21 Publications

Mark all

[21]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40511
Epistemic Programming
S. Hüsing, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Computer Science Education, Bloomsbury Academic, 2023.
LibreCat | DOI
 
[20]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47151 | OA
ARIadne – An Explanation Model for Digital Artefacts
F. Winkelnkemper, L. Höper, C. Schulte, Informatics in Education (2023).
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 
[19]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38158
Supporting Geometry Learning Digitally-an Interdisciplinary Project to Foster Spatial Competences and Individual Learning Paths by Using Adaptable Algorithmic Feedback Capabilities
F. Winkelnkemper, T. Huhmann, D. Bechinie, K. Eilerts, M. Lenke, C. Schulte, in: Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 2022, pp. 1407–1413.
LibreCat
 
[18]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39080
Digitalisierung als Chance und Herausforderung - Bemerkungen aus der Didaktik der Informatik
C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Theologie Im Übergang - Identität - Digitalisierung - Dialog, Herder, Freiburg im Breisgau, 2022, pp. 117–135.
LibreCat
 
[17]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29707
Geometrielernen digital unterstützen - Räumliche Kompetenzen und individuelle Lernwege mittels adaptierbarer algorithmischer Rückmeldemöglichkeiten fördern
D. Bechinie, K. Eilerts, T. Huhmann, M. Lenke, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2021, WTM Verlag, Münster, 2021.
LibreCat
 
[16]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29708
Nutzung der Personas-Methode zum Umgang mit der Heterogenität von Informatik-Studierenden
D.K.-H. Gerstenberger, F. Winkelnkemper, C. Schulte, 9. Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI) (2021) 49.
LibreCat
 
[15]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21268
Der Darstellungsflüchtigkeit im Geometrieunterricht durch digitale Unterstützung entgegenwirken
T. Huhmann, K. Eilterts, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Digitales Lernen in der Grundschule II: Aktuelle Trends in Forschung und Praxis, Waxmann Verlag, 2020.
LibreCat
 
[14]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20335
The Interdisciplinary Development of an Educational Game for Primary School Children--Lessons Learned
F. Winkelnkemper, C. Schulte, K. Eilerts, D. Bechinie, T. Huhmann, in: EdMedia+ Innovate Learning, 2020, pp. 522–529.
LibreCat
 
[13]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20840
Programmieren - Lehren und Lernen mit und über Medien
C. Schulte, L. Budde, F. Winkelnkemper, in: Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, 2020, pp. 215–240.
LibreCat | DOI
 
[12]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26421
MediaThing – A Learning Scenario Targeting on Research Skills
F. Winkelnkemper, R. Keil, in: T. Bastiaens, J Van Braak, M Brown (Eds.), Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology., Amsterdam, Netherlands, 2018, pp. 2397–2406.
LibreCat
 
[11]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26419
MediaThing – A Learning Scenario Targeting on Research Skills
F. Winkelnkemper, R. Keil, in: T. Bastiaens, J. Van Braak, M. Brown (Eds.), Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Amsterdam, Netherlands, 2018.
LibreCat
 
[10]
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26449
WebArena - R {\ "a} spacious structures for {\" u} r the learning locations of the future
F. Winkelnkemper, A. Oberhoff, in: R. wedge, H. Selke (Eds.), Publication series of the Heinz Nixdorf Institute, Paderborn, 2015, pp. 103–117.
LibreCat
 
[9]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26537
Twenty years of learning with the World Wide Web
R. Keil, H. Selke, F. Winkelnkemper, (2014) 51–60.
LibreCat
 
[8]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26538
Zwischen Design und Flexibilit{\"a}t - Zur Ergonomie des Flat Design
F. Winkelnkemper, Reinhard Keil, in: A. Butz, J. Schlichter (Eds.), Oldenbourg Verlag, 2014, pp. 255–264.
LibreCat
 
[7]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26540
Forschendes Lernen durch semantisches Positionieren
M. Jakoblew , R. Keil, F. Winkelnkemper, in: P. Forbrig, Johannes Magenheim (Eds.), Proceedings Der HDI 2014, Universit{\"a}t Rostock, 2014, pp. 74–84.
LibreCat
 
[6]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27166
Twenty years of learning with the World Wide Web
R. Keil, H. Selke, F. Winkelnkemper, (2014) 51–60.
LibreCat
 
[5]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27167
Zwischen Design und Flexibilit{\"a}t - Zur Ergonomie des Flat Design
F. Winkelnkemper, R. Keil, in: A. Butz, J. Schlichter (Eds.), Oldenbourg Verlag, 2014, pp. 255–264.
LibreCat
 
[4]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27168
Approaches for an informational separation of powers in learning platforms
R. Keil, F. Winkelnkemper, in: Society for Informatics, 2013, pp. 131–142.
LibreCat
 
[3]
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 27173
Computer science and education - A struggle for creative sovereignty in society?
Reinhard Keil, H. Selke, F. Winkelnkemper, FIfF-Kommunikation (2013) 61–65.
LibreCat
 
[2]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27180
The technical potential of digital boards
H. Selke, F. Winkelnkemper, in: J.{\ "o} rg Desel, J {\" o} rg Haake, C. Spannagel (Eds.), 2012, pp. 171–182.
LibreCat
 
[1]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27195
E-learning strategies: best practice or careful structural renewal?
Reinhard Keil, C. Schild, F. Winkelnkemper, in: Nicolas Apostolopoulos, U. Mu {\ ss} mann, W. Coy, A. Schwill (Eds.), 2012, pp. 137–155.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed

