Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1843 Publications
2015 | Book | LibreCat-ID: 56440
Teubert H, Thiel A. Moderne Sportstadien als Stätten beruflicher Bildung. W.Bertelsmann-Verlag; 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56809
Prietzel M. L’Allemagne et Bouvines. In: Marchand P, Verrier F, eds. Bouvines 1214-2014. Un Lieu de Mémoire. Actes Des Deux Journées Tenues à Lille, Genech et Bouvines Les 17 et 18 Mai 2014. ; 2015:71-84.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56808
Prietzel M. Kostbare Seide als Zeichen rechtmäßiger Gewalt: Das Kölner Stadtbanner. In: Keupp J, Schmitz-Esser R, eds. Neue Alte Sachlichkeit. Studienbuch Materialität Des Mittelalters, Hg. von Jan Keupp Und Romedio Schmitz-Esser. ; 2015:117-139.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45748
Eggert A, Steinhoff L, Witte C. You Might Want to Engage Your Customers, But Choose Them Wisely: The Mixed Effects of Company-Initiated Customer Engagement on Customer Loyalty. In: 2015 AMA Summer Marketing Educators’ Conference Proceedings, Chicago. ; 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57015
Haase J, Kolter J, Bender P, et al. Mathematikausbildung von Grundschulstudierenden im Projekt KLIMAGS: Forschungsdesign und erste Ergebnisse bzgl. Weltbildern, Lernstrategien und Leistungen. In: Hoppenbrock A, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase - Herausforderungen und Lösungsansätze . Springer Fachmedien Wiesbaden; 2015:531-547. doi:10.1007/978-3-658-10261-6_34
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57044
Biehler R, Frischemeier D, Podworny S. Preservice teachers reasoning about uncertainty in the context of randomization tests. In: Zieffler A, Fry E, eds. Reasoning about Uncertainty: Learning and Teaching Informal Inferential Reasoning. Catalyst Press; 2015:129–162.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57039
Becher S, Biehler R. Welche Kriterien legen Lehramtsstudierende (Gym) bei der Bewertung fachmathematischer Veranstaltungen zu Grunde? In: Calouri F, Linneweber-Lammerskitten H, Streit C, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 1. WTM-Verlag; 2015:116-119.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57040
Biehler R, ed. Stochastik in der Schule 35(3).; 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 57051
Kuzle A, Biehler R. Examining mathematics mentor teachers’ practices in professional development courses on teaching data analysis: implications for mentor teachers’ programs. ZDM Mathematics Education. 2015;47(1):39-51. doi:10.1007/s11858-014-0663-2
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 57048
Biehler R, Scherer P. Lehrerfortbildung Mathematik – Konzepte und Wirkungsforschung – Editorial. Journal für Mathematik-Didaktik. 2015;36(2):191-194. doi:10.1007/s13138-015-0080-2
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57047
Biehler R, Scherer P, eds. Lehrerfortbildung Mathematik – Konzepte und Wirkungsforschung – Journal für Mathematik-Didaktik, 36(2).; 2015.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57046
Biehler R, Kortemeyer J, Schaper N. Conceptualizing and studying students’ processes of solving typical problems in introductory engineering courses requiring mathematical competences. In: Krainer K, Vondrová N, eds. Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:2060–2066.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57049
Frischemeier D, Biehler R. Preservice teachers’ statistical reasoning when comparing groups facilitated by software. In: Krainer K, Vondrová N, eds. Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:643–650.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57050
Kempen L, Biehler R. Pre-service teachers’ perceptions of generic proofs in elementary number theory. In: Krainer K, Vondrová N, eds. Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:135–141.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57013
Frischemeier D, Biehler R. Preservice teachers’ statistical reasoning when comparing groups facilitated by software. In: Krainer K, Vondrova N, eds. Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:643–650.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57052
Kuzle A, Biehler R. A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices. In: Krainer K, Vondrová N, eds. Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME; 2015:2847–2853.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57054
Lünne S, Biehler R, Schüler S, Rösken-Winter B. Mathematikbezogene Beliefs fachfremd unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer zu Beginn einer Qualifizierungsmaßnahme. In: Calouri F, Linneweber-Lammerskitten H, Streit C, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2. WTM-Verlag; 2015:604-607.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57053
Lünne S, Biehler R. FfuntOWL: Qualifizierung fachfremd Mathematik unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer im Regierungsbezirk Detmold (NRW). In: Calouri F, Linneweber-Lammerskitten H, Streit C, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2. WTM-Verlag; 2015:608-611.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57055
Mai T, Biehler R. eVEMINT-Eine multimediale Unterstützung zum Einstieg in selbstreguliertes Lernen mit digitalen Vorkursmaterialien. In: Calouri F, Linneweber-Lammerskitten H, Streit C, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2. WTM-Verlag; 2015:612-615.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55055
Speck R, Esteves D, Lehmann J, Ngomo A-CN. Defacto-a multilingual fact validation interface. In: 14th International Semantic Web Conference (ISWC 2015), 11-15 October 2015, Bethlehem, Pennsylvania, USA (Semantic Web Challenge Proceedings). ; 2015:51.
LibreCat