Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

86 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23774
Generation of students' questions through real-life contexts and their potential use for sustainability issues in chemistry education
L. Schmitz, S. Fechner, in: I. Eilks, S. Markic, B. Ralle (Eds.), Building Bridges across Disciplines for Transformative Eduction and a Sustainable Future, Shaker Verlag, Aachen, 2018, pp. 321–326.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 23749
Unterscheidung von Kontexten für den Chemieunterricht
H. van Vorst, S. Fechner, E. Sumfleth, Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 24 (2018) 167–181.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23754
Egg-races als gesellschaftsfähige naturwissenschaftliche Wettbewerbe für jedermann?
S. Fechner, Y. Dettweiler, B. Sieve, N. Ulrich, D. Böhm, S. Schanze, CHEMKON 23 (2016) 71–78.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23765
Trendbericht Chemiedidaktik: Von Exklusion zur Inklusion
H.-J. Becker, S. Fechner, L. Brauckschulze, Nachrichten aus der Chemie 64 (2016) 352–358.
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35619
Science teaching processes - Introduction to strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future.
A. Tiberghien, S. Fechner, eds., Science Teaching Processes - Introduction to Strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future. , University of Helsinki, Helsinki, Finland, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23750
Effects of innovative science and mathematics teaching on student attitudes and achievement: A meta-analytic study
E.R. Savelsbergh, G.T. Prins, C. Rietbergen, S. Fechner, B.E. Vaessen, J.M. Draijer, A. Bakker, Educational Research Review 19 (2016) 158–172.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23753
Science Kits: Learning chemistry in a context-oriented learning environment
S. Fechner, E. Sumfleth, in: R. Taconis, P. den Brok, A. Pilot (Eds.), Teachers Creating Context-Based Learning Environments in Science, Sense Publishers, Rotterdam, 2016, pp. 59–70.
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23752
It’s the situation that matters: Affective involvement in context-oriented learning tasks
S. Fechner, H. Van Vorst, E. Kölbach, E. Sumfleth, in: M. Kahveci, M. Orgill (Eds.), Affective Dimensions in Chemistry Education, Springer, Berlin, Heidelberg, 2015, pp. 159–176.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23748
Charakterisierung und Strukturierung von Kontexten im naturwissenschaftlichen Unterricht – Vorschlag einer theoretischen Modellierung
H. van Vorst, A. Dorschu, S. Fechner, A. Kauertz, H. Krabbe, E. Sumfleth, Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 21 (2015) 29–39.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie
S. Fechner, Y. Dettweiler, Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 26 (2015) 13–17.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23755
Die bilinguale "Forscherwoche" für Oberstufenschülerinnen und -schüler als praxisnahe Möglichkeit für forschendes Lernen in der Lehrerausbildung Chemie
S. Fechner, in: I. Baumgardt (Ed.), Forschen, Lehren und Lernen in der Lehrerausbildung. Fachdidaktische Beiträge aus der universitären Praxis, Schneider Verlag, Hohengehren, 2014, pp. 57–73.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten
Y. Dettweiler, B. Sieve, S. Fechner, Praxis der Naturwissenschaften 63 (2014) 5–9.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768 LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769 LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63087
Konzeptverständnis durch Vernetzung von Repräsentationsebenen
Y. Dettweiler, S. Fechner, in: S. Bernholt (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung Zwischen Science- Und Fachunterricht (Pp. 594-596), IPN-Verlag, Kiel, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63086
Challenges in implementing context-concept approaches on a larger scale – The case of the Netherlands
A. Bulte, G. Prins, S. Fechner, in: International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Canada, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63088
Challenges of designing and disseminating an inquiry-based and workplace-related task in chemistry
S. Fechner, M. Romero, A. Quesada, in: Educating the Educators Conference, Essen, Germany, 2014.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 23770 LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63080
Merkmale von Kontexten in Chemie und Physik
S. Fechner, A. Kauertz, in: S. Bernholt (Ed.), Inquiry-Based Learning - Forschendes Lernen, IPN-Verlag, Kiel, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63085
Investigating the effects of problem-orientation and interconnectedness in context-based learning tasks
E. Sumfleth, A. Harbach, S. Fechner, in: Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching [NARST], 6-9 April, Rio Grande, Puerto Rico, USA, 2013.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=54823)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed