Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

42099 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60736
Karpenko KI, Hagengruber RE, Nielsen CR. Anthropological Dimension of Wartime Ecocide: Ecofeminist Methodological Assessments. Anthropological Measurements of Philosophical Research. 2024;(25):84-99. doi:10.15802/ampr.v0i25.307636
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60738
Hagengruber RE. Teaching Women Philosophers—Ideas and Concepts from Women Philosophers’ Writings Over 2000 Years. In: Hagengruber RE, ed. Teaching Women Philosophers. Women in the History of Philosophy and Sciences. Vol 21. Springer Nature Switzerland; 2024:1-12. doi:10.1007/978-3-031-59298-0_1
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60737
Hagengruber RE, ed. Teaching Women Philosophers. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-59298-0
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60747
Lucas CW, Bumes E, Loução R, et al., eds. Status Quo of Clinical Use and Scientific Value of Quality of Life  and Neurocognitive Assessment Practice in Neuro-Oncological Patients. Vol 4.; 2024. doi: https://doi.org/10.1016/j.bas.2024.103408
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60750
Becker ML, Tampier C, Keil P, et al., eds. Category Naming for Intraoperative  Monitoring  of  Contextual  Association. Vol 4.; 2024. doi: https://doi.org/10.1016/j.bas.2024.103865
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60826
Philippi M. Von der Kunst, die richtigen Fragen zu stellen. Das Potential der Phänomenologie für die Technikfolgenabschätzung. In: TA24. ; 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60825
Philippi M, Mindlin D. Dealing responsibly with tacit assumptions. An interdisciplinary approach to the integration of ethical reflexion into user modeling. In: EASST-4S. ; 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60824
Philippi M. How to address ethical problems in a multi-perspective context: Interdisciplinary challenges of XAI. In: Fpet2024. ; 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60829
Philippi M, Reijers W. Ethics of Explainable AI. In: ; 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60827
Philippi M. Dual-use potential in humanitarian UAVs. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 60831
Philippi M. Interdisciplinary Challenges for XAI Ethics and the Potential of the Phenomenological Approach. Gastvortrag Am Eindhoven Center for the Philosophy of AI (ECPAI), TU Eindhoven, 25. Juni 2024.; 2024.
LibreCat
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 60830
Philippi M. (X)AI Ethics for Decision Support Systems. Gastvortrag Am DLR Institut Für Den Schutz Maritimer Infrastrukturen, Bremerhaven, 14. November 2024.; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60823
Philippi M. Herausforderungen und Potentiale von erklärbarer KI für Technikfolgenabschätzung und Politikberatung. In: NTA11. ; 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60822
Philippi M. Transparency and persuasion: Chances and Risks of Explainable AI applications in modeling for policy. In: SAS24. ; 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58554
Berndt A, Münzmay A. Digitale Interpretationsedition und Filmmusikedition als multimodale Schwestern – Gemeinsame Herausforderungen und Lösungsansätze. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57525
Büker P, Herding J, Henning C, et al. PrimOER: Professionalisierung und Erweiterung der OER-Community Grundschulpädagogik im Kontext von Inklusion und Chancengerechtigkeit in der Primarstufenlehrkräftebildung. Beitrag am ORCA.nrw-Fachtag im Rahmen des OER-Festival 2024 Essen. . In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57526
Büker P, Kamin A-M. Inklusive chancengerechte Bildung im Grundschullehramt mit OER und OEP gestalten? Probleme, Diskurse, Perspektiven. Eröffnungsvortrag im Rahmen der PrimOER-Auftaktveranstaltung: OER-Erfahrungen und OEP-Formate in der inklusiven Grundschullehrkräftebildung. Universität Paderborn (online). In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60839
Glawe K, Kamin A-M, Herding J, Büker P. Editorial: Lehrer:innenbildung unter der Perspektive von Inklusion und Digitalisierung. Mit Offenen Bildungsressourcen (OER) zu offenen, innovativen Bildungspraktiken (OEP). MedienPädagogik Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 2024;(62). doi:10.21240/mpaed/62/2024.07.11.X
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60841
Büker P, Herding J. „Inklusion vom Kind aus denken. Partizipative Schulkulturen gestalten“ Vortrag im Rahmen der PPIK-Forschungsreihe (Paderborner Perspektiven auf Inklusion), Universität Paderborn. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58870
Decker C, Watson C, Meier J, Hüttemann L. Evaluation eines Stressbewältigungsseminars im Hochschulkontext. In: Hofmann YE, ed. Die psycho-soziale Situation von Studierenden in der (post-)pandemischen Zeit - Stand der Forschung und Impulse aus der Praxis. UVW UniversitätsVerlagWebler ; 2024:215-227. doi:10.53183/9783946017554
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed