Kompetenzen,” Frühe Bildung, vol. 11, no. 1, pp. 20–28, 2022, doi: 10.1026/2191-9186/a000558.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 |

B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, P. Neumann, S. Grüter, and A. Weber, Abschlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots. Bielefeld: Universität Bielefeld , 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 59186
J. Jalowy, M. Löwe, and H. Sambale, “Fluctuations of the Magnetization in the Block Potts Model,” Journal of Statistical Physics, vol. 187, no. 1, Art. no. 3, 2022, doi: 10.1007/s10955-022-02889-4.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 59668
N. Heermeier et al., “Spin‐Lasing in Bimodal Quantum Dot Micropillar Cavities,” Laser & Photonics Reviews, vol. 16, no. 4, 2022, doi: 10.1002/lpor.202100585.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49424
M. Merten, T. Klöppel, A. Haufe, M. A. Kaiser, J.-N. Wesendahl, and S. Konrad, “Gekoppelte Simulation des resistiven Schnellerwärmens für Fertigungsprozesse mit integrierter Wärmebehandlung am Beispiel der Titanlegierung Ti-6Al-4V,” in Workshop Warmblechumformung, Fürth, 2022, vol. 17.
LibreCat