21 Publications

Mark all

[21]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40511
Epistemic Programming
S. Hüsing, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Computer Science Education, Bloomsbury Academic, 2023.
LibreCat | DOI
 
[20]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47151 | OA
ARIadne – An Explanation Model for Digital Artefacts
F. Winkelnkemper, L. Höper, C. Schulte, Informatics in Education (2023).
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 
[19]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38158
Supporting Geometry Learning Digitally-an Interdisciplinary Project to Foster Spatial Competences and Individual Learning Paths by Using Adaptable Algorithmic Feedback Capabilities
F. Winkelnkemper, T. Huhmann, D. Bechinie, K. Eilerts, M. Lenke, C. Schulte, in: Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 2022, pp. 1407–1413.
LibreCat
 
[18]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39080
Digitalisierung als Chance und Herausforderung - Bemerkungen aus der Didaktik der Informatik
C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Theologie Im Übergang - Identität - Digitalisierung - Dialog, Herder, Freiburg im Breisgau, 2022, pp. 117–135.
LibreCat
 
[17]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29707
Geometrielernen digital unterstützen - Räumliche Kompetenzen und individuelle Lernwege mittels adaptierbarer algorithmischer Rückmeldemöglichkeiten fördern
D. Bechinie, K. Eilerts, T. Huhmann, M. Lenke, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2021, WTM Verlag, Münster, 2021.
LibreCat
 
[16]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29708
Nutzung der Personas-Methode zum Umgang mit der Heterogenität von Informatik-Studierenden
D.K.-H. Gerstenberger, F. Winkelnkemper, C. Schulte, 9. Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI) (2021) 49.
LibreCat
 
[15]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21268
Der Darstellungsflüchtigkeit im Geometrieunterricht durch digitale Unterstützung entgegenwirken
T. Huhmann, K. Eilterts, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: Digitales Lernen in der Grundschule II: Aktuelle Trends in Forschung und Praxis, Waxmann Verlag, 2020.
LibreCat
 
[14]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20335
The Interdisciplinary Development of an Educational Game for Primary School Children--Lessons Learned
F. Winkelnkemper, C. Schulte, K. Eilerts, D. Bechinie, T. Huhmann, in: EdMedia+ Innovate Learning, 2020, pp. 522–529.
LibreCat
 
[13]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20840
Programmieren - Lehren und Lernen mit und über Medien
C. Schulte, L. Budde, F. Winkelnkemper, in: Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, 2020, pp. 215–240.
LibreCat | DOI
 
[12]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26421
MediaThing – A Learning Scenario Targeting on Research Skills
F. Winkelnkemper, R. Keil, in: T. Bastiaens, J Van Braak, M Brown (Eds.), Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology., Amsterdam, Netherlands, 2018, pp. 2397–2406.
LibreCat
 
[11]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26419
MediaThing – A Learning Scenario Targeting on Research Skills
F. Winkelnkemper, R. Keil, in: T. Bastiaens, J. Van Braak, M. Brown (Eds.), Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Amsterdam, Netherlands, 2018.
LibreCat
 
[10]
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26449
WebArena - R {\ "a} spacious structures for {\" u} r the learning locations of the future
F. Winkelnkemper, A. Oberhoff, in: R. wedge, H. Selke (Eds.), Publication series of the Heinz Nixdorf Institute, Paderborn, 2015, pp. 103–117.
LibreCat
 
[9]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26537
Twenty years of learning with the World Wide Web
R. Keil, H. Selke, F. Winkelnkemper, (2014) 51–60.
LibreCat
 
[8]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26538
Zwischen Design und Flexibilit{\"a}t - Zur Ergonomie des Flat Design
F. Winkelnkemper, Reinhard Keil, in: A. Butz, J. Schlichter (Eds.), Oldenbourg Verlag, 2014, pp. 255–264.
LibreCat
 
[7]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26540
Forschendes Lernen durch semantisches Positionieren
M. Jakoblew , R. Keil, F. Winkelnkemper, in: P. Forbrig, Johannes Magenheim (Eds.), Proceedings Der HDI 2014, Universit{\"a}t Rostock, 2014, pp. 74–84.
LibreCat
 
[6]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27166
Twenty years of learning with the World Wide Web
R. Keil, H. Selke, F. Winkelnkemper, (2014) 51–60.
LibreCat
 
[5]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27167
Zwischen Design und Flexibilit{\"a}t - Zur Ergonomie des Flat Design
F. Winkelnkemper, R. Keil, in: A. Butz, J. Schlichter (Eds.), Oldenbourg Verlag, 2014, pp. 255–264.
LibreCat
 
[4]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27168
Approaches for an informational separation of powers in learning platforms
R. Keil, F. Winkelnkemper, in: Society for Informatics, 2013, pp. 131–142.
LibreCat
 
[3]
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 27173
Computer science and education - A struggle for creative sovereignty in society?
Reinhard Keil, H. Selke, F. Winkelnkemper, FIfF-Kommunikation (2013) 61–65.
LibreCat
 
[2]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27180
The technical potential of digital boards
H. Selke, F. Winkelnkemper, in: J.{\ "o} rg Desel, J {\" o} rg Haake, C. Spannagel (Eds.), 2012, pp. 171–182.
LibreCat
 
[1]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27195
E-learning strategies: best practice or careful structural renewal?
Reinhard Keil, C. Schild, F. Winkelnkemper, in: Nicolas Apostolopoulos, U. Mu {\ ss} mann, W. Coy, A. Schwill (Eds.), 2012, pp. 137–155.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